zaterdag 21 maart 2015

Korum?

Zo morgen weer eens een paar uurtjes met Jos op de witvisjes!
We zullen het maar op visjes houden.
Meestal zijn de voorens die we vangen, van dergelijk formaat dat je ze visjes kunt noemen. Zo af en toe een uitschieter dat het bijna een vis is!
Maar er moest nog wel een vergunning geregeld, worden voor dat water waar we gaan hengelen. Dus de verpachter gebeld, en zo kunnen we morgen aan de slag.
Daar naast moet je natuurlijk ook aas hebben, dus op naar Traditional hengelsport in Utrecht.
Effe een bakkie maaije haalu!
Dan kom je daar, en ik wilde er eigenlijk toch al heen, om te kijken voor een reel.
Laten ze die reel, die ik wil hebben net niet op de plank hebben liggen!
Niet getreurd ik had hem toch niet gekocht, ik wacht wel tot in het nieuwe seizoen.
Maar ik was ook al druk bezig met de zoek tocht, naar nog een karper penhengel!
Laten ze die nog net wel hebben.
Nu hoefde die niet al te duur te zijn.
Ik ga hem toch alleen voor de vlok te gebruiken.
Raar eigenlijk je gaat onderweg voor, eigenlijk een broek.
Onderweg moet je toch aas kopen, maar laat dan de broek maar zitten.
Die broek kan altijd nog, je geeft anders toch weer te veel uit op zo'n dag.
Nee de broek niet de penhengel wel.
Met een broek kun je toch niet vissen!
Dus verder met de pen, vlok hengel.
Nu hadden ze net wat liggen, wat voor mij binnen het budget lag, een Korum!
Nog nooit van gehoord, prijs 69, 95, mooie prijs!
Zo vaak gebruik ik hem niet, dan hoeft het niet duur te zijn.
Alleen gebruik voor met de vlok, zodat ik niet de pen, moet om bouwen naar de vlok.
Dus vandaar dat wilde ik even kwijt, ik kan nu met de pen op karper en met de vlok.
Ik zet hem niet op de foto, ik heb hem stiekem gekocht dus in de auto gelaten!
Gewoon twee weken op de brommer naar mijn werk, en ik heb hem weer terug verdiend!

KORUM?

Ik weet echt niet wat voor een merk maar we zullen het wel zien.

A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...