donderdag 16 maart 2017

Iene miene mutte!


Vandaag even lekker langs de waterkant.
Het is dan wel eerst altijd denken welke kant dat wordt, de linker of de rechterkant.
Maar links om of rechtsom, één van de twee kanten wordt het.
Kijken tegen de zon in of de zon in de rug? Dat kan ook nog!
Vooraf moest ik nog even in de keuken lade een blikje mais pakken, welk blikje zou het worden, Oke het mais huismerk van de plus of die van bonduel.
Het wordt effe denken, euh iene miene mutte en zo dreunt het rijmpje ineens door mijn hoofd.
Iene miene mutte tien pond grutte, maar zo ver laat ik het niet komen.
ik pak het blikje bonduel, en dit om de eenvoudige reden dat ik geen blikopener mee ga nemen.
Dit om de reden dat het oke blikje daar mee geopend moet worden, en de bonduel niet die heeft zo'n handig trek lipje op het blik.
Dus hup blikje mee, en nu oppad!
Het is een heerlijke zonnige lente dag, en des te meer reden om lekker langs het water te zijn.
En met de pen op karper te gaan!
Regelmatig zie je de karpers  al lekker over de bodem het eten op slurpen.
Oppad dan maar.
Het is wel even een stukje rijden, maar dat moet je er voor over hebben om lekker rustig te vissen.
Na goed een half uurtje rijden, ben ik op de plaats van bestemming.
Dus hup hengel uit de auto, tas en onthaak mat mee.
En een klein stukje lopen.
Even een voerplekje aan leggen.
Ik doe er eerst maar één, zo mobil ben ik nu ook weer niet op het moment.
Dus tas neergezet onthaak mat op de grond,en zitten.
Dan het blikje opentrekken, handig die trek lip op het blikje.
Zo even een handje maïs, euh mais!
Wat is dit een klef handje maïs eigenlijk!
ik kijk wat ik in de hand heb, dit is geen mais maar bonen!!
Even op het blikje kijken, groene Kidny bonen of flagoletten.

Nee he roep ik uit heb ik dat weer!
En het is het enige blikje wat ik mee heb ook nog.
Wat nu!
Eigenlijk lijk heb ik weinig keus, gewoon vissen.
Dus hup handje bonen het water in, en een boon op de haak.
Het moet weinig uit maken het kaniet zelfs in het voordeel zijn.
Baan doorberekend, vooral als hier misschien meer op karper gevist wordt.
Karper lust de Kidny bonen wel, alleen moet er dan wel voor gevoerd worden, zodat ze aan de bonen wennen.
Maar die tijd heb ik niet dat wennen, ik ben er nu!
Dus vissen en zien wat het wordt vanmiddag.
Nog een voordeel van de boon, witvis is er niet gek op dus daar heb ik dan geen last van.
ik zit nog geen 5 minuten of er komt een koppel zwanen aan.
En of ze het ruiken, ze gaan lekker met de kop onder water.
En slurpen en klapperen met de snavel de Mexicaanse bonenschotel van de bodem.
Nee he heb ik dat ook weer roep ik uit!

Nu dit er ook nog bij, zit je heerlijk rustig in de vrije natuur op een mooie stek, met een blikje Bonen!
Bonen die je eigenlijk niet bij je wil hebben, om er een paar zwanen een plezier mee te doen
Dit kun je gewoon een groot drama noemen, een fiasco een, een Ja zeg het maar een, nee ik kom er even niet op!
Nou dan maar iets verplaatsen en opnieuw voeren.
Tja op nieuw voeren, eigenlijk zakt me de moed dan al in de schoenen.
De schoenen die, me overal brengen en nu weer denken, O daar komt de moed aan die weer in ons schoenen zakt de veters gaan spontaan al wat losser zitten om ruimte te maken voor de ingezakte moed!
Maar ik zet door hup handje Mexicaanse bonen schotel het water in.
De schoenen ook weer blij dat de moed er nog in blijft, en gelukkig niet in de schoenen.
En nu weer zitten en voeren, en na denken wat te doen, en dan denk je (DENK wat een naar woord vind ik dat de laatste tijd).

En ja wat ik al had verwacht, ik blijk gevolgd te worden.
Door twee dieren witte met een oranje snavel zwart om de bek.
Zwanen!!!!!
Het koppeltje zwanen volgt me op de voet in het water.
En hup slurp klepper de klepper slurp, slurpen ze de Mexicaanse bonenschotel weer van de bodem.
Dus zwanen zijn gek op Kidny bonen, en als je dat niet wist dan weet je het nu!
Ja maar wat nu door vissen, als ik dat doe ben ik binnen 10 minuten van mijn bonen af, want dan is een blikje zo op.
Dus ik moet even na D....n!
Nou dat heb ik dus gedaan, ik heb besloten om een supermarkt te gaan bezoeken!
Dit blijkt een behoorlijke onderneming te worden.
Uren rijden zo lijkt het de afstand is behoorlijk en dan in het onbekende, moeilijk tot onmogelijk een supermarkt te vinden.
Een weer war van straatjes de muziekwijk de muziek noten vliegen je om oren, het is een compleet orkest wat er aan straatjes is, en ze spelen vals ik struikel over de valse noten dus hup de muziek wijk uit.
De fluitekruid en deug niet wijk in, dus ook hier snel weer weg, de snelweg op!
Ook hier gaat het fout, ben anders terug gegaan als de bedoeling ik wilde weg van de snelweg maar kom in een ander serie terecht!
Dus die bedroefd keer ik huis waards om bij de plaatselijke super plus een paar blikjes mais in te slaan, zonder trek lippen op de deksel OKÉ!
Nou ik neem er ook een paar kleine blikjes bij, deze met trek lip, maar na eerst een heuse inspectie of het wel mais is.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

En dan volgende keer met de SUPER FLEX van Cor Spinhoven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...