donderdag 5 december 2013

Extrme Fishing!!

Wat een dag hebben we weer achter de rug!!
Vanochtend eerst even naar het ziekenhuis eigenlijk een beetje spoed afspraak.
Nadat ik afgelopen maandag eerst naar de huisarts was geweest, wegens maag darm klachten.
Ik loop al tijden met een paar gal stenen, die spelen de laatste tijd nogal een beetje op en in die mate.
Dat je in de nacht over de vloer kruipt van de pijn zitten liggen staan wat je ook maar bedenkt niets helpt. Alleen een zware pijnstiller, dan kom je weer slaap te kort meestal gebeurt dit s, nachts!
Dus gelukkig kon ik vroeg in het ziekenhuis terecht en de middag zou ik dan kