vrijdag 17 januari 2014

Meteoriet!!!!!

Zondag 12-01-2014
Vandaag had ik afgesproken om maar weer eens met Rogier te gaan vissen.
De bedoeling was vroeg maar doordat er een festiviteit was de avond er voor werd dit toch een aanzienlijk stuk later. Als je dan rond een uurtje of 3.00 in de ochtend je bed in kruipt mag je toch echt wel even uitslapen! Mike the Pike kon de zondag niet had waarschijnlijk de discotheek bezocht.
Dus rond een uur of 12.00 stond Rogier bij mij voor de deur en gingen we samen richting de polder.
Het had de nacht toch nog iets gevroren en dat gaf op de dag helder weer en dat is een slecht teken het water lag er te glad bij, en niet door het ijs in ieder geval maar te weinig wind en het beetje wind wat er stond kwam uit de verkeerde hoek. Vandaag moesten er toch een paar snoekjes in de pan komen. Het zouden voorlopig wel eens de laatste kunnen zijn.
Maandag 13-01-2014 gaat bij mij de galblaas uit het lichaam en dat doet me gelijk aan hemel lichamen
 
en  meteorieten  denken, hoe en waarom snap ik zelf nog niet eens, het zal wel weer een reden hebben.Maar vandaag zondag gaan we er toch nog even lekker op uit even de gedachten verzetten voor de operatie van maandag.
Het blijven altijd spannende momenten en wanneer er na de operatie weer gevist kan worden weet ik ook niet.
Dus profiteren van deze zondag ook al zijn de elementen ons niet echt gezind.
We komen aan in de polder en dat op een stuk waar normaal gesproken toch zeker wel een rakkertje zit.
Het eerst halfuur valt tegen en dat is goed want vang je gelijk wat is het ook weer niet goed.
Maar een half uur niets is ook toch weer niet geweldig, maar toch komt hierna de eerste voor mij in de pan een mooie rakkert van 35 cm kan in de pan.
Zo is de eerste van deze moeizame zondagmiddag toch een feit ik wil het vandaag een beetje afronden op 150 snoeken om straks niet al te ver op mijn schema achter te gaan lopen ik sta er nu nog goed voor , eigenlijk ik loop nog voor op het seizoen 2011/2012 dus dit moet ik zien vast te houden.
Na nog wel een aardig tijdje vissen komt eindelijk snoek nummer twee in de pan ook weer een geweldige rakkert van wel 48 cm vis is vis en snoek is snoek.
Dan nog een vergeten vangst van enkele dagen er voor 53 cm.
Ik prop hem er hier maar bij het zou zonde zijn als ik hem vergeet.
op die dag ook nog een leuke rakkert van 64 cm gevangen maar die wilde toen niet op de foto.
Maar we gaan weer verder waar we gebleven waren anders wordt de verwarring te groot en dat moeten we niet hebben.
Al is het op het moment wel de bedoeling wat groter spul te verwachten het is tenslotte winter en dan verwacht je toch wel wat groter spul maar we hebben het niet voor het zeggen en na toch wel enkele uren vissen mag je blij zijn dat je toch wat vangt. Maar het gaat heel moeizaam we gaan dan maar eens naar onze laatste stek kijken of er nog een snoekje uit geplukt kan worden.
We moeten hevig ons best doen ik wijs Rogier nog een stukje aan waar echt wel een leuke rakkert zit die ik een tijdje terug met Jok en Michiel ook al had gemist, ik heb met deze rakker nog steeds een appeltje te schillen , na enkele worpen is hij mij weer te slim af hij blijft bij een begroeting met zijn staart. Rogier waagt hier ook nog een paar worpen aan en pakt dan toch nog een andere rakkert van 53 cm.
Zo zie je dat werpen op een zelfde stek altij zijn nut heeft in de winter ze liggen dan vaker bij elkaar en kun je op dezelfde plek altijd nog wat extra's vangen.
We werpen nog een stukje uit waarvan ik weet dat daar een rakkert of dame van goed in de 90 cm ligt en die wil ik dit seizoen toch nog wel een keer vangen, om te kijken of ze weer wat gegroeid is.
Na flink wat worpen is het raak ik ben echt in de veronderstelling dat dit de dikke rakkert is.
Maar zodra het beestje wat dichterbij komt is het toch een kleinere rakkert van 75 cm rond ook niet mis en mag er van mij bij in de pan.
Rogier die de smaak nu ook te pakken heeft waagt er ook nog een worp aan en pakt ook nog een leuke rakkert van 58 cm en dan kunnen we toch de dag nog afsluiten met 5 snoerken en weinig lossers of missers, en volgers.

Al met al toch weer een geslaagd middagje zo net voor een operatie.
Het was een moment om toch de gedachten ergens anders te hebben want thuis zitten en zenuwachtig zijn daar hebben we ook niets aan.
En zo komen we bij de maandag de meteorieten dag operatie geslaag wel veel slapen, en dan is het tijd om de galsteen eens te gaan bekijken of zal ik zeggen meteoriet!!

Zo voelde de boosdoener in iedergeval wel aan deze kleine rakkert van een meteoriet!


Op naar een volgend avontuur al zal dit wel weer even kunnen gaan duren A JE TO!!!


De teller staat inmiddels op 153 stuks!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...