zondag 10 juli 2011

Boot !!!!!!!!! Deel 1

Hè hè, eindelijk, na lang zoeken en struinen langs waterkant, poldersloot en internet heb ik mijn bootje gevonden.
Morgen wordt hij opgehaald en daarvoor moet er richting Amsterdam worden afgereisd.
Er zal nog het een en ander aan moeten gebeuren denk ik. Op de foto's die op Marktplaats staan kon ik wel zien dat hij een likje verf kan gebruiken, maar zo kun je er een beetje je eigen ding van maken.
Er zullen stoeltjes op moeten worden gemaakt en hengelsteunen en roeispanen moeten er nog gezocht worden.
Ook moet er gekeken worden naar een motor. Wordt het een fluistermotor of een kortstaart benzinemotor?
Maar dat is de toekomst, eerst de boot een kleurtje geven en dat wordt denk ik legergroen of sahara camo kleurig.
Ook moet er gekeken worden of er ruimte genoeg is voor opbergvakjes,een diepte meter moet erop.
Er is dus zat te doen, maar dat is wel weer een uitdaging, zo kunnen we weer op eens op een wat andere manier de snoek belagen, bijvoorbeeld met slepend vissen.
Of een keer gewoon met de handhengel; wat dan ook, er komen gewoon weer nieuwe avonturen bij.
Ook de vrouw kan dan eens lekker mee gaan vissen (dit moet ik even vermelden om de gemoederen rustig te houden) en ik kan eens een lekker dagje met vismaat Jos gaan vissen op de Kagerplassen bij hem in de buurt. Ook de jongens hebben nu misschien ineens meer interesse.
Tja, dan komt het probleem vervoer nog, kan ik hem in de toekomst op het autodak kwijt of moet er een trailer gezocht worden? Maar dat is van latere zorg.
Eerst de boel maar vaarklaar zien te krijgen en dat mag gerust volgend seizoen zijn (maar liever natuurlijk nog voor de vakantie).
Het is het type jonboot, merk Sylvan, 3.06 meter lang lang, dus genoeg voor twee personen. Groter hoeft voor mij ook niet, alle waarde naar zijn geld.
Morgen hoop ik wat foto's te plaatsen en daarna volgt dan wel het verdere vervolg van de opknapbeurt die hij nog gaat krijgen.

1032
Zoiets is het, er zitten in ieder geval roeidollen op.

Zo, na een onrustig nachtje slapen gingen we zaterdagochtend naar Landsmeer, vlakbij Amsterdam, om de boot op te halen.
Na een voorspoedige rit en het vlug bekijken van de boot en ook het vlug opladen werd er weer heel vlot naar huis gereden.
Bij thuiskomst werd de boot eens goed aan een inspectie onderworpen en werd er bekeken wat er allemaal nog aan moet gebeuren. Onderweg hadden we ook al een bus forestgreen verf opgehaald (een soort legergroen, maar dan mooier).
Een likje verf kan hij wel gebruiken, maar echt noodzakelijk? Tja, het is maar wat voor werk je er van wilt maken.

Veel algaanslag aan de onderkant.

Hij is behoorlijk vuil, maar na enig boenwerk valt het nog wel mee.
Na eerst even de binnenkant onderhanden te hebben genomen met een schoonmaakbeurt, kunnen we bekijken of de schilderbeurt ook echt nodig is.

De binnenkant zit toch nog redelijk in de lak!

Na wat wikken en wegen besluit ik toch de binnenkant te gaan schilderen, gewoon voor het gezicht en laten we het maar goed doen.
Ik besluit om rubberen antislipmatjes te gaan zoeken voor de ruimtes tussen de bankjes in en er moet eventueel nog een opbergvak komen.
Na een poosje hard werken is een van de zijkanten gereinigd en schilderklaar gemaakt.
De letters aan de andere kant worden verwijderd en maandag zal ik eens kijken of ik hem geheel schilderklaar kan krijgen.
Echte problemen heb ik niet gezien op een hoekje na dat nog moet worden voorzien van een paar nieuwe popnagels, maar dat is een klusje van niets.
Ook heb ik nog eens goed zitten kijken wat voor een motortje er op moet gaan komen en er is een bod geplaatst voor een Minikota 55lbs, maar daar was ondertussen weer een bod overheen gegaan. En er is gereserveerd, zonde, had ik maar gelijk ietsje hoger ingezet.
Maar misschien zegt de hogere bieder nog af .
En anders ga ik gewoon verder zoeken, er is immers geen haast. Stoeltjes heb ik ook gevonden op internet; twee stuks voor € 50,00 valt nog mee, eventueel met draaiplateau voor € 60,00. Ik zal ook nog even moeten bekijken hoe dat allemaal moet worden bevestigd.

De plak letters verwijderd, dit was eigenlijk het moeilijkste.

Het is belangrijk dat ik geen haast ga maken, gewoon de tijd nemen, ook al wil ik er graag nu al het water mee op.
Er is nog genoeg te vissen dit seizoen, het begint pas en dat moet ik niet laten versloffen. Ierland ligt ook om de hoek en dat zijn tot nu toe de belangrijkste dingen die er op het menu staan.

Einde deel 1

3 opmerkingen:

  1. Dat wordt binnenkort natuurlijk een officiële doopplechtigheid.
    Behouden vaart!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier gaan we grote wateren mee bevaren , hele meren worden overgestoken.

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...