zaterdag 16 november 2013

Toch maar liever vissen!!!

Hé, hé eindelijk weer tijd om wat te schrijven, nou ja tijd normaal gesprokken heb ik veel meer tijd om een stukje te plaatsen. Het lijkt steeds drukker te worden!
Of zou het komen door dat we wat ouder worden en het niet allemaal zo snel meer kunnen volgen dat kan natuurlijk ook, laten we het daar maar op houden.
Dan kan ik me er vast beter op voorbereiden.
Vorige week of nu het is maar welke datum er op het kop stukje komt omdat ik dat zaterdag 09/11 2013 alvast had opgeschreven maar het was in ieder geval het weekend van de vis beurs.
De vrijdagmiddag had ik weer eens gepland met Mike the Pike, als je hem niet opbelt laat hij ook niets van zich horen( dit moeten we maar eens veranderen) . Na even bellen van mijn kant heb, had hij wel weer eens zin in een middagje  rakkers vangen. Zo dan gelijk uit het werk Mike thuis afgehaald en richting het water, we hadden natuurlijk eerst weer een andere stek in gedachten bij het weg rijden maar komen dan toch altijd of bijna altijd weer op een andere stek dan de bedoeling was weer uit! Ook hadden we naar de vis beurs kunnen gaan maar dan is het weer een dag niet gevist en dat doe ik toch liever, dus liever vissen. We beginnen maar eerst op een breed stuk op deze stek wat al gauw verruild wordt door een ander stuk en daar begint ons visavontuur!
Ik heb mijn geheime wapen mee genomen de "Lepto" maar deze gebruiken we maar niet Mike begint al hard op te mompelen "Nee Hé" maar dit was een bang makkertje vandaag is het eens tijd voor wat anders!
Mike vist met de Buster, en ik vis met de eigenbouw Buster deze is ietsje groter 1 cm in omvang en ietsje pietsje zwaarder. Voordeel hij zinkt iets meer, nadeel er zit geen kogel in dus het rammelaar effect is er niet. Uitgeprobeerd heb ik hem nog niet ondanks dat hij al twee jaar in mijn vis kamer hing. Dus dit keer mag hij het water eens zien en tijd voor iets anders Mike kan weer opgelucht adem halen! Na een goed half uur vissen is het tijd voor iets leuks, ik heb een aanbeet ik laat nog even niets merken want anders staat Mike binnen de kortste keren op mijn stekje te werpen.
Ik werp nog maar eens, en dat met resultaat een leuke rakkert van 67 cm duikt vol op mijn zelf gemaakte Buster, die ik omdoop tot "AGUU", Mike is snel ter plaatse om het resultaat te aanschouwen.

Flink aangevreten is deze rakker en teken dat er nog ergens een flinke rakker rond dwaalt!
We gaan verder dit Busters versus eigenbouw Buster, na een kleine 5 minuten is het weer raak op de eigenbouw er komt weer eeb rakkert op de kant en in de pan 63 cm, ik ben geheel in mijn nopjes!
Mike baalt duidelijk van deze vangsten en heeft er al bijna weer genoeg van.

We pakken nog een ander stuk van de wijk maar, dat levert na flink werpen helemaal niets op.
We bezoeken nog een andere stek daar hebben we nog wel een volger maar verder ook niets!
Mike staat nog op de nul dus we bezoeken op het laatst nog een ander stuk daar weet hij toch nog een rakkertje te strikken, en is er blij mee.
Een mooie rakkert van 73 cm is het resultaat.
Her en der kijken we nog naar een andere stek uit en die worden dan ook bezocht, en flink uitgepeuterd maar geen snoek meer te vinden. We gaan naar huis het is inmiddels alweer donker.

