zondag 13 oktober 2013

Troosteloos weer!

Het weer zit eens niet mee, wat een drama!
Om er nu eens lekker op uit te gaan dat doe je nu niet echt voor je plezier.
Het mag wel ietsje minder zullen we maar zeggen, afgelopen vrijdag zag de ochtend er redelijk goed uit. De middag had ik vrij maar al bij het wegrijden naar de eerste vis stek viel de regen al flink naar beneden. Op zich perfect weer, maar bij de eerste stek aangekomen zakte bij mij de moed al in de schoenen. Na dat ze twee weken geleden al de waterkanten aan het schoonmaken waren zou je denken dat dit nu wel achter de rug was. maar niets was minder waar! Nu waren vrijdag middag de hopen met vuil van de kanten aan het wegschrapen, ook weer zoiets. Waarom vandaag  op mijn vrijaf middag! Kunnen ze dar nou eens geen rekening mee houden. Altijd als ik iets in de planning hebben gooien de kanten schrapers roet in het eten. Ik begon toch maar met werpen op de stukken die ze net een uur daar voor hadden schoon gemaakt, eigenlijk  heb je dan al het gevoel dat het niet veel zou worden. Maar weer terug naar huis gaan heeft geen zin dan ben je al helemaal voor niets geweest.
Na enkele worpen op het eerst stuk krijg ik toch de eerste aanbeet losjes was de aanbeet maar een behoorlijke dikke snoeken rug was het eind resultaat wat ik te zien kreeg. Nog wat worpen dan maar, deze dikkerd had de haken al gevoeld en had er geen zin meer in om mijn swimbait nog een keer te pakken.
Helaas dan maar weer een ander stuk op zoeken, daar na een goed 20 minuten werpen niets dan rottigheid mijn pas goed ingespoten jas met een zogenaamd waterdichte vloeistof bleek niet te helpen.
Zo langzaam aan merkte ik dat de armen al weer nat werden en bovenop mijn rug waren ook de eerste tekenen van nattigheid al te bespeuren. En sinds dat ik uit Ierland terug ben heb ik iets tegen natte kledij gekregen. Dit weer vond ik nooit echt erg maar nu begin ik er echt een grote hekel aan te krijgen.
Op naar vis stek nummer drie iets dieper de polder in mooie stukken met kleine bruggetjes zijn daar te vinden. Maar ook hier waren de kanten schrapers al geweest overal vuil in het water. Het schoonmaken van de sloten wordt nu steeds over een langere tijd uit gesmeerd. Maar we hopen er maar het beste van, en zo dat het volgende week is afgerond deze schoonmaak periode!
Volgende week vrijdag middag wil ik toch zeker weer de polder in.
Op stek nummer drie moesten er toch wel wat te vangen zijn, het gevoel van snoek is er, dit ondanks dat ik hier nooit echt veel actie heb gehad. maar echt veel tijd heb ik in dit stuk ook nooit echt gestoken. Na dik 30 minuten werpen eindelijk een losser van een goede 60 cm, alleen een vetpot is dit niet. Ik ben wel bezig met de missie van die 250 snoeken voor dit seizoen, maar dit wil ik wel behalen met veel nieuwe onbekende stukken en stukken waar ik weinig ben geweest anders zou het wel te makkelijk worden. Om te zegen dat ik er nog veel hoop op heb dat deze missie zal slagen dat is nu wel met 50 % gedaald maar missie is missie en we maken hem af. Nog steeds loop ik op schema met twee seizoenen geleden toen had ik 201 snoeken dus het kan nog steeds mits de winter geen roet in het eten gaat gooien.
Ik had er alleen de laatste weken iets meer van verwacht er zijn al aardig wat sessies geweest dat er geen graat in de pan is gekomen, terwijl ik er toch op gehoopt had. Ook heb ik nog geen visdagen gehad dat ik boven de 4 of 5 snoeken uit ben gekomen wat mij al zwaar tegen valt. Dus moet er toch ook wat meer in het weekend gevist moeten worden. De 1o meter snoeken sessie daar moet ik zo onderhand ook maar eens mee gaan beginnen, 10 stuks vangen is geen gemakkelijke opgave en zeker niet vanaf de kant. Ik ga zo onderhand maar eens in kaart brengen welke stekken ik daar voor ga gebruiken. We gaan maar weer verder de polder in maar waar ik ook kom ze zij vuil bij de waterkanten aan het weghalen! Ik ben het zat het is inmiddels al weer 16.00 uur en ik bgin al aardig de nattigheid door de regen kleding te voelen, tijd om volgende maand maar eens een nieuwe regen jas uit Amerika over te laten komen Gore Tex kleding dit keer dan maar!  Hier in Nederland is dat soort kleding schreeuwend duur 4 tot 500 euro voor een beetje jas ben je zo kwijt terwijl het in Amerika de helft kost. en dan ook nog opmaat gemaakt voor ons stoere vissers.
Op naar huis en even een douche pakken!
Nu had ik zaterdag nog een verjaardag ook ergens in de polder ook daar nog wat worpen gedaan in het aangrenzende water, ook geen enkele aanbeet al was dit wel een zeer korte sessie van een 2o minuten dus dat was ook niet gek, en tijdens een verjaardag vissen dat kan dan ook eigenlijk weer niet. Misschien maandag middag nog een paar worpen doen ben dan een uurtje eerder vrij en dan kan ik mooi nog goed 2 uurtjes werpen misschien dat dit nog wat vis in de pan brengt.
Dinsdag is het eindelijk zover ik moet voor komen bij de rechtbank voor de behaalde bekeuring ergens in februari! eens kijken of we hier een overwinning kunnen behalen al is het maar op de fouten van de BOA Kees.
Nu ben ik maar een lekkere maaltijd aan het bereiden een soort Shepherd's Meal of Fiherman's Meal
Aardappeltjes met worteltjes lekker uit de oven met lekkere provinciaalse kruiden er over.
En lamsbout van de barbecue!

Recept:
Neem enkele kleine aardappels was deze goed met schil er nog om heen.
Snijd deze in stukjes partjes enkele wortels ook in kleine stukjes dan in een bak olijfolie er over wees er niet te zuinig mee zeezout er over.
Provinciaalse kruiden wat takjes groen zie foto.
Dan lekker in een oven op 180 graden.
intussen ligt de lamsbout al op het vuur in het midden onder de lamsbout wel een folie bakje zodat de bout niet verbrand.
De lamsbout in een gesloten barbecue lekker latten garen hij mag rosé.
De lamsbout smeer je in met een papje van zeven tenen knoflook, twee blikjes ansjovis wat oregano erbij basilicum dit maak je tot een papje in en vijzel met nog wat peper en een flinke scheut olijfolie .
Dan smeer je de lamsbout daar mee in ook de holte mee nemen waar het bot heeft gezeten!
Dan lekker laten garen onder enkele keren draaien op de barbecue af bij het draaien besprenkelen met olijf olie.
Smakelijk eten!
Dit is een echte maaltijd voor dit weer.
Op naar een volgend avontuur en  A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...