zaterdag 3 maart 2018

Wachten, wachten en nog eens wachten!!!!


Ja dat wachten dat is wat zo loop je nog aan de waterkant en de volgende dag lig je plat op je rug in een ziekenhuis met allerlei draadjes.
Deze zijn nu weer even weg, maar nu is het wachten op de Bypass operatie, en dan weer lig je aan de monitor met draadjes.
En zo gaat er in de tussen tijd weer een roofvisseizoen aan je voorbij, in die tijd had ik nog wel enkel keren willen vissen.
Eigenlijk niet piepen, er ligt toch ijs op het water dus vissen is moeilijk!
Nu zijn er altijd nog een stel gekken die met de Belly Boat het water op gaan in die periode, maar dat heb ik nooit gedaan.
En of ze gek zijn wie zal het zeggen, ik zeg het wel maar ergens zou ik het ook wel willen hoor!
Maar de kou staat me dan weer tegen, vaak zat koud geweest tot op het bot, en of het goed is?
Mijn oma zei altijd doe je borst rokje aan of het nou zomer of winter was , gek tja ook hier wie zal het zegen, ik vond het altijd wel gek!
Waarom zal je nu met zo'n warm stom borst rokje om gaan lopen zo'n  kriebelig wollen geval.
Denk om je ruggetje hoor, nou wat dat betreft heeft ze wel weer gelijk gehad, en of Age last van zijn ruggetje kreeg, maar liever dat als dat kriebelige ding aan!
Zo was ik denk ik niet de enige die zo'n ding niet aan deed.
Ze waren trouwens ook altijd te kort die dingen, en iedereen had er volgens mij ingelopen, ieder geval mijn broers, en weet jij wat ze er allemaal mee hadden uitgespookt, brrrrrr ik hoef het niet te weten zelfs nu niet.
Moet je zien hoe zo'n ding eruit ziet opgevouwen en gestreken werkte het al niet, volgens mij gemaakt van restjes wol.
Had altijd het gevoel dat er luizen in zaten!
Volgens mij hadden we ook wollen onderbroeken, maar dat weet ik niet zeker ze zakte altijd van je reet en ook daar jeukte het, maar dat kan ook zijn omdat we maar 1 keer in de week in bad mochten, teil bij ons thuis.
Ik had er nog één liggen gebruik hem meestal als poetslap, en wat heeft het allemaal met vissen te maken?
Tja die poetslap je neemt hem altijd mee in je vis tas, nu niet deze hoor ik gebruik liever een schoongewassen theedoek voor het afdrogen vegen van mijn vistengels!
Als je een vis gevangen heb wil je je handen toch altijd schoonmaken, en het liefst met een schone theedoek toch!
Nou bij mij dan weer niet vind je het gek ik niet hoor, meestal ligt die theedoek wel een half seizoen in je tas.
Hij is bij gebruik altijd lekker hard en veegt dan goed af.
Het is dat er altijd wel weer iemand  voor je is die die theedoek uit de auto haalt, omdat hij stinkt en op een propje ergens in de tas ligt of naast de tas in de auto en daar door in het oog ligt om gewassen te worden.
En zo van poetslap kom je bij je andere vis spullen terecht die in d auto rond slingeren, ik vind het niet gek, jullie wel!
Vissers zijn niet zo netjes in hun auto tenminste ik niet, het is tenslotte een vis auto een auto om mee te vissen.
Wat de vorige eigenaar met de auto heeft gedaan interesseert  me niet, ik gebruik hem om te vissen.
en dan is het vaak een puinhoop.
Ik vind het niet gek, het gebeurd gewoon, moet je kijken met wat voor een snelheid je soms verplaatst van deze of naar de andere stek.
Voor je heet weet zijn de vissen weg en vang je niks.
Maar denk nu niet Age ruimt zijn auto nooit op, wel dus zo nu en dan pak ik even een boodschappentasje en soms ook twee, en dan gaan alle blikjes en andere verpakkingen er in.
En dat zijn zo nu en dan leuke verzamelingen die dan thuis ook nog gerecyceled worden.
Ook het rond dwalend hengelsport spul komt dan weer terecht waarvan je dacht ik was het kwijt, en daar wordt je blij van.
Of je heb in eens  iets dubbel, dus je hoeft niet bij te kopen, of je moet bij kopen omdat je het toch kwijt ben , en dat is ook fijn is toch weer een tochtje naar de winkel!
Je weet dan niet wat je dan nog weer extra tegen komt, dus kun je je zelf weer verassen met een extra aankoop.
Kijk dat is het leven van een visser, op zo'n middag, kun je zo weer voor een kleine 100 euro aankopen.
Die vis sport blijft op deze manier ook interessant, elke keer weer iets anders nooit het zelfde ook niet aan het water.
 Maar ja er komt een tijd dat je echt genoeg visspulletjes heb verzameld, en ga je toch dingen weg doen.
Dan ga je duurdere hengels kopen, en een beetje terug naar de oorsprong of, ook weer niet.
Vorig jaar een paar nieuwe hand gebouwde hengels, iets om weer voor lange tijd mee te doen, je koopt wat nostalgie.
Nu weer een nieuw Belly Boat,  The Stealth Totaly  Black, alleen moet die nog wel gaan varen.

Maar dat is voor het volgende seizoen waar we naar uit gaan kijken, nieuw begin nieuwe kansen.
Daar voor hoop ik nog weer met de pen hengel aan het water te kunnen gaan zitten!
Zat om weer te gaan beleven en zat om weer te gaan doen, tot die tijd probeer ik mijn tijd maar te verdoen met dit soort onzin verhaaltjes dus wen er maar vast aan, ik heb tenslotte niks anders te doen, anders slaat de verveling  toe en dat wil ik ook niet.
Maar eerlijk gezegd heb ik wel zin om straks weer lekker met dat penhengeltje langs het water te gaan zitten,voor mij zit het roofvis seizoen er nu al op dus voorruit kijken naar dat andere seizoen.
daarom bestaat een jaar uit seizoenen huppelend van het ene naar het andere, anders wordt het saai.
In de tussen tijd is wel weer mijn theedoek lekker gewassen, ik heb er meer en blijft het borst rokje heel ver weg in de kast verstopt!
De auto is uitgeleend aan Diederick mijn zoon, dus ik hoop dat die hem een beetje schoon terug brengt, zodat deze straks ook weer klaar is voor een nieuw seizoen van vissen,
Er komt na dit wachten ik hoop, toch volgende week aan de buurt te zijn met operatie, en dan revalideren, en dan rustig weer een hengeltje oppakken stoeltje aan het water.

Tot die tijd ga ik wat onzin verhaaltjes schrijven denk ik om de tijd een beetje te doorbreken.


Op naar een volgend avontuur en  A JE TO!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...