dinsdag 15 oktober 2013

Hier hou ik nu van!


Na een drukke dag op het werk had ik nog een overuurtje staan, en kon mooi vanmiddag iets eerder naar huis. Ik had de hoop er op gevestigd dat het de middag wel droog weer zal geven.
Maar tijdens het naar huis rijden, weer die regen!
Nu had ik mijn laarzen ook nog vergeten in de auto te leggen, dus dan sowieso naar huis.
En het vissen, dan het vissen maar laten! Al die nattigheid helemaal niets aan ik ben dat natte gedoe een beetje zat. Nadat ik thuis was aangekomen de beentjes eerst eens op de bank, daarna misschien even kijken of ik en spinner kan bouwen. Maar zo rond 16.00 klaarde het weer een beetje op, en had toch eigenlijk wel zin om wat worpen te doen.
Eigenlijk is dit soort weer wel het weer type waar ik van hou dat druilerige weer. Alleen dan moet je wel goede kleding hebben, en dat is bij mij nu net het geval dat dit nu niet zo is.
Maar ik ging aan de slag, en zocht een watertje dicht in de buurt uit, zoveel tijd had ik nu ook weer niet!
Ik dacht dichtbij, nu moest ik toch weer een nutteloos stuk lopen, omdat het deel wat ik af wilde lopen niet goed bereikbaar was in verband met een weg afsluiting aldaar.
Dus er wordt een stuk meegenomen wat ik als nutteloos zie. En Nutteloos was het, verschillende worpen worden er in sneltrein vaart gedaan, zodat ik snel als die trein is het goede stuk bereikt werd.
En op dat goede stuk, levert het mij na 2 worpen al gelijk en leuke rakkert op van 71 cm deze gevangen op mijn favoriete aasje van het moment, ja nu denken jullie de Buster!
Ik ben een beetje van mijn geloof afgevallen, ik gebruik momenteel veel de BBZ Junior Fast Sink.
Afgewisseld met een Buster.
Het voordeel van de BBZ JR is dat je hem eigenlijk in alle lagen wel goed binnen kan vissen, en daarbij leuke actie heeft, en kan wat beter de waterplanten ontwijken als met de Buster.
Maar zoals ik al zij de eerste vis is in de pan en dat na 10 minuten werpen!
We gaan verder de regen miezert lekker naar beneden dit is het weer waar ik van hou de temperatuur is goed wat wil je nog meer, en je wordt niet zo snel nat.
Na nog eens goed 5 minuten komt rakkert nummer twee alweer in de pan deze keer een rakkert van 61 cm.

Nu miezert de regen wat sneller naar beneden en goede hoofd bedekking is dan nodig zo blijft mijn kale bolletje wat droger!
We gaan weer verder na 10 minuten en losser die zich heel snel weet te ontdoen van de BBZ JR.
het gaat eigenlijk wel weer lekker zo snel door vissen en dan ook nog wat vis in de pan krijgen hier hou ik zo van.
Nu duurt het toch wel weer wat langer voor dat ik een aanbeet krijg en er is ongeveer een uur verstreken, dat is het moment dat rakkert nummer 3 in de pan komt 75 cm.
Hierna weer een keer een losser en een volger!
Dan wordt er een paar keer gebeld hier hou ik dan niet van!

Dit zijn van die nutteloze onderbrekingen, en momenten waarop je een mobile wel in de plee kan gooien .
Maar dat doen we dan maar niet want we kunnen er foto's mee maken en daar is mijn mobile goed in.
Voor de rest blijft het stil en ik heb de tijd er op zitten de één kleine twee uur vissen 3 snoeken in de pan 2 lossers en een volger, echt niet gek.
Ik denk dat de goede tijd er nu aan komt die regen moeten we dan maar voor lief nemen het is tenslotte Herfst! De zomer voorbij zullen we maar zeggen.
De plicht roept weer er moet weer eten op tafel komen.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...