donderdag 4 juni 2020

The Masterpiece!




Eindelijk, kan ik mijn nieuwe hengel dan ophalen vandaag.
Helaas kan hij niet worden afgegeven door Ton Temming van Traditional hengelsport.
Dit gebeurd door Hennie, maar dat mocht verder de pret niet drukken.
Heb er bijna 12 weken opmoeten wachten, maar als je kwaliteit wil moet je dat er voor over hebben.
De hengel wordt nog even uit de hoes gehaald voor inspectie, maar daar ben ik altijd vrij nuchter in.
Er zit meestal meer spanning voor de tijd van een speciaal iets, zodra het item of iets in handen is de spanning weg.
Mensen zat die een gat in de lucht blijven springen van geluk.
Maar een maal de hengel in de hand, is het gelijk van wat voelt dit perfect aan.
Geen gezwieber en gezwaber, niks mooi fel en zo licht in de hand perfect.
Mooi uitgebalanceerd een mooi stukje hengel.
Ik blijf nog even na kletsen, en dan is het tijd om naar huis te gaan.
Op de terug weg nog even een zak duivenvoer halen voor het karpervissen.
Eenmaal thuis nog even de hengel uit zijn jasje gehaald en molen eronder.
Maar echt, hij ligt perfect in de hand!
Nu zit ik nog een beetje te dubben, zal ik gaan vissen of niet.
En het wordt later en later, maar ik ga toch even naar het water.
Eerst even eten, dan een halfje wit halen nog en oppad.

Maar wat een avond zal het worden, de nieuwe vlokhengel heeft zijn vuurdoop gehad.
Na verschillende aanbeten van voorn en een karper te hebben gemist.
Was het al gewoon een genot om met de MasterPiece van Ton Temming te vissen.
Wat een geweldig stuk hengel, worpen met de zelf gebouwde dobbers vallen precies waar ik ze wilde hebben.
Echt onder de indruk!
Na nog enkele worpen, en weer wat missers, slurpt iets onder het wateroppervlak de broodvlok naar binnen, en weg schiet de dobber.
Alle hens aan dek een karper!
Wat een gevecht wordt dit, tussen visser en vis en een 8 grams vlokhengel, met 14/00 lijn op de molen na 10 minuten drillen en weeke benen, en op het punt staan om te water te gaan om dit beest van 71 cm  op de kant te krijgen.
Kon ik hem toch uiteindelijk gewoon scheppen.
Dit ging echt met pijn en moeite, uitgeput krijg ik de karper op de kant.
Ik happend naar lucht, net of de karper ook hap naar lucht.


Maar die hengel, wat een hengel letterlijk en figuurlijk krom tot in het handvat geen krimp geven van het geweld van deze mooie spiegelkarper.
En dat op 14/00 lijn van de ABU revo SX 10, precies goed afgesteld.
Eigenlijk vond ik de avond al geslaagd, gewoon door de werpeigenschappen en het fijne vissen met de Masterpiece.

Even later een "Age, Age" geroep, ik werd herkend door mijn pet die boven het gras uit kwam.
Een paar voorbijgangers hadden mij met de karper op de foto gezet.
Naderhand hebben ze tegen een fietser gezegd een man verder op heeft een zeer grote karper gevangen.
Dit bleek naderhand een oud schoolkameraad te zijn van mijn broer.
Daar nog lekker mee bijgekletst met deze oude bekende die me nog een dik half uur van het vissen wist af te houden.
Maar ik was eigenlijk al dik tevreden met deze vangst, dus geen haast.

Naderhand toen hij weg was kon ik nog 2 voorns op de kant krijgen.


Maar waar ik voor kwam de dikke ruisvoorn, die zaten er niet in.
Ze zitten er zeker, maar dat wordt een zware opgave die te gaan vangen ben ik bang voor.


Maar voor mij deze avond is meer dan geslaagd, het vissen met zo'n fijne nieuwehengel en dan dan ook nog zo'n vangst.
Zo'n avond kan in de boeken voor mij een record spiegelkarper, van 71 cm!

Voor nu op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...