maandag 24 november 2014

Sardines!



Zo tijdens dit schrijven, zit de eerste doodaas sessie er al weer twee dagen op!
En het was een zware sessie, regen, regen en nog eens regen.
Het was van het regent het regent de pannetjes worden nat er kwamen twee slodaatjes aan en die vielen op hun gat!.
Maar zo vrolijk als het liedje is, was het deze sessie niet.
Nou in het begin wel, laat zeggen de eerste anderhalf uur!
Al vanaf het begin moest het regenpak aan.
Zo werden de hengels opgetuigd, ik kon het deels al schuilend doen onder de achterklep van de auto. Ja dan is een Citroën berlingo handig, die heeft een lange achterklep.
Daar kun je verdomd goed onder schuilen.
Dus na het klaar maken en uitwerpen van de hengels, met als aas Sardines.
Begon deze eerste sessie droog, mooi konden Rogier die ook van de partij was
In de achterbak zitten .
En al luisterend naar de regen tik, tak, pats spetter de spetter afwachtend op het weglopen van de dobber.
Na een half uur, ja verdomd de dobber loopt weg maar niet onder!
Al zeilend door het water gaat ie er vandoor.
En voor het eerst dit seizoen begint dat geweldige aftellen weer 1,2,4 ,6,7 oh sla ik weer seconden over!
Lijn strak draiaien en met een lange zwiepert aanslaan!
Hangen roep ik hard op, Rogier staat met verbazing te kijken zo snel!
we zijn koud 35 minuten aan het vissen.
ik heb zelf de mindere plek gekozen, om. Rogier ook eens zijn eerste doodaas snoek te gunnen!
Niets aan te doe wat dat betreft is Rogier altijd wel sportief.
Maar baalt er wel van, en terecht ik zou er ook van balen!
Na een vlotte dril komt de eerste doodaas snoek van het seizoen in de pan 94 cm.
Wel mager en een kapotte kieuwboog.
Dat is nou weer jammer, duidelijk dat deze rakker zwaar te lijden heeft gehad.

Na deze rakkert heeft Rogier nog een flauwe aanbeet, maar het blijft bij hem alleen daar bij.
Korte tijd later, weer beweging op mijn dobber, deze gaat er weer vandoor als een speedboot op halve kracht.
Weer begint het aftellen, deze rakkert geeft meer weerstand als de vorige snoek.
En mag ook in de pan 74 cm snel op de foto en terug het water in!
En zo zit Rogier in één gedoken te schuilen.
Nadat we toch een uurtje of 6 zo hebben gevist, besluiten we te stoppen.
We komen nog wel een keer terug, en doen het dan over.

 Zo als beloofd ik doe nog een doodaas sessie!
Dit keer zonder Rogier die heeft geen tijd, en ik heb tijd over.
Dus even naar de waterkant en de sardines kunnen weer aan de doodaas tackels gehangen worden.
Ik had behoorlijk veel haast vanochtend, dus tijd voor ontbijt was er niet.
gelukkig stond er een bakje Sushi in de koelkast dus die mocht van mij mee.
Ik zie het als een brood vervanger, dus dit bakje ging met smaak om 8.00 naar binnen.
Na dit ontbijt geconcentreerd, aan de doodaas sessie beginnen.
De visolie in de Sushi helpt daar bij, dit is geen onzin probeer het maar eens!
Na ruim 3 uur geconcentreed vissen, is het tijd voor vis.
Een mooie rakkert van 85 cm diend zich aan en komt op de kant.
Helaas geen sterke foto, maar ik was er weer blij mee.
Na de rakkert nog een half uurtje door gegaan.
Maar toen was het mooi  geweest, er waren nog andere verplichtingen op deze zaterdag!
Ik heb ten slotte de maandag en dinsdag vrij dus tijd genoeg om nog een sessie te doen en dat is maandag.
Vandaag dus samen met Rogier, we spreken af om 7.00 aan het water te zijn.
Maar mis communicatie, gooit roet in het eten.
het wordt 7.20 voor mij Rogier nog wat later 8.10 of zoiets.
Hij loopt de eerste stek mis, maar niet getreurd geen aanbeten of vis!
Rogier heeft zich koud geïnstalleerd, en mijn dobber gaat aan de wandel.
Het is raak, het aftellen gaat beginnen.
Na een kort maar krachtige dril komt er een mooie dikke mopskop van een snoekdame op de kant.
97 cm.helaas niet die meter die ik wil.
Maar ik ben blij met deze dikkerd!




We houden het hier voor gezien de Sardines gaan van de haak af, en terug in de tas.
We gaan nog even struinen dit levert nog een paar lossers en een snoekje van een cm of 40 op.
Hierna hebben we het gehad zo rond 14.00 gaan we richting huis.
Morgen Dinsdag 25/11 2014 weer een dag.
Ik denk dat ik er nog een doodaas sessie aan waag.
Thuis de Sardines vlug de vriezer weer in ze zijn zacht en ruiken flink!

Op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...