maandag 25 oktober 2010

woensdag 22 september, en regenen!!!!!!!!!!!






Nadat de wekker al weer afgaat om 5.30 uur en Jos beneden al de borden voor het Engels ontbijt heeft klaargezet en zijn eerste sigaret al weer heeft geïnhaleerd, begin ik met het bereiden van het ontbijt.

Het heeft afgelopen nacht flink geregend en gewaaid, maar nu is het gelukkig droog. Dat geeft weer moed voor de aankomende dag.


Ze geven voor deze dag behoorlijk wat wind op en in de ochtend nog wat regenbuien.

Maar vanaf dat we met de boot wegvaren tot ver in de ochtend blijft het droog!
We hebben in ieder geval uit voorzorg de regenpakken al aangetrokken, dus daar hebben we geen omkijken meer naar en we denken goed beschermd te zijn tegen de regen en wind die komen gaan.
Na in de ochtend enkele stukken te hebben gesleept, wat gepland was maar niets opleverde,
wordt er gauw van dit plan afgeweken, dat heb ik toch al gauw als iets niet werkt.
We gaan weer een stukje werpen. De Pike Challengers hebben vrijaf, dus we hebben het rijk bijna alleen, op vier gasten van Ferdinand Heijerman na die we tegenkomen. Twee van hun hebben wel wat gevangen en twee niet (wij ook niet, dus eigenlijk 4 van de 6 gasten van hem hebben niets gevangen!!!).
De in de ochtend voorspelde regen blijft uit,maar die komen we in de middag dubbel en dwars tegen, met de wind als voorafje.
Het begint heel plotseling zo hard te regenen dat we niet eens meer zien waar we varen.
De regendruppels daar lijken wel anders als bij ons in Nederland, ook Jos denkt daar zo over. Elke druppel regen lijkt wel een emmer water die op je neer wordt gegooid en alles valt als beton loodrecht naar beneden, wind staat er ineens niet meer.
De regenkleding is tegen dit bizarre natuurgeweld in het geheel niet bestand, het water loopt via mijn mouwen naar mijn oksels en via de zitting van mijn stoel mijn kruis in, en ik maar denken dat ik een goed regenpak he!!.
Je zou haast gaan denken dat ik flink in mijn broek had geplast.
Het enige wat droog blijf zijn mijn nieuw aangekochte schoenen.
Jos heeft geluk, zijn broek blijft droog, maar de rest van zijn bovenkleding is doorweekt.
En zijn kistjes (schoenen) die hij nog over heeft gehouden uit de Tweede Wereldoorlog blijken ook niet bestand te zijn tegen dit geweld van water.
Na ongeveer 45 minuten is het weer redelijk opgeknapt en kunnen we onze vissessies voortzetten.
We komen weer twee van de jongere gasten tegen die voor de regen nog niets gevangen hadden. Nu blijken ze meer succes te hebben gehad, maar liefst twee snoekjes van rond de 35 cm.
"Dan liever helemaal niets", zeg ik naderhand tegen Jos! (Jaloezie!!!!)
Voor de rest van de dag hebben we geen aanbeet meer en het laatste stukje naar de aanlegsteiger slepen we maar weer. Tot twee keer toe doorkruist een rottige kleine rondvaartboot ons spel.
Dat ding vaart uit en lijkt nog geen 15 minuten weg tem zijn als hij alweer terug komt varen; misschien lijkt dit maar zo!
We leggen maar weer aan en gaan lekker onder de douche, ook na al die regen.
Daarna doen we weer wat inkopen en we gaan even bij 'fisherman' Herman Molenaar langs, een Nederlander die ook vanuit Killaloe vistrips op Lough Derg verzorgt .
Hij geeft ons nog wat waardevolle tips, die waren bij Ferdinand ver te zoeken.
Hierna gaan we weer op pad voor het avondeten. Jos neemt stukjes kip en ik natuurlijk ook, maar we hebben ook nog een kebab pizza. Vandaag besluiten we maar één portie patat te nemen, aangezien we al bijna een vuilniszak  vol hebben met chips van de vorige dag. Wat een belachelijk grote porties patat hebben ze hier!!
Hierna dutten we nog even weg, roken wat, en gaan daarna in de pub nog even naar een traditionele Ierse dansavond kijken. We worden nog uitgenodigd om mee te doen, maar dit wijzen we af. We willen die mensen toch niet voor schut zetten in hun eigen pub!!!
Ik heb een lekker glaasje Ierse whiskey genomen, maar blijk daar helemaal niet goed tegen te kunnen. Als ik de pub uitstap krijg ik eerst de deur niet open. Als dit uiteindelijk wel lukt, val ik letterlijk met de deur uit huis en beland zo op de straat. Gelukkig kwam er geen auto aan!!!
Hierna gauw naar huis en onder de wol .
Op naar dag 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...