zondag 11 februari 2018

Passant!

Twee weken geleden even een uurtje of 2 met dood aas aan de slag geweest.
Nu was dit noodgedwongen, eigenlijk zat ik meer te wachten op mijn nieuwe belly boat The Stealth!!
Ik had verwacht hem binnen te krijgen helaas liep dat anders dan verwacht.
Je kunt niet alles op tijd hebben, anders had ik waarschijnlijk ook niet het water opgegaan.
Dus de zondag middag even 2 uurtjes met dood aas op snoek samen met Jan.
Zo kon hij ook even kennis maken met het dood aas vissen, en krijgt hij niet het gevoel dat het alleen maar sterke verhalen zijn aan het water.
 
Al redelijk  snel hadden we de hengels, opgetuigd, Jan deed zijn hengel het eerst uitgooien.
Daarna ik, en deze worp deed de dobber met sardine bij iemand in de tuin belanden.
Dus weer even opnieuw optuigen, daarna uitwerpen.
Kort erna registreerde Jan wat beweging op zijn dobber, maar daar blijft het bij.
Kort na het uit werpen van mij 15 minuten, begint mijn dobber weg te lopen.
En dat gebeurt vrij vlot, ik laat de dobber nog even gaan en sla aan.
Hangen roep ik!!
En het voelt goed, veel spanning, dit is een redelijke snoek het gevoel is echt goed.


 111 cm!!!!
Ik had zelf even verkeerd ingeschat met lengte tijdens de dril.
Maar wat een vis en wat een gevecht.
Het werd ook weer tijd voor een vette meter snoek ook.
Gewoon voor je gevoel, zo werpen met kleine spinners is prachtig.
Maar zo af en toe mag er ook wel eens iets moois op de kant komen.
Jan en ik gooien nog even de hengels op een ander stukje uit.
Maar daar was niets van snoek te bekennen.
Het was ook tijd om weer naar huis te gaan.


Op naar een volgend avontuur!!
 En zoals buurman en buurman het zegge
A JE TO!!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...