zaterdag 13 juni 2015

Zander!



Hè lekker hoor dit soort zomerse dagen.
Lekker briesje wind de zon op je bol, wat wil je nog meer, vissen natuurlijk!
En dat ging ik dan ook doen.
Ik had de wekelijkse halve dag vrij vandaag.
Dus een vis middag is dan zo in gepland.
En het werd ook tijd.
Het roofvis seizoen is alweer ruim een week geopend, en dus tijd om weer vis in de pan te krijgen.
Al enkele dagen spelen de gedachten, om eens op Zander (snoekbaars ) te gaan vissen!
Eens wat anders voor de verandering.
Gisteren ging ik vol goede moed eens naar de hengel speciaal zaak, om eens te kijken naar een mooie zander hengel!
Dus gelijk vanuit het werk, maar eens richting Maarsen.
Gelijk op de snelweg aangekomen, file.
Drama dus en dit de gehele weg, ook richting Maarsen.
Dan kom je ook weer bij afslag de bilt, en hop er weer af en richting huis.
Eer dat ik uit de file zou zijn, is de hengelsport zaak al weer gesloten.
Laat dus de Zander hengel,  maar even voor wat het is.
Maar Zander werd het vandaag dus ook niet.
Dus dan maar op snoek, samen met Rogier.
Rogier stond om 13.00 paraat op de door ons afgesproken stek.
Ik had mijn tas met spullen in de auto gelaten.
En  gebruik Rogier als een soort Caddy, hij heeft een mooie rugzak met tang alles er in.
Ik heb toch aan 1 aasje genoeg, dus dat is makkelijk vissen.
Geen gezeul met een rugzak!
We gaan de polder in, een goed uur vissen hebben we nodig voor de eerste snoek van het seizoen 2015/2016.
De eerste kan voor mij in de pan 73 cm.
Zo'n eerste snoek doet je goed!


Na nog een goed half uur en een losser en volger verder is het Rogier die een snoek in de pan weet te krijgen.
Dit na een mooie strijd komt snoek nummer 2 en 80cm.lang op de kant.


We krijgen beide nog wat aanbeten, maar na 4 uur vissen is het mooi geweest.
Geen slecht begin ieder een snoek en een stuk of 6 nog gezien.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...