dinsdag 30 juni 2015

The Buster Strikes Again!!

Afgelopen woensdag was het een korte middag, maar even tijd om te vissen moet er worden vrij gemaakt. Dus nog even twee uurtjes met Rogier langs het water.
En ik had mij voorgenomen om een nieuwe stukje water af te struinen.
Op de plek afgesproken, waar ik de week er voor met Rogier was geweest.
Maar die had het verhaaltje verkeerd begrepen, dus die stond een kilometer of 10 ergens anders te wachten!
Wat begrijpen deze jongeren van tegenwoordig nou niet!
Dus een goed kwartier later kwam Rogier dan uiteindelijk, aan kakken.
Ik was alvast begonnen op een oud stukje!
Dus bij aankomst van Rogier het nieuwe stuk pakken.
Dat was dan dik een uur taai werk niets, alleen Rogier kreeg iets reactie.
Dan naar de overkant van de weg, daar maar even proberen.
Maar ook dat is een taai stuk, en dat bleef zo tot op het eind.
Totdat ik bij een duiker op een T splitsing kom.
En na enkele worpen denk, als hier niets zit vreet ik mijn pet op.
Nou gelukkig hoefde dit niet, de worp erna is het raak en er klapt een mooie rakker van 78 cm.
Zo de eer weer gered voor de woensdag.

Daarna is het mooi geweest, ik ga rap nog even naar de hengelsport zaak een nieuwe hengel scoren.
Een snoekbaars hengel, die had ik nu net nog niet!
En laten ze  er nou een mooie niet al te dure hebben liggen van Jakson.
Dus gelijk nog wat shads en lood kopjes erbij.
Dan hebben we dat ook!
Hierna op naar huis even controle bij de huisarts.
Dan belanden we op de zaterdag, ik wilde eerst nog even de tuin in.
Maar wist eigenlijk wel wat beters te doen!
Vissen de nieuwe hengel even uitproberen. Dus op snoekbaars op naar het grote kanaal ,waar wel wat glasogen moeten liggen.
Na een goed uurtje op de eerste stek zonder aanbeet, op naar stek twee.
Daar aangekomen waren er al een aantal druk bezig, de glasogen voor mijn neus weg te kapen.
Dus nu op zoek naar een totaal nieuw stuk.
Wat ik na een kwartier verder rijden ook dacht te hebben gevonden.
Dit stuk heeft ook een soort zijtak!
En ziet er uit als zeer mooi snoek water.
Maar we gaan op snoekbaars, dit laat ik na 15 minuten voor gezien.
Snoekbaars hengel de auto in.
En Jerkbaits hengel met Buster eruit.
Twee worpen en de eerste snoek lost, das snel!
Nog een worp en weer klapt er een snoek op de Buster en laat niet meer los.
74 cm.

We lopen verder, het water bevat veel water planten, en dat bemoeilijkt het vissen.
Maar ik vis stug Door en na 20 minuten snoek nummer twee 73 cm.
Bij het willen onthaken, onthaak tang kwijt.
Dan maar met de kniptang dat werkt ook.( Toch in de tas)
Hierna wordt het taai en besluit dat als er binnen een half uur niets gebeurt,  ik weer de auto in stap.
Ik moet ook nog boodschappen doen!
Maar binnen een half uur is het weet raak, en een rakker van 71cm komt op de kant.
We gaan weer Door,  en snoek vier doet zich aan 72 cm.
Het gaat goed , perfect eigenlijk.
Nu doorlopen er is meer te halen, maar het stuk lijkt oneindig Door te lopen.
Eindelijk weer een nieuwe goede stek.
en intussen komt snoek 5 op de kant 84 cm.
De plaatjes zijn een beetje Door elkaar, snoek nummer 5 is 84 cm.
Dan hierna nog 1 van 65 cm.
En er komt er nog 1 van 78 cm in de pan.
Zo komt de dag weer ten einde, een beetje moe maar voldaan weer naar huis.
Zo zie je maar weer af en toe een stukje verder rijden werpt vruchten af.
En zo ontdek je weer een nieuwe stek met nieuwe kansen.
Dan komen we aan op zondag de vader dag.
Nou daar  verwacht ik nooit iets van.
Dus de vaderdag naar schoonmoeders!
Jos zou daar ook aanwezig zijn, dus even een gebakje eten en wat toastje met lekkers.
Zo kunnen we daarna even een paar worpjes doen in de wetering daar.
En niet zonder resultaat, deze vader zondag plukte ik toch nog twee snoeken uit de wetering 1x 78 cm en 65 cm.
Jos op de valreep ook nog een rakker van goed 70 cm.dus die konden mooi in de pan.
Dit was toch weer een mooi vruchtbaar weekend!


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...