Dan komen we aan op de zaterdag naar de vis beurs of vissen eigenlijk zat het in de planning dat er helemaal geen vis beurs of visdag op het menu zou staan maar alles liep anders!
De vis beurs laten we de vis beurs ik ga toch liever vissen, de vis beurs kost altijd onnodig geld en ik heb genoeg om mee te vissen nieuwtjes zullen er haast niet zijn dus wat missen we aan de vis beurs!
De toch lekker vissen vrouwlief moet de hooiberg versieren die is afgehuurd voor de verjaardag van haar moeder en ik kan lekker struinen daar in de buurt. Het weer zit mee zon een beetje wind wat wil je nog meer het is het mooiste weer van de wereld. Maar zeker geen ideaal visweer, we zien wel ik heb geen haast op zo'n dag gewoon lekker vissen meer niet.
Ik ben koud de auto uit gezet, en sta na drie stappen aan het water worp één niets worp twee raak ,
Vol duikt er en mooie rakkert op mijn BBZ flink gaat deze wildebras te keer maar geeft het na enkele minuten toch op en zo kan de eerst van deze zaterdag, in de pan 71 cm.
We gaan naar de overkant daar zie ik na enkele worpen in een bepaalde hoek actie wild springen er vissen in het rond gevolgd door een flinke kolk in het water. De rakkert is wakker geschud ik had er al enkele worpen gedaan maar dat leverde niets op maar hij is op brute wijze wakker geschud.
Ik doe nog enkele worpen maar het blijft verder stil, ik laat hem weer even indutten om hem straks op te halen.
Na een 25 minuten vissen niets geen reactie meer op de rest van deze stek dan weer terug naar het begin. Het is tijd om op te staan, ik ga het rakkertje eens flink laten schrikken, klats de BBZ komt op het water terecht, mooi zwemt dit aasje toch door het water dit moet een snoek toch een prettig gezicht vinden het is net echt vis. dan nog maar een worp ik heb een toeschouwer een buurtbewoner toont interesse en komt kijken nog een worp en dan Baf vol op de BBZ snoek nummer twee is op de kant en kan in de pan 73 cm de buurtbewoner wordt gevraagd een foto te maken en zo gebeurt het ook.
Verder laat ik dit stuk met rust en ga weer verder de volgend stek is aan de buurt, het is een klein stukje lopen alles moet vandaag verder met de benenwagen!
Op dit stuk los ik weer eens enkele snoeken, het duurt ook zeker bijna een uur voor snoek nummer drie.
Die klapt met vol geweld op het aas en geeft behoorlijk sport ik heb hem niet snel aan de kant dus snel een foto en weer terug 74 cm, alleen helaas bij thuis komst is deze foto toch niet echt geweldig.

Het was een beste rakker lekker dik in het vel jammer van de foto!
We zetten onze weg voort het is niet echt geweldig maar wat ik al zij het weer zit mee ik pak nog twee leuke vissen 1 x 59 en 1 keer 45 cm en daar moet ik het maar mee doen maar 5 snoeken in een paar uurtjes en wat lossers is toch wel mooi.

Even later wordt er gebeld vrouwlief is klaar en we gaan weer richting huis even later wordt ik opgehaald aan het water wat een luxe niets terug lopen naar de auto gewoon instappen en weg wezen fijn wat wil je nog meer op zo'n dag!!

