maandag 12 augustus 2013

Weer eens materiaalpech!

Gisteren toch weer naar de waterkant gereden.
Dit was al in de planning, even een paar uurtjes snoeken met Rogier.
Rond 15.00 uur stond hij voor de deur, even de spullen bij hem in de auto en we konden gaan rijden.
Ik besloot te kiezen voor het zelfde stuk water, toch om Rogier nog even wat meer snoek aan zijn hengel te laten voelen. Ik had zelf wat aasjes mee genomen die hij een beetje kon uitproberen, en een spin hengel die bij mij toch weinig aan de bak komt. Deze spin hengel kan net iets meer gewicht hebben als het oude beestje dat hij bij zich heeft. We waren snel op de plaats van bestemming en de hengels konden de auto uit. Bij ging eerst de Slither er aan één of ander rubber geval doet een beetje horror aan die naam. Afgelopen week heb ik hem ook al een keer gebruikt en er een misser op gehad en ook niet meer dan dat. Rogier had nog iets meer tijd nodig om zijn hengel te prepareren want de molen moest worden omgezet naar mijn hengel. Ik deed ondertussen al de nodige worpen met de Slither. Hier op dit stuk staan de waterplanten hoog dus dit zou een uitermate goed aasje moeten zijn, je kunt hem mooi door de waterplanten heen vissen zonder elke keer van die slierten van waterplanten mee het water uit te trekken.
Na een worp of wat was de Slither aan vervanging toe het bevestigings  oog was los gekomen uit het rubber, en was niet meer terug te plaatsen, Materiaalpech dus maar dit valt nog mee, we doen er gewoon weer een Buster aan. Dan na een paar worpen duikt er een snoekje op en deze schampt net de dreggen van de Buster. Rogier is intussen ook van de partij en doet ook zijn worpen, maar na een worp of 6 is het gebeurd de molen van Rogier draait een beetje schokkerig binnen ook de lijn lust heel erg. Ik vraag hem nog of hij soms veel met spinners heeft gevist, dat daar de lussen door ontstaan in de lijn. Hij doet nog een worp hij rolt de lijn ook beroerd op alles op één punt van de molen. de. de spoel van de molen hoort op en neer te gaan bij het binnen draaien van de lijn maar dit werkt niet meer . Ik kijk nog even of ik er wat mee kan maar, dit is grote materiaalpech, de molen heeft zijn langste tijd wel gehad. Rogier besluit de molen even te demonteren en na te kijken.
In de tussen tijd ga ik we verder met vissen ik besluit even een paar worpen aan de overkant van de weg te doen. Twee vierkante meter heb ik om te vissen de rest is zwaar begroeid, één worp plaats ik tegen wat waterplanten aan , wat gelijk een geweldige kolk op levert gelijk duit er een snoek op de Buster. Het beestje is wild en heeft er zin in probeert van alles om zich te bevrijden van die vervelende Buster. Maar tevergeefs wild springend uit het water probeert deze rakker zich te ontdoen van dit stuk kunstaas, maar niets helpt. Na een mooie dril mag deze rakker van 67 cm in de pan.

Rogier krijgt zijn molen niet meer gerepareerd, we besluiten een ander stuk op te zoeken zodat Rogier een paar worpen kan doen met mijn Jerbait hengel. Misschien is jerkbaiten wat voor hem hij is nu toe aan nieuw materiaal zowel hengel als molen. Maar dan de vraag of hij veel gaat vissen of weinig, en hier over raken we lang in gesprek. Na een goed uur heeft hij een beslissing genomen hij gaat voor een spinhengel met molen, de spinhengel neemt hij van mij over en een molen haalt hij nieuw. Zo blijft het voor hem nog een beetje betaalbaar. De lijn van de oude molen kan hij op laten spoelen op de nieuwe , een paar aasjes erbij en hij kan weer vissen.
Ik zie hem wel weer verschijnen materiaalpech is nooit leuk, ik besluit in het vervolg toch maar weer twee hengels en reel mee te nemen. Je ziet er hoeft maar dit te gebeuren en je kunt eigenlijk weer naar huis.. Reserve spullen mee nemen is nooit overbodige luxe!!

OP naar een volgend avontuur!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...