donderdag 21 juli 2016

HOBIE TOCHT II!


Wat al eerder geschreven is, dat de eerste twee kayak tochten erop zaten.
Tocht 2 toch ook nog een uitproberen iets!
Dit keer een beetje dichter in de buurt, de maarseveense kleine plas.
Daar waar het met een belly boat niet mag, tussen haakjes.
Kan het met de kayak weer wel, dus doen!
Niet al te lang een uurtje of drie, dit keer geen last van andere vaartuigen.
Wat daar wel vaak voor komt, karpervissers.
En die zijn daar absoluut nooit blij, met andere vormen van visserij!
Maar hup het water op, en gelukkig geen karpervissers.
Nu eens rustig een beetje vissen, en van de rust en het water genieten.
Het bevalt me nu ook allemaal wat meer als de eerste, keer zeker omdat ik geen last heb van plezier vaartuigen.
Waar ik nog wel mee zit, is het vervoer van hengels en gereedschap, daar moet ik snel wat op vinden.
En net als met de belly boat, geen voorstander van veel spullen mee alleen het noodzakelijke.

Maar we varen nu en het gaat goed, sta er echt versteld van hoe snel je weg kunt zijn van een instap plaats.
Deze plas heb ik al zo vaak gehad met de belly boat.
Een goed half uur flipperen om de andere kant te bereiken is standaard!
Maar met de kayak krap 10 minuten.
Misschien nog wel 5 minuten ook, met een beetje vaart!
Na 3 uurtjes en een fikse pruik in de reel verder.
Retour naar de kant, misschien tijd om ook eens aan een set dakdragers te gaan denken.
Eerst maar eens bevestigings materiaal, voor hengels en een tang!
Dan zijn we weer een paar dagen verder, op zoek naar spiraal touw of iets.
De originele voor de kayak lopen in de papieren, 70 euro voor de 3 ben je zo kwijt.
Veel te duur, hier moet een goedkopere versie voor zijn!
Dus echt op zoek, toevallig heb ik nog een usb auto oplader liggen met spiraal snoer.
Handig.
Nu nog haken is klitteband splitring.
Maar ben niet, zeker ik moet gaan knopen.
Dat is niet mijn stijl,.maar betaalbaar.
ik ga even bij de action neuzen, maar kan niet vinden wat ik wil.
Dus nadenken, Googlen maar wat een prijzen.
Ook het wachten op spullen, ik ben wat dat betreft Jantje ongeduld.
Waarom heeft de action niet wat ik wil, ze hadden wel iets een spiraal kabeltje met motor slot 5,00 eurie.
Maar dit lijkt te stug, dat zag ik bij het eerste bezoek aan de action.
Een nachtje slapen, zet me dan toch weer aan het denken.
En hup dan toch maar weer naar de action, toch voor de spiraal met motor slot.
Ik weet waar ze liggen dus hoef niet te zoeken.
Hé wat er de dag er voor niet lag ligt er nu ineens wel.
Een spiraal fietsslot!
En de prijsssssst, 1,49 kijk daar kun je geen buil aan vallen en neem er 3 mee.
Zit ook nog een code slotje op, handiggggg!

De slotjes passen mooi door de ogen op de kayak.
Nu nog iets bedenken voor bevestiging hengel.
Daar ben ik wel een beetje uit, maar waartikel vind ik dit.
Nu wilde Roderick (zoon) nog even naar de snuffeldump.
Dus komt mooi uit eigenlijk, je weet maar nooit wat je daar weer kan vinden.
Daar even neuzen, en ja hoor gevonden, klittenband bandjes met karabijnhaak.
Prachtig toch, alleen de prijs verhouding kabel met slot en dat stukje klittenband.
Maar we kunnen niet alles voor niks hebben.
Thuis even aan de kabel haken klaar het werkt!

Zo dit probleem ook weer opgelost prijs totaal per kabeltje 5,00 euro!
Scheelt toch 55,00 euro.
Volgende project, hengel houders.
Origineel kopen of zelf maken?

Op naar een volgend avontuur en project.

En A JE TO!

2 opmerkingen:

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...