zondag 17 december 2017

Begint de winter al?


Begint de winter nu al?
Ik hoop het eigenlijk niet, ik wil toch nog wel wat vis op de kant hebben..
Helaas hebben we het niet voor het zeggen hier mee, er is behoorlijk wat sneeuw naar beneden gekomen.
De nodige nacht vorstjes hebben we ook gehad net zoals vandaag, ik denk ik ga met de spinners voor test fase nummer twee, maar bij aankomst aan het water en een paar worpen later,
gaan mijn ogen ineens uit de slaap modus, stik er ligt ijs op het water, zo heel snel had ik het dus niet in de gaten.
Dit was voor mij volgens mij de kortste vis sessie ooit, een worp of 6 en ook duurde het lang voordat ik in de gaten had dat er ijs op het water lag.
Dus de hengel maar weer in geklapt, en op naar de auto,  ok kom nog iemand  tegen op een stukje waar ik de eerst 3 worpen deed met dood aas hengels dus daar nog even een praatje mee gemaakt.
Ik dacht zelf nog een andere plek te gaan zoeken, maar deze dood aas visser was al op enkele plekken geweest en ook daar was alles dicht gevroren.
Zulk soort informatie daar doe ik altijd mijn voordeel mee, scheelt me een behoorlijk stuk rijden, en de benzine tank heeft minder dorst hier door.
Na een kort praatje over de visserij, besluit ik naar de auto te gaan,  heel even bedenk ik nog dat ik hier of daar kan gaan vissen
Ik weet door mijn toch wel grote kennis aan stekken, waar echt nog wel een sloot of wetering open ligt.
Water waar altijd stroming is, en die plekken zijn er zat dan moet het wel heel extreem vriezen wil dat dicht vriezen.
Maar ik verander toch van richting tijdens de terug tocht, ondanks dat deze wetering die ik op het oog heb open ligt,  rijdik toch maar naar huis.
Ik ga nog wat onderlijntjes maken, de voorraad hiervan moet ook aangevuld worden.
Dus dit maar even op  film gezet zodat een ander hier ook zijn voordeel mee kan doen.
Voor de rest van de middag maar even wat spullen op de viskamer opruimen, dat moet ook eens gebeuren.
Zo weet je ook wat je nog aan vis spullen op voorraad hebt, nu zal de voorraad bij mij niet snel op raken, maar houd graag vinger aan de pols.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...