zondag 13 april 2014

Weer een poging met de pen!






Zo vandaag de vrijdag, normaal gesprokken heb ik rond 11.00 altijd mijn vrijdag vrijaf middag.
Maar na een druk weekje werken mocht ik enkle uurtjes eerder weg vandaag.
Hier had ik al een beetje rekening mee gehouden, door mijn viskleding al aan te doen.
Dus kon ik zodra ik klaar was met mijn werkzaam heden gelijk naar de waterkant.
Zodat het toch nog een beetje een vroege sessie met de pen zou zijn.
Maar na het werk eerst mog even wat te eten en drinken halen.
Daarna nog even naar Traditional hengelsport.
Hier nog even twee blikjes hennep, gescoord maïs had ik nog zodat ik wat bij kan voeren.
Maar hoe ze het daar voor elkaar krijgen ik ga altijd met meer spullen naar huis.
Zo had ik weer een zakje haken met hair compleet en van die fleurnaalden die erbij horen en een zak voer.
Maar het kan altijd handig zijn!
Hierna oppad ik had een bepaalde hoek op het oog, en als tweede optie de polders bij wilnis.
Optie één ligt in een woonwijk.
Dus daar eerst naar toe, even voer mengen
In een emmertje ik had ook nog een paar casters (maden poppen).
Die ook maar door het voer.
Daarna voerplekjes maken, tijdens deze actie kom ik nog een paar putten zuigers tegen die net pauze hadden.
Een van hen dacht grappig te zijn, door de opmerking te plaatsen van waar ga je op vissen met een schaterlach er achter aan.
Mijn antwoord op vis!
Zijn collega helemaal in een deuk, en hij bleef achter als een boer die kiespijn heeft.
Zo boontje komt om zijn loontje.
Zo na dit lachertje en het maken van de voerplekken, kon sessie karpervissen met de pen nummer zoveel beginnen.
Op voerplek nummer één wat geborrel aan het water oppervlak.
En dat duid op karper, en dan maar wachten en wachten.
Dan begint er in de verte een raar maar al te bekend geluid op te doemen.Pepperepeeeppeeaa, pepperppeaareeerrrrrr, prrrrrrfeeeeeefffffpeerrt.
En het geluid komt dichterbij, een herrie van jewelste! Ik begin alweer hard op te mompelen.
Dit is bekend"Duizend Bommen En Granaten" de firma graskantenmaaier en co komt er aan.
En het gaat weer peppeŕreeeeeepapeeere, perrrrrrprrrrrrzzzzzzktrrttt.
En een gestamp en gebeulder, doordat ze oorkleppen op hebben.
Daar gaan de net aangelegde voerstekken.
Ik heb er de smoor in, ik werp ook een paar ernstige blikken naar ze toe van die blikken die Wodan en Thor nooit hebben doen ontstaan. Van die grote donderwolk blikken die de aarde doen beven.
Als kleine ratten gaan ze er met de staart tussen de benen vandoor.
Voor mij is het hier gebeurd ik vertrek naar de polder.



Bij de polders van wilnis aangekomen, is het zoeken naar een goede stek, en dat wordt moeilijk zeer moeilijk.






Er zijn te veel stukken waar gemaaid wordt en te veel stukken met gesloten tijd broedseizoen tot 16/06 .
Weer terug dan maar naar fort ruigenhoek!
Maar daar is het niet veel beter er worden te veel honden het water in geplonsd veel te onrustig na een goed uurtje doe ik de karper hengel in de auto verdwijnen.
Dd vaste stok (je) haal ik er uit en doe ef een klein tuigje aan.
Ik ga voorens vangen, maar dit valt niet mee ma een half uur vissen twee voorens van 10 cm.
Het is mooi geweest ik stop er mee ik ga de weekend boodschappen halen!

Op naar een volgend avontuur en A Je To!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...