Dan zijn we inmiddels bijna een week verder het is donderdag zoon Roderick moet naar de kaakdokter er moeten twee verstandskiezen verwijderd worden, en ik moet er vroeg uit ik dacht lekker uit te slapen en rond een uur of tien in de ochtend daar te moeten zijn, maar dat werd 6.45 aanwezig in het ziekenhuis wat een drama echt wakker worden kan ik niet dus Roderick weg gebracht deze kon rond 12.00 uur weer worden opgehaald als het mee zou zitten.
Wat te doen in de tussen liggen de tijd, vissen natuurlijk alleen dat bracht niet veel 1 snoekje van rond de 50 cm meer niet.
Ik bel Mike nog even op mof hij zin heeft om na een uur of 1 nog te gaan vissen , ik ga er vanuit dat ik Roderick dan wel weer heb opgehaald.
En dat is achteraf ook zo in plaats van 2 verstandskiezen hebben ze alle vier zijn verstandskiezen getrokken(weg verstand!).
Mik wordt opgehaald en wil gaan vissen op een stek waar een echte snoek visser niet dood aan het water gevonden wil worden, maar vooruit maar! Mik zweert erbij dat er snoek zit en dat hij er al een keer en volger of aanbeet of iets heeft gevangen. Ik ben er meer van overtuigd dat ze er ooit 1 hebben losgelaten en meer niet. Aan de slag dan maar Mik heeft zijn zin al snel heeft hij een misser, en daar blijft het ook bij we vervolgen de weg om dit stuk water 25 meter breed en 50 meter lang en een afdak erboven nat worden we niet, het lijkt een beetje op indoor snoeken ik ben er niet kapot van.
Maar na een 15 minuten heeft Mike beet bijna op de zelfde plek als de misser  en een leuke snoek ik geef het toe is een feit 74 cm. Het is gelijk tijd om een andere stek aan te doen.
Voor het volgende stuk water hoeven we niet ver te rijden, Mike wil er eerst niet maar dan toch weer wel, ik weet zeker dat er snoek zit niet dat ik er ooit veel heb gevangen hooguit 2 en enkele lossers in twee, drie sessies maar dat kan net een verkeerd moment geweest zijn(of dit)!
De auto wordt neer gezet en weg gaan beginnen ik doe een worp richting een duiker, en gelijk volgt de actie van Mike er naast , ik doe maar een stap of wat naar links om nu met twee stuks aas in die hoek te gooien is niets .
Mike doet worp twee en het is raak, ik heb bij mijn worp een volger.
De rakkert van Mike mag er zijn 77 cm schoon in de pan.
Tijdens zijn onthaak sessie Los ik de voorgaande volger, en de volgende worp heb ik nog weer een andere volger, dan ga ik Mike even helpen met het onthaken van de snoek hij heeft moete om de snoek van de haken te ontdoen dus assistentie  is vereist, de snoek kan het water weer in.
Ik doe nog enkel worpen op de plek van de volger en de losser en besluit ze even met rust te laten.
Maar dan Mike, Mike is vast besloten daar nog verder te werpen hier door ontstaat er een discussie van hier tot TOKIO ik geef Mike het advies het even te laten rusten en na een minuut of tien nog een kans te geven maar Mike denkt dat ik hem de snoeken niet gun en begint nu van ik heb er nog geen worp gedaan, hier te kort en daar te lang!
Mike, MIke leer er nu toch eens iets van even met  rust laten en de boel niet tot murf gooien.
Hier krijg ik echt de smoor in en ga verder met vissen Mike loopt traag op en denkt dat ik straks als een speer weer terug ga naar die stek. Ik dacht echt dat Mike mij wel beter kon dan vandaag.
Wis hem altijd wel een snoek aan haal hem altijd op om te vissen gun hem al de snoeken van de wereld. Maar nu komen met je vist altijd voor mij uit dit en dat, klopt ik vis snel maar voor mij uit lopen mag altijd wat hij ook de laatste tij wel deed.
Ik zet de weg voort heb nog twee losser Mike was maar mee opgelopen had je er tenminste nog één kunnen pakken. Dan tijdens het uit het water halen van het aas heb ik het gevoel dat ik vast zit dit tijdens het weer in zetten van een worp.
Ik geef twee flinke rukken aan de hengel en ik blijk vast te zitten aan een flinke rakkert van een snoek.
Alleen trek bij ruk drie het aas uit de bek en dit terwijl de snoek al half kant water lag.
Dat krijg je als je uit je concentratie word gehaald!
Ik ga terug , Mik is als een speer weer op de stek en doet zijn worpen net zoals ik en weer begin ik aan de uitleg van voorgaande discussie, Mike denkt echt dat ik hem geen snoek gun, raar maar waar, maar waarom hal ik hem dan altijd op?
Volgende keer dan misschien maar weer alleen dan zijn alle snoeken echt voor mij!!
Maar zo kinderachtig zijn we toch ook weer niet, en nodig hem uit om vrijdag middag weer te gaan vissen , deze dag is hij bezet.

Vrijdag eerst even werken en dan naar het water, tijdens werktijd krijg ik en sms van Rogier dit rond 11.30 wat ik vandaag ga doen, gelijk een sms terug rond 12.00 bij mij op het werk gaan we samen vissen. Rogier verschijnt volgens afspraak mooi op tij op het werk en samen rijden we vandaar uit naar een mooi stek in de polder!
Het wordt een drama, ik wordt compleet weg gevist door deze beginnende visser na een minuut of 1, twee heeft hij al een rakkert van 69 cm op de kant die ook gelijk weer het water in glipt.
Ik vertel hem dat ik hem niet meer mee neem want die snoeken zijn eigenlijk van mij!
We gaan verder even later weer een losser voor Rogier ik ben na een uurtje vissen pas aan de beurt en die rakkert los ik. Dan Rogier weer een losser en nog 1 dan weer een volger.
Dan na weer goed 30 minuten weer een losser en dat waren beide leuke snoeken van tegen de 70 cm.
Ik snap er niets van over al waar ik ha gegooid klapt er bij Rogier wel wat op ik heb het nakijken!
Dit kan gebeuren had ik maar alleen gegaan dan waren ze voor mij, maar natuurlijk gun ik Rogier zijn visjes wel, maar volgende keer mag hij niet meer mee!
We verkassen Rogier heeft nu twee snoeken ik nul coma nul.
Volgende stek helemaal geen vis te bekennen ik vis nog een mooi dwars slootje af waar altijd nog wel een wat zit maar niets. Dan doet Rogier een worp en pats een snoekje van een formaat dubbele haring komt op de kant snoek nummer drie voor Rogier. Hij vind hem klein maar ik was er vandaag maar wat blij mee geweest! En dit de datum 15/11 2013.

Het is donker geworden we gaan naar huis  ik heb knap honger weinig gegeten.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO volgende keer alleen!(ouwe hebberd!)

De teller staat op 95 stuks van dit seizoen nog 155 stuks te gaan waaronder 10 meter snoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...