woensdag 3 november 2021

Vis op de plank!

 Over vissen.

Vandaag maar weer eens een paar uurtjes langs de waterkant.
Dat is best een tijdje geleden, het moet geen moet vissen zijn.
Dus nu had ik er even zin in, vaak twijfel ik.
En bij twijfel niet gaan!
Vandaag één beetje twijfel, maar meer om dat het een beetje laf weer was.
Laf, mist de zon komt er iets door totaal geen wind.
En er is veel water in de sloot gevallen.
Al met al niet de ideale omstandigheden.
Dus redelijk optijd uit bed gesprongen, maar het bed is zo fijn.
Zeker als je elke dag de wekker om 6.00 uur hoort gaan.
Dan is uitslapen best wel lekker.
Maar nu even niet, dus hup.
Broodje smeren, ik zag geen beren Dus roomboter erop twee eitjes in de pan.
Daarna nog wat champignons erop en een plak kaas.
Stevig genoeg voor de lunch!
En de spullen de auto in, en op weg richting Harmelen.
Een stukje pakken van de Zeister  taaie stukken dus

Toen ik wegreed was het aardig mistig eenmaal bij Harmelen, was de mist bijna weg.

Jammer je kunt dan meestal nog aardig plaatjes schieten.




Ik begin gelijk maar links van de wilg te werpen.

Je weet het niet, het kan maar zo!

Een paar worden, links daarna rechts, zonder resultaat.

Dan maar even naar het brugje 30 meter verder.

Eerst 2 worpen links dan maar een worp rechts.

En dan hangen, uit het niets klapt er een snoek op.

Nu nog eruit zien te krijgen, ik sta altijd weer versteld dat het toch zoveel meer sport geeft op de lichte spinhengel.

Dan maar wat minder vis en minder groot.

Al gaat deze rakker toch aardig over de 70 cm heen.

Zoveel meer plezier het vissen met spinners.

Een mooie snoek van 78 ligt even later in het gras.



Ik ben er weer blij mee!

Is raar misschien, maar meestal als ik tegenwoordig één snoek vang ben ik er al tevreden mee.

Wat vroeger een drama was, één snoek!

Is nu voldoende, ik moet er ook genoegen mee nemen.

Zo snel een snoek op de kant is meestal voir ee rest van de dag 0,00.

Maar ik geef nog niet op hoor, ik ben er maar net.

De mooiste stukjes daar doe ik de worpen, maar geen resultaat.

Rond 12.00 begin ik maar aan de lunch.



En na dat die lekkere boterhammen met.


Ga ik weer verder nog een uurtje.

Maar zonder resultaat, de regel is nog steeds het zelfde.

Één snelle snoek, geeft voor de rest van de dag niks meer in het net.

Na ongeveer een kleine 3 uurtjes vissen, ga ik weer retour.

Ik ben blij met deze ene mooie volle snoek.

Meet het niet maar zeker ook niet minder.

Op de terugweg nog even wat hout halen voor ee buitenkachel.








Op naar een volgend avontuur en A JE TO.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...