vrijdag 23 september 2016

Record vissen!





Het was vandaag voor mij weer een dag voor in de boeken!
Misschien voor een ander niks speciaals, maar voor mij dus wel.
Het plan was 6.00 uit bed dit werd 7.30.
Vlug onder de douche, daarna snel broodjes afbakken.
En op weg, maar dan regen en best wel veel dit precies op de plaats van bestemming.
Dit hield een 20 minuten aan.
Daarna vlug spullen uit de auto en naar de waterkant.
Snel even voeren ik zag op dat moment al een paar schimmen van karper, en brasem.
Na regenval, zonneschijn is altijd een voordeel.
Er valt dan altijd wel weer wat te eten op het wateroppervlak.
Wat vis weer in beweging zet!
Voerplekje klaar en zitten sigaretje erbij en afwachten.
Nu weten jullie ik ben ongeduldig.
Dus na een minuut of 10, verplaats ik toch een de hengel niet veel een metertje dus even opnieuw ingooien.
Tot mijn stomme verbazing, gelijk beweging.
En die beweging gaat snel zeer snel,ik krijg niet eens de kans de hengel neer te leggen.
Aanslaan hoeft niet de vis zwemt zich vast, en gaan er als een speer vandoor 40 Meter is niet overdreven.
Een andere visser die net aan komt lopen zet snel zijn stoel neer en klap voor mij het schepnet uit.
Gelukkig een behulpzaam iemand in de buurt.
De vis is gelukkig redelijk te sturen, maar neemt keer op keer een run.
En hij is groot, tenminste voor mij.
Met stuurmanskunst kunst hou ik de karper uit de rietkant.
Daar wil deze karper naar toe, om zich dasr te bevrijden van die verdomde haak.
Maar stukje voor stukje kan ik deze mooie dikke karper binnen draaien.
En dan weer een run, weer binnen draaien.
Zo'n 15 minuten duurt dit, het zweet pareltjes van mijn voorhoofd.
Mijn rechter arm voelt slap aan.
Wat een kracht moet je zetten, om zo'n vis te sturen waar je wilt hebben.
Eindelijk kan ik hem in het net laten zwemmen.
Waarna de andere visser hem kan scheppen.
Gelukkig voor mij dat er hulp is, foto's laat ik dan ook maar door de visser doen.
Voor mij is dit de grootste karper die ik tot nu toe heb gevangen een record karper.




Ik ben er behoorlijk blij mee, vorige week al brak ik mijn record en nu weer.
Niet veel vis is er gevangen.
Maar qua witvis heb ik voor mij de laatste 2 รก 3 weken alle records wel verbroken.
Misschien dit weekend nog 1 of 2 keer op karper.
Maar vanaf maandag weer op snoek.


Op naar een volgend avontuur!
En A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...