vrijdag 18 oktober 2013

Eventjes!

Hé, Hé klaar met het werk!
Na een druk maar lekker dagje werk, nog even langs de waterkant al is dit niet in de polder, dat maakt niet uit.
Als je maar even de drukte van je af kan werpen.
Het zijn van die oplaad momenten, die je nodig hebt met een drukke baan.
Gewoon even langs het water zoals een ander liever gelijk zijn benen op de tafel gooit en tv gaat kijken, en daar zijn rust in vind.
Of gelijk achter de computer zijn Games speelt, of zijn muziekje download.
Het is maar een krap klein uurtje, het ligt er nog niet eens tegen aan maar de voldoening is er uit te halen even lekker smijten Bustertje aan de spelt en gooien maar.
Ja de Buster zit weer aan de spelt, de BBZ heeft zijn staart verloren, zit er al weer op vast geplakt en deze komt morgen misschien weer aan zwemmen toe.
Nu heb ik pas op het forum een Beet Buster gekocht rood met een bruine rug, en de tekst Beet erop.( Nu zit ik dit na te lezen, een paar jaar later 06-01-2017 waar is deze Beet Buster gebleven?)
Nu vlug naar het water alleen dit was weer drama! Bagger werkzaamheden, of anders misschien wel herstel werkzaamheden, de pontons lagen al klaar om te water te worden gelaten. Stukje verder op een Bevriende Karper visser, zie je ik heb ze wel! Deze laat ik vandaag lekker rustig verder vissen, ik heb te weinig tijd. Dan maar een ander stukje water op zoeken in Zeist, waar ik toevallig  wel mag vissen!
Dit stuk is niet sterk maar dat kan ook komen omdat ik er te weinig vis en te weinig kans geef.
Op dan naar dat stuk, daar aangekomen poepbruin van kleur, komt zeker en vast door de zware regenval van de laatste tijd.
Ik laat toch de Buster aan de speld de "BEET BUSTER" ook al zal hij qua kleur te niet doen in dit poep kleurige water waar ik toch al niet zo'n fan van ben. Ik heb ook geen zin om te wisselen, en vraag er waarschijnlijk om niet veel te vangen.
Aan de slag verschillende worpen doen de Buster op het water ploffen, en is echt bijna niet te volgen alleen de lijn doet mij zien waar het Bustertje ongeveer zijn werk doet.
Na 15 tot 20 minuten komt er in eens actie, vlak voor de kant duikt er ineens een wit grijze schim omhoog, meer valt er niet uit op te maken. Maar voor mij is dit zeker dit is snoek, maar net tikt hij de Buster aan en voelt de haak weg , is dit rakkertje. Nog een aantal worpen gaan weer het water in. Geen reactie, en actie.
Doorlopen dan maar ik haal je straks nog wel weer op!
Dat door lopen en veder vissen levert mij niets meer op, wisselen van aas doe ik ook niet geen zin in en heeft ook geen nut.
Dan weer terug naar de auto en onderweg even kijken of de rakkert er nu wel zin in heeft
Twee worpen doe ik op de bewuste plek en het is raak, vol wordt de Rood gekleurde gepakt en een korte dril doet deze rakker op de kant komen 65 cm.

Dan is het op naar huis we gaan aan de zuurkool met spekjes en een slaburger, nog nooit gegeten kijken of dat lekker is.
Dan de donderdag middag, na enkele uren te hebben gestruind, 3 lossers van redelijk formaat.
Een BBZ zijn staart laten verliezen, op een giga gevangen snoek van 41 cm.
Zeker en vast een broertje of zusje van deze rakkert!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...