donderdag 12 januari 2017

Harken


Momenteel zou je deze periode,het goede seizoen vissen op snoek kunnen noemen.
En hoe je dat doet welke vorm dat maakt niet veel uit, al hoewel er zit  dan wel verschil in de vangsten.
Snoeken met spinners, lepels pluggen, Jerkbaits softbaits en van alles en nog wat.
O ja streamers met de vliegenhengel, of streamers vissen met de spinhengel.
Spinners op de spinhengel, het werkt goed.
Of op een lepel maar misschien weer iets minder, het is net welke voorkeur je er aan geeft.
Dan vissen met streamers op de vliegenlat.
Er zijn erbij die er kanjer's mee vangen, en vaak nog veel ook.
ik ben er in iedergeval geen ster in, en krijg last van de schouder en elleboog.
Met de jerkbait hengel op snoek met Jerkbait!
Tja de éën noemt het harken en verafschuwt het.
En waarom geen idee, het is gewoon de vooruitgang.
ik vond het eerst ook niet alles, maar de verschijdenheid in het gebruikte aas is zeer groot.
Dus waarom alleen maar blijven hangen in het verleden?
Waarom zou je jezelf straffen met krullend nylon.

Je gebruikt bij dat nostalgische vissen toch ook je mobile telefoon.
En je internet, om je foto's te delen.
Je gaat toch niet met je veld telefoon op pad.
Harken het vissen met Jerkbait, ik vind het leuk net als het vissen met spinner streamer of lepel, of plug.
Harken misschien, zien ze het zo!
Maar het is wel iets meer dan Harken.
Het is wel een bepaalde slag, gebruik van je Pols, het op een bepaald moment versnellen van je aas laten zakken versnellen, andere beweging noem maar op.
Tja ik weet niet of Harken het juiste woord is.
En dan gaat het mij niet meer zo om de vangsten.
Maar ik weet wel dat je met dat Harken heel wat meer snoeken activeert dan het Slow down vissen met een lepel, of spinner.
ik denk ook nog wel grotere vis.
En of dat er om gaat, ja ik vind af en toe een visdag met leuk formaat snoek wel eens fijn.
En ook de dagen met weinig snoek, dus weer met de spinner.
Ieder zijn keuze of manier van vissen, Harken of Slow Down( oude wijven) visserij vissen met spinners of lepels.
Nee voor mij is vissen op roofvis leuk en ik ga er geen label aan plakken.
ik zeg meer beleef je visserij, met plezier en probeer en geniet van de vormen soorten die hengel materiaal doe er zijn.


Doe er je voordeel mee met welke vorm.je achter de roofvis aan gaat!


A JE TO!

1 opmerking:

  1. Hallo Age,
    zoui je op mijn e-mail willen reageren?
    Ik eet dat je deze blog geregeld bekijkt, dus dit lijkt me de handigste manier om contact te houden.
    Jos.

    BeantwoordenVerwijderen

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...