zondag 26 april 2015

Het vordert niet!

Nou vandaag maar weer richting Almere en dat temidden van de bollenvelden daar.
Ja ook daar bollen, en mooi volop in bloei die tulpen.
Je hoeft er echt niet voor naar de bollen streek, midden in de flevopolder heb je ze ook.
Maar daar komen we niet voor, "KARPER" dat wil ik zien.
Toen ik thuis weg reed, begon de zon nog iets Door te komen.
Maar richting de polder regen, en de wind zet weer iets aan!
Wat een drama, denk je net met iets minder of bijna geen wind in de polder aan te komen!
Nee dan werken de weer goden weer eens niet mee.
Die wind die moet eens even op een laag pitje!
En ik wil nu toch eindelijk een beetje formaat karper gaan vangen.
Het is klein dit seizoen, ook al zijn er drie in de pan.
Twee weken geleden nog, heb ik er samen met Jos één gevangen.
En dat nog wel aan de vaste stok.
Jos had ook zo gelukkig kunnen zijn.
Mits hij een beetje had kunnen vissen!
Hij is dan wel meester, maar geen meester visser!
Maar wat twee weken geleden was, is nu niet.
Vandaag moet er dus een dikkerd aan de haak geslagen worden, het is er tijd voor, de energie die er al ingestopt is moet worden beloond!
Nou de stek is gevonden er worden een paar voerplekjes gemaakt.
Het is fris, en na het voerplekjes maken zijn mijn schoenen doorweekt door  het natte gras.
Hierna snel de hengel uit gooien.
Na een klein half uurtje en een paar kleine tikjes op de dobber, verkas ik te veel wind!
Op naar de volgende stek, weer voeren!
En de schoenen nog natter.
Je moet er wat voor over hebben, zullen we maar zeggen!
Na het uit werpen, al gelijke enkele tikjes op de dobber.
En dat gebeurt een paar keer, klein spul dus.
Dan maar weer uitwerpen, en dan schiet de dobber weg als een pijl uit de boog.
Aan slaan lukt niet goed, maar hij ging er zo hard van door dat dit wel snor zou moeten zitten.
Wat een geweld, en dan plop haak uit de bek weg mooie dikke karper, tenminste hij voelde goed zwaar aan.
Ik had het vermoeden dat dit was wat ik zocht!
Ik blijf een beetje scheldend achter met de hengel in de hand.
Het vordert echt niet, het wil niet echt lukken de laatste tijd.
Na deze losser pak ik een andere hoek, daar staat ook weer lekker veel wind op.
Dus releaxd naar je dobber, is er niet bij.
Het lijkt steeds net of de dobber onder getrokken wordt.
En dan als een flits weg dobber!
Aanslaan, maar de vis gaat er niet echt van Door.
Ik denk brasem, zo'n donker bruin vermoeden heb ik!
En bij het binnen scheppen"BRASEM"  hier rij ik dat hele stuk niet voor!
Maar ja vis is vis zullen we maar zeggen, en een brasem van 59 cm is leuk en hij is mooi van kleur!

We doen het er maar mee, in tussen heeft Rogier ook gebeld.
Hij wil ook nog effe een hengeltje werpen.
Dat doen we dan vlak bij huis!
Daar ben ik iets eerder, en kan mooi een eend met pijltjes op de foto zetten.

Na een goed kwartier is ook Rogier ter plaatsen.
Maar waar zijn we aan begonnen, het lijkt wel één grote speeltuin.
Wat een kabaal en mensen!
Even later nog een stel padvindertjes, het liefst noem ik ze anders maar dat doe ik maar niet op het blog!
Wat een schorem!
En een herrie dat ze maken het vis plezier is bijna weg.
Maar we zetten door, ook al is er geen beweging in de dobber te krijgen.
Ik werp nog eens flink in pats, weg dobber en de rest.
knats haak en lood in de boom dobber lis in het water.
Rogier kan de dobber nog scheppen met het schep net.
Vlug weer even een nieuwe haak, en lood op de lijn.
Dit uit Rogier zijn koffertje, mijn spullen liggen in de auto.
En ik had er geen zin meer in om ze te halen.
koud zit het spul weer aan de lijn, of de eerste aanbeten komen.
Een geluk haak, en lood zeker!
Dan even later eindelijk beet, en een karpertje van klein 40 cm kan geschept worden.
Hé,hé, eindelijk effe onthaken, maar op de foto wil het beestje(visje) niet.
Dan nog een kleine vooren.
En op de valreep voor Rogier ook nog een klein karpertje!
Het is weer tijd, de hoogste tijd voor weer een avondje gezelligheid ( Ruudie Karel).
Morgen weer een dag , maar voorlopig niet meer hier!
Wat een kabaal en onrust op deze plek.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...