donderdag 5 januari 2017

Vriezen de kou!

Zal nu de kou in gaan vallen!
Als de kou in valt is het tijd om, even orde op zaken te stellen.
Daarom effe de reeltjes weer, uitelkaar geschroefd schoongemaakt en gesmeerd.
Was wel nodig ook één van de reels daar deed de slip het niet meer van.
De ander draaide als een oude koffiemolen.
Weer effe smeren, goed alles in elkaar zetten.
En ze lopen weer als een trein.
Maar dan moet je niet één van de borgringetjes, kwijt raken.
Gelukkig nog een derde reserve reel, dus deze maar gebruikt.
Dan voor de reserve, maar een ander bestellen.
Zo kunnen ze nog net het roofvis seizoen 2016/2017 doorkomen.
Maar dan moet het niet behoorlijk gaan vriezen natuurlijk.
Maar dan is er nog geen man overboord,
dan zijn ze in iedergeval, weer klaar voor het nieuwe seizoen.
Nu we het toch over het seizoen hebben, blik ik toch even terug.
Qua snoek is het slapjes te noemen, geen sterk seizoen dus.
Wel leuke snoeken nog in de pan gekregen, meter snoeken nog 0.
Maar daar hangt het ook niet op hoor, het gaat ook om de beleving.
Het gehele plaatje moet je zien.
Nog een foto van de laatste vangst.
 

De eerste vangst op mijn nieuwe Jerkbait hengel, van Cor Spinhoven.
Helaas ben ik weer even uit de runnning.
Maar daar komen we ook wel weer overheen.

Volgende keer zal ik proberen voor de volgers een filmpje te plaatsen om de ABU 5601 JB uitelkaar te halen en schoon te maken.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...