woensdag 8 februari 2017

En terug is de Winter!

Winter weer!

Vanmiddag maar weer eens op pad!
Het miezert iets of is het fijne sneeuw?
Het hangt er een beetje om

Zo rij je de snelweg op in de regen, of natte sneeuw maar zeer fijn.
Dan de snelweg af!
En kom je ineens in een winterlandschap terecht.

Even vissen of toch maar niet!
Snoek houd niet van sneeuw, dus ik besluit eerst maar wat foto's te maken.





Daarna denk je ach waarom niet, toch even snoeken, wie niet waagd wie niet wint.
Vlug de auto uit, en de Mosquito, ter hand.
En de snoek streamer van Gerrit Elbertse, daar moet nu toch een snoek op gevangen worden.




Na 20 minuten vissen eindelijk weer een snoek gezien, maar duikt over de streamer heen.
Daarna gaat hij of zij weer in de winter modus.
Ik besluit door te gaan in de sneeuw storm die er is.
En koud dat het is de vingers bijna bevroren.
Maar door gaan, snoek niet te vinden.
Ik besluit nog een laatste stukje te pakken wat ik in het begin heb laten liggen.
Daar komt niks uit maar, ik zet door nog maar een paar worpen.
Zo wordt het water warmer, en de snoek wakker.


Ik denk zo dat laatste stukje moet wat op leveren, zo hoort het en zo moet het.
Dus ik denk laatste worp, snoek er op telepathie heet dat,snoek denk ook altijd zo.
En verdomd, reactie maar het heeft 3 worpen nodig om deze taaie kleine rakkert tot een goede aanbeet te verleiden.



Snoek snel weer retour in het water, en naar huis.
Het ijs zit op de hengel ogen.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...