zondag 2 november 2014

waar zijn de tijden van weleer!


Het houd nog steeds niet over!
Er moet toch wel iets gaan gebeuren, nog steeds zijn de vangsten niet spetterend.
vorige week nog een dagje met Jok op het Haringvliet geweest met de belly boat im heb zeggen en schrijven twee aanbeten van baars gehad.
DIt zou toch niet mogen gebeuren op een Haringvliet.
Maar we nemen het zoals het is, dit water heeft gewoon wat.
Het heeft genoeg vis alleen niet toen Jok en ik er waren. Jok was nog zo gelukkig om een kleine rakkert te vangen, en daar bleef het ook bij.
Wat ik jammer vind is dat het zover weg is.
Maar ik ga nog een keer terug, want ik wil daar een keer snoekbaars vangen!


De dag erna dat was de zondag!
Een dagje(half) viskayak testen.
Nou dit was op het terrein van outdoor vally ,  Bergensehoek de hengels moesten mee!
Ik vroeg me alleen af waarom en waarvoor!
Voor de vis zeker niet, of het er zit nou dat zal wel.
Maar niet toen wij er waren, te veel leven.
ER was teveel te doen op dat terrein.
Dus drukte allom!
Dus wat voor mij reste was gewoon kayak testen wel met gebruik van hengel.
Waarschijnlijk sprong ik al gelijk in de goede kayak.
want ik was er tijdens het testen bijna niet uit te krijgen.
En eigenlujk staat voor mij de keuze wel vast alleen nu nog geld bij elkaar sprokkelen!
Rogier was van zijn eerste test kayak niet echt onder de indruk.
Maar is er ook niet van plan één aan te kopen.
In ieder geval voorlopig nog niet!
Ik kom zelf uit op de Big Rig van Jackson, en dan niet een trap gedeelte erop

De kayak oogt stabiel maar is het ook.
ik kon er letterlijk en figuurlijk bijna op springen en nog weinig wiebelen.
Ik zie mijn avonturen al voor me.

ik begin toch moeite te krijgen met een hele dag in de belly boat.
Mijn achillespees begint me behoorlijk dwars te zitten.
Ook tijdens struin tochten heb ik.moeite en het is echt vaak doorde pijn heen bijten.
Maar ik wil toch echt blijven vissen, en dan komt een kayak goed van pas!
Je kunt er toch een behoorlijke afstand mee af leggen.
En dat lukt zekker ook met een peddel kayak.
Er kan voldoende materiaal mee, en zelfs een tocht voor meer dagen behoort tot de mogelijk heden.
Dit zie ik niet gebeuren met de belly boat, ook al droom ik daar wel eens van.
Nee de viskayak wordt een goed alternatief.
ik had er een paar gezien op internet gelijkend aan de Big Rig, maar die zijn moeilijk hier te krijgen.
laat het zo zijn ze moeten over komen vanuit Amerika!
En dat gaat moeilijk worden, dus ik zet mijn zinnen op de Big Rig!
Echt een dijk van een kayak.
Je kunt er vanalles mee doen, hier een voorbeel van een knutselaar!


Ook het staan geen probleem in een kayak zoals deze zie filmpje.

Hier nog wat fotos van deze dag ook zijn we nog even gaan snoekbarzen.
Rogier wist er nog 1 uit te peuteren!





Nou dan afgelopen vrijdag 31/10 2014.
we gaan er maar weer op uit.
Rogier stuurde ruim optijd een app ik was nog volop aan het werk.
 Dus om 11.00 vlug de auto in, en snel eerst even een turkse pizza scoren.
En een paar lekkere bollen voor de hamburgers voor vanavond.

Na dat dit gehaald en gegeten was vlug naar huis.
Rogier was ook al onderweg, ik moest even wat anders aantrekken!
Inmiddels was Rogier geariveerd, dus tijdens de rit naar het water (welk water) de polder dit werd besloten onder het rijden!
De polder werd vlot bereikt en vol goede moed gingen we aan het werpen.
al redelijk snel was de eerste snoek voor mij aan de kant.
Wel klein maar dit formaat begin ik steeds meer te waarderen.
Dat komt denk ik door de slechte vangsten de laatste tijd!
We besluiten het boeren erf op te gaan.
Binnen no time zijn we omsingeld door een flink aantal koeien!

Die blijven ons een tijdje volgen, wat er interessant aan ons is weet ik niet.



De sloten op het erf zijn te ondiep, en we besluiten weer het water langs de polder eeg af te struinen.
Hier komt al snel snoek nummer 2 op de kant.
Daarna heb ik nog wel wat actie maar echt door bijten doen ze niet.
Rogier wordt er een beetje moedeloos van, maar kan toch ook nog een rakkert in de pan werken.

Hierna is het wel gebeurd, Rogier eet bij mij thuis nog een Hamburger me.
En zo komt er weer een einde aam de vrijdag.
Zaterdag wordt helaas niet veel moeders de vrouw is een beetje ziek.
Dus ik doe de huishoudelijke taken, en s' avonds eten we Pizza!
Dan de zondag ik besluit toch nog een klein uurtje of twee te gaan vissen!
Ik heb mijn zinnen gezet op baars, die ik vorige week loste daar wil ik er wel 1 van vangen.
En zo gebeurt het ook.
Ik krijg er 1 in de pan en ben er blij mee.
en ga lekker richting huis.
Vanavond Stampot andijvie met een Ribeye van mij broer gekregen.
Vers van een zaterdag geslacht rund!





Zo komt er weer een eind aan een rustig weekje.
Ik hoop toch echt dat de vangsten aan gaan trekken!
En dat ik weer met wat sterke verhalen kan komen.

Dus op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...