zondag 12 juli 2015

Kikker!


Vanochtend,  maar weer even de polder in.
Even naar de nieuwe stek.
Het blijf even zoeken naar nieuw water,de nieuwe stukken liggen niet opgestapelt.
Maar geduld is een schone zaak.
Nu eerst naar de nieuwe stek van een week of 3 geleden!
Vandaag eens geen Buster aan de speld, maar een anti wier kikker.
Het te bevissen stuk heeft een lang stuk wat overwoekerd is met water planten.
Dus  is en op dat stuk met een Buster, nee dat gaat hem niet worden..
Ik doe twee worpen, en dan in eens klap snoek er op.
En een flinke, maar deze lost.
Dan nog een worp weer vol erop, ook nu weer los.
Zonde,en nog een zonde!
Hij bijt net niet hard genoeg om de dreg te pakken.
Ik doe nog weer een worp, ook deze los.
Dat gaat hem niet worden, zo'n mooie snoek die door de vingers glipt.
Een laatste worp dan nu heb ik de haak iets boven het aas geplaatst!
Die aanpassing werkt.
Spectaculair, duik deze snoek er nog eens op.
Dit leer kan ik deze verzilveren!
De aanbeten op deze anti wiet kikker zijn mooi, de lossers minder.
Na een mooie dril kan de rakkert op de kant.
Snel het meet lint er langs 93 centimetertjes.
Mooi eindelijk weer wat van formaat.
Ik wist dat er meer zate op deze stek.
Ik vis hier nog enkele uurtjes Door.
Totaal nog vier lossers.
De anti wier kikker, gaat wel mooi Door het wier.
Maar ik los er wel veel op.
De haak kan ik net niet wat beter boven het aas plaatsen.
Het moet nog wel een enkele aanpassing onder gaan.
zoveel lossers kunnen we niet hebben.
Dan nog een enkele vangst van de afgelopen week.
Een snoekbaarsje,. op mijn nieuwe snoekbaars hengel.

En zo gaan we weer op naar een nieuw avontuur.
A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...