dinsdag 29 december 2015

Zo heel af en toe!!

Ja je kan van die tijden hebben.
Dan rijd je langs een stuk water, en dan denk je wat zou daar nou aan snoek kunnen liggen.
Nu juist deze stukken zijn vaak onbereikbaar!
Dat denk je dan tientallen keren rijd je er voorbij.
En toch blijft het in, en door je hoofd malen.
Opeens komt er een dag dat, er iemand ook deze opmerking maakt.
Rogier merkte dit stuk ook al op.
Hij stelde ineens voor om daar te gaan werpen, ik zeg doe maar even onderzoek hoe we daar kunnen komen.
En dan slapen we er een nachtje over.
Zo gezegd zo gedaan, en dan de volgende op naar deze nieuwe stek.
Bij aankomst heb ik toch mijn twijfels.
Te strakke kantjes dus weinig structuur.
Wel wat brugjes maar één strakke lange sloot.
Na een paar worpen zei ik al tegen Rogier dit wordt niets.
De eerste dubbele brug wat er goed uit ziet, vind ik al dat er snoek moet zitten.
Niks te vinden.
Dit stuk benauwd mij zeer,maar besluit het een half uurtje te geven.
En stel Rogier voor alleen de hotspots te pakken.
Nou die hotspot begint bij de eerste brug.
Daar klapt de eerste dikke Rakkert al op de Buster 78 cm.

Dus conclusie heb ik mij vergist?
Ik ben nog niet gauw om bij 1 snoek.
Nog een worp rakkert nummer 2 klapt er op de Buster 68 cm.
Beide redelijk dik.

We lopen verder, Rogier vist tot nu toe acher het net.
Ik loop voor op, ze zijn voor mijn gevoel los.
Dus kun je in redelijk tempo door vissen.
Rogier kiest voor het rustig door vissen.
Ik voor meters maken, toch rem ik iets af.
Anders lopen we te ver van elkaar af.
Goed 5 minuten later klapt er weer een mooie dikke Rakkert op de Buster, maar lost.
Jammer, de reel af en toe kuren dan maar even  retour naar de auto.
Een reel met kuren, daar heb ik geen zin.
Hierna, op naar volgende brug.
Ziet er goed uit, maar kort voor de brug gooien heeft geen nut dan maar een verre worp.
Dat levert vis in de pan op, ook deze lost achter af.
Ik blijf de Buster binnen tikken, en net voor de brug baf, klapt de volgende rakkert op de Buster.
Vanaf de brug ziet het er goed uit.
Op de kant even meten 88 cm, wat een vis.

Dan is Rogier aan de buurt en pakt een rakkert van 68 cm.

Ik zeg tegen Rogier,  we zitten op een nest.
Ik werp nog een keer weer duikt er een redelijke snoek op de Buster die hem net aan tikt.
Rogier is een stuk verder weer aan de beurt, en heb hem het advies gegeven om elke onregelmatigheid van de kant op te zoeken.
En dat werkt, nu pakt hij een rakkert van,
77 cm.



Een stuk verder ben ik weer aan de buurt, en er komt een rakkert van 70 cm op de kant.
Hierna weer een losser, en plek markeren voor de terugweg.
Even later zitten we weer op een nest, hier los ik nog een rakkert.
Dan pluk ik er weer 1 uit van 65 cm.

Op de zelfde  plek pakt Rogier er nog 1 van 67 cm.

Ook hij lost nog twee rakkers.
Ik onderweg terug, ook nog twee.
Dan komen we op een stuk uit op de terug weg, waar ik weinig vertrouwen in had.
Maar zie toch nog een redelijk uitstekend stuk graspol in het water.
Doe er een mooie worp strak langs.
En dan Bam en een mooie dikke mopskop komt in de pan 90 cm.



Rogier baalt wel een beetje, en dat is te begrijpen.
Ik zou mezelf ook rot voelen!
Maar op dit soort momenten met dit soort vangsten, ben je toch een gelukkig mens.








Daarna hebben we nog weer een nieuw stuk gepakt wat er toch beter uitzag als voorgaande stek.
Alleen na een goed half uur zijn we niet verder gegaan, totaal geen rakkers te vinden.
Dan komen we weer op het moment om naar huis te gaan.
Terg kijkend mogen we niet klagen, 9 snoeken op de kant, een stuk of 8 lossers.
En dat op een stuk van een anderhalve kilometer.

Dus voor nu  op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Verschillende keren zijn we nog wel eens naar deze stek geweest.
Maar nooit meer deze vangst mogen beleven
Een paar keer nog een enkele snoek.
Daarna helemaal niks meer.
Waarschijnlijk een paai plaats!
Dit kunnen we binnen kort weer ontdekken.
In het nieuwe jaar 2017.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...