vrijdag 22 december 2017

Vervoer en andere zaken!!


We gaan het eens hebben over vervoer!!
Ja vervoer hoe kom je aan de waterkant, lopend, fiets, brommer auto verzin het maar.
Wat is je favoriet, of waar droom je van welke auto.
Of wat is je ideale auto om naar de waterkant te komen.
Ik had toch altijd wel één of meerdere favorieten.
Zo droom ik nog wel eens van een vette landrover of een dikke Volvo.
Maar ja dat is boven het budget dromen.
Nu ben ik de laatste tijd, of al langer weg van een Russies Four wheel drive busje.

Maar ja hoe krijg je zo iets naar Nederland tweede hands.
Nee gewoon lekker blijven dromen, ik zie het ook als camper.
Maar om te gaan vissen de perfecte bus, dat weet ik zeker.
Lekker langs de waterkant, op karper met de pen.
Of doodaas vissen op snoek, en dan vanuit de auto kijken of de dobber ondergaat.
Hoe mooi kan het zijn.
In de zomermaanden krijgt nacht vissen iets aantrekkelijks voor mij.
Of gewoon met mooi weer hengeltje uit tafel stoeltjes en lekker genieten, zie je het al voor je.
Ik ga dan toch liever voor dit type auto, en dan valt de Volvo en landrover af.
Hij is nieuw ook nog betaalbaar.
En het ziet er geweldig uit toch.

Zo nu het volgende onderwerp, afgelopen woensdag toch nog even de waterkant bezocht.
Maar ik kon op 3 vingers wel natellen dat het niet veel zou worden, een hoge druk gebied.
En dan hebben de vissen echt minder zin, en dat bleek ook wel, als je weet dat er op een bepaald stuk een snoek of zes ligt, en die dan totaal geen zin hebben.

Ja één, één had er zin maar niet in mijn blinker maar in verse vis.
En deze was ook flink aan het jagen na een paar worpen met de blinker.
Maar niet op mijn blinker, maar op die verse vis.
En als ik het zo bekeek met sucsses.
Meerdere malen happend in een school verse voorns.
Maar niet mijn blinker, misschien als ik nog eens honderd worpen zou doen.
Maar ik had het echt gezien na 150 worpen.
Ik ging maar naar een andere stek, deze 22 km huiswaarts, daar dan maar proberen.


Maar helaas hier van het zelfde laken een pak.
Geen snoek in de verste verte niet.
Na een half uurtje werpen halverwege richting Utrecht krijg ik dan toch een aanbeet.
Een heuse baars pluk ik er uit, en toch een aardige ook nog.


Het valt me op dat de kleur in deze maanden toch anders is.
Ze zijn een beetje dof die baarzen.
Of zou het toch aan het type water liggen.

Even later bereik ik het KNMI terrein, verboden voor onbevoegden!
Moeten ze het hek maar niet open laten, ik besluit er een paar worpen te doen.
Er ligt een mooi, slootje, links en rechts.
Ik begin rechts wel zwaar begroeid en doe een worp.
Hup weg self made spinner, hup de boom in pffffft.
Ik kan er niet bij om hem te redden, dat ding liep me een partij goed.
Dus ik besluit er maar een andere aan te knoppen, en hup eerste worp in de boom" GO #$//%€¥¥@#/==_£_🤤🤤" niet nog eens.
Ik krijg hem toch weer uit de boom maar worp na worp in de boom of iets anders.
Het is ook echt behoorlijk begroeid, en het is vragen om problemen.
En een ezel stoot zich niet steeds aan de zelfde
Steen, of toch wel!
Dus even later weg 2e tandem spinner.
Ik blijf volhouden knoop er weer één aan de lijn, hup weer in de boom"DUIZEND BOMMEN EN GRANATEN WAT EEN TAKKE BOMEN"!
Waarom ben ik ook zo dom, maar ik weet zeker dat er snoek onder die griebus ligt.
Ik krijg de dobber weer in handen, snel naar de andere sloot daar kan ik beter werpen.
Alleen geen snoek te vinden.
En zo loop ik maar weer werpend terug naar de auto, stappend door de hondenpoep.
Op naar huis, ik ga aan de hutspot met bruine bonen beginnen.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO !!
Dat volgend avontuur kan wel eens doodaas vissen op snoek worden!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...