zaterdag 20 oktober 2012

Duveltje uit een doosje !!!

Alles is weer een beetje op orde, donderdagmiddag dacht ik nog dit gaat niet goed komen.
Ik dacht na een korte werkdag de auto maar eens te starten en te kijken of alles nog goed zou lopen.
Maar het was een drama; bij het omdraaien van de sleutel was de auto niet in beweging te krijgen.
En dan moet je de volgende dag vrij hebben en willen gaan vissen, dan lijkt alles weer in duigen te vallen.
Na nog verschillende pogingen te hebben gedaan om de auto toch te starten besluit ik de jongens maar even te roepen, die kunnen de auto misschien even een stukje duwen. Laat ze maar eens werken die jeugd van tegenwoordig, maar ook deze wanhoopspoging leverde niet het gewenste resultaat op. Dan de Bougies er maar eens uit draaien en nakijken. De eerste zag er niet al te best uit en ook de volgende drie niet, dus deze heb ik even een kleine schoonmaakbeurt gegeven en ze daarna weer teruggeplaatst. Dan maar weer eens proberen te starten en met pijn en moeite lukte dit, dus dit was het euvel!! Dan vlug nog even naar de Mazda dealer voor een setje bougies en kijken of dit het goede resultaat geeft. De nieuwe zijn gehaald, dus kunnen we de oude vervangen voor de nieuwe, en starten maar weer, en starten is gelijk lopen; hé,hé. Gelukkig, zo kan ik vrijdag alsnog gaan vissen. Nu was ik sowieso vrijdag wel gegaan, maar dan had ik op de snorfiets moeten gaan, maar de auto is altijd makkelijker.
En zo na een goede en welverdiende nachtrust is de vrijdag aangebroken en kan ik op pad richting de buitenwijken van Utrecht. Hier wil ik een paar stekken eens goed uitwerpen.
Ik heb nog geen twintigtal worpen gedaan of ik zie een schim mijn kant opkomen, een schim met een bruin leren jasje aan en een groen petje. Dit komt mij bekend voor deze schim, het zal toch niet waar zijn hé, zo vroeg op de ochtend. ik heb het oorsmeer nog maar net uit mijn oren gewassen!! Ik had het er beter nog even in kunnen laten zitten: het is ANDY  die er aan komt lopen. Wat nu, ik heb geen oordopjes bij me, heb het oorsmeer uit de oren gewassen hoe stop ik nu het geluid dat ANDY  heet??
Nou, laten we er het beste maar van hopen, maar hoe als een Duvel uit een doosje staat hij hier op deze stek? Als de Geest uit de fles komt hij ineens te voorschijn, of heeft hij me staan opwachten bij het wegrijden naar deze stek toe? Het is gedaan met de rust. Gisteren zat ik nog te denken: dit had een leuk dagje geweest om met Jos (maar ja, Jos is op vakantie) te gaan vissen en nu zit ik met Andy opgescheept. Maar ja, alleen is ook maar alleen en laten we het beste er maar van hopen. De stukken die ik had afgeworpen had Andy ook gehad, maar ik ging toch nog even terug om te kijken of er alsnog een snoekje was te vinden, maar na verschillende worpen was er toch geen teken van leven te vinden. Dan maar weer richting auto en Andy gaat mee. Die heeft wel de auto ergens anders staan, dus moet weer een stuk terug. Hij besluit de gehele dag mee te gaan. Terwijl dat hij zijn auto haalt kan ik mooi een sneetje brood eten. Dat kun je het beste maar doen als hij er niet bij is, want hij kletst zoveel dat je anders je brood nooit op krijgt!
Nadat ik twee lekker boterhammen met bacon en ei met smaak en in alle rust naar binnen heb gewerkt komt Andy aanrijden en kunnen we naar een nieuwe stek. Op deze nieuwe stek was Andy nog niet geweest, dit is in een dorp waar Jos een paar goede kennissen heeft wonen, zo weet hij ook een beetje waar ik deze vrijdag ben geweest. Hier worden verschillende stukjes afgestruind maar er is geen snoek te vinden , alleen  Andy heeft geluk, want hij krijgt nog een mooie broeksnoek aan de haak .
Andy ziet bij het foto maken de bui al hangen, dat dit weer in het blog wordt opgenomen, en hij heeft nog gelijk ook!! Na deze tweede visloze stek maar weer naar de volgende. Op deze volgende stek waar ik al verschillende keren ben langs gereden maar nooit een worp heb gedaan besluit ik toch maar eens kijken of er wat zit, groot kan het haast niet zijn wat er huist, maar je weet het maar nooit.
Vandaag zou ik al blij zijn met een kleine snoek. Het weer is te mooi, en die kleintes mogen er ook zijn, altijd grappig de kleine rakkers! Na verschillende worpen krijg ik eindelijk een glimp van snoek, snel schiet er een schim langs de Buster. Het is niet groot, maar de eerste vis is gezien. Dan een stukje verder krijg ik de eerste losser en deze lost tot drie keer toe. Hierna laat deze het afweten. Weer een stukje verder eindelijk de verlosser: een snoekje van nog geen 45 cm kan op de kant, wat ik al eerder zei: ik zou deze dag al blij zijn met een kleine rakkerd!
Dan gaan we weer verder. Na een goede 45 minuten mag Andy ook de eerste op de kant halen.
Ook deze van hetzelfde formaat als hierboven.
Dan gaan we maar weer eens richting een nieuwe stek. Ik los nog twee keer een snoek, dit heb ik altijd in deze maanden; veel lossers. Zo zie je dat ze nog niet echt heel actief zijn (let er wel op: dit is mijn ervaring) de goede tijd moet nog beginnen als storm en regen het weerbeeld gaan beheersen.
Met het echt ruige weer komen ze los, nu is het allemaal nog wat te laf, het wordt tijd voor een beetje weer met pit! Echt mannenweer, weer voor stoere visser! Op de nieuwe stek weet Andy net voor mijn neus een leuke snoek weg te kapen. Waar ik sta staat Andy namelijk ook, ik krijg af en toe de kans niet om te werpen. Andy denkt natuurlijk: als ik maar dicht bij hem blijf en een beetje dezelfde plekken afvis, dan moet het mij wel lukken om een snoek te vangen. En zo gebeurt het ook en zo mag hij een mooie rakkerd van 73 cm op de kant halen.
Hierna (ik kan het niet laten) bezoeken we nog twee stekken, maar hier is geen graat meer te vangen en dan is het ook al weer hoog tijd om naar huis te gaan en een hapje eten te koken.
Andy die aan het begin van de dag nog zei dat zijn aasje te groot was, heb ik verder niet meer horen klagen, maar dat was pas na de vangst van de laatste snoek!!
Zo komt er weer een einde aan een lange dag vissen!
Eigenlijk een dagje zonder gekke dingen, op de Geest uit de fles of het Duveltje uit het doosje na dan!
Jos belt na het eten nog even, hij blijkt achteraf al een dag of twee terug te zijn van een paar dagen vakantie, dus hadden we samen mooi een dagje rondom Noordwijk kunnen vissen, iets wat al een tijdje in de pen zit.

Zo gaan we weer op naar een nieuw avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...