zondag 3 augustus 2014

Hengelend Nedereland!


Voor gisteren middag stond er weer een belly boat sessie gepland.
Donderdag avond had ik alles alweer klaar gezet!.
En kon ik gisteren dus gelijk uit het werk 11.00 uur op weg naar de waterkant rijden.
Maar 11.00 werd 11.30 er komt altijd weer iets tussen.
Daarna met frisse moed oppad!.
Ik had een nieuwe stek in gedachten, ook weer niet geheel nieuw maar deze stek heb ik  2 jaar geleden al eens aangedaan.
En niet geheel zonder resulaat, 2 snoeken heb ik daar toen gevangen.
En dat was meer om het camera statief toen te testen!
Dus nu tijd om te kijken wat er werkelijk rond zwemt.
(Nu ik dit schrijf razen er hevige buien over ons dak onweer regen en afkoelen "afkoelen ho maar".)
Voor aankomst snel even bij een tankstation wat doen van huishoudelijke aard!
De blaas en darm weer geledigd, zo hoef ik de eerste tijd even niet uit het water.
Vlak bij het tankstation is ook een mooie stek, ik heb even mijn twijfels hier of daar!
We kiezen voor daar en rijden verder, daar aangekomen zijn de kanten zo hoog begroeid dat de belly boat er niet kan worden opgebouwd .
Laat staan dat ik hier het water in kan!
Ook half Nederland schijnt vandaag te hengelen en geef ze ongelijk.
We gaan maar verder kijken dus een stuk verdrop.
Maar ook hier niet te doen de instap plaatsen zijn dicht bevolkt met hengelaars.
Hier houd het dus mee op en besluit naar mijn vaste plas te rijden!
Alleen is het daar tegenwoordig moeilijk een snoek te pakken.
Maar het moet maar, alleen de kans dat er tenten staan met karper vissers is groot.
De andere kant heeft een zwemstrand, en dat word ook moeilijk.
We gokken het er maar op!
Bij aankomst geen tenten de andere plas wel veel zwemmers.
Dus we gaan op plas twee geen probleem.
Warm is het wel , en éénmaal op het water blijkt dit ook!
De water temperatuur 23.7 graden.
Maar de plas is groot en diep dus de onderlaag zal een stuk kouder zijn.
Ik ga aan de slag na een uur, het eerste stuk goed te hebben afgevist wordt het echt tijd om van aasjes te wisselen, want vangsten blijven uit.
Ik doe er maar eens een kleine dieplopende blauwe plug aan.
Deze plug heeft mij ooit nog een mooie snoek van 102 cm opgeleverd op plas 1 naast deze plas!
Maar dat is zo weer 4 of 5 jaar geleden!

Maar we weten het nooit ik heb altijd hoge verwachtingen, ik denk vaak te hoog.
Maar de eerste worp duikt er al wat op tik, tik, tik in snel tempo volgt dit elkaar op.
Baars zeker te weten dat voel je gelijk.
En na een korte dril klopt dit en tijdens het naar de boat toe halen schiet deze eraf.
Helaas pindakaas, ik raak hier door niet van slag ik ga verder.
Want er is genoeg leven op dit stuk springende vis azende vis wat je maar wilt!
Nog een worp!
Dan, bonk, bonk en nog eens bonk,bonk.
En dit snel achter elkaar, ik begin even te twijfelen of het wat anders is dan snoek.
Maar de kracht is te fel, dus het is snoek.
En de waarheid komt even later boven water 71 cm in de boat pan!


De rest van de middag is het weinig bijzonders wat ik ook doe!
Dan besluit ik niet de gehele plas rond te gaan.
Ik steek terug besluit het beste stuk nog een kert mee te pakken op de terug weg!
Maar dan" Plons, Splets, Splats, Spetter, Spieter, Spater 4 Jongens Met Een Bal In Het Water"!
Dit was niet gepland!
Dus het beste stuk, is nu definitief het slechtste!
Ik vind nog een leeg krat bier op het water.
Deze gaat achter op de boat en levert nog wat op bij de flessen automaat.
Bij het naderen van de Jongens moet ik er met een bocht om heen.
En zit dan al gauw op 12 tot 15 meter diep water!
Hier heb ik niets te zoeken te diep!
Ik flipper door het is dan inpakken en wegwezen.
Dan nog even het kratje inleveren 1.50 euro cent! Ik dacht dat het nog rond de 3 euro zat.
Maar al met al weer een snoek erbij op de lijst.
Wat een verschil met vorig seizoen!
Toen had ik rond deze tijd 38 snoeken op de lijst.
En dacht toen al aan een nieuw seizoens record!
Zal ik nu weer een poging gaan wagen!
Ik zit nu op 10 stuks, maar wel op mijn gemak en niets moet alles mag!...


Op naar een volgend avontuur en A Je To!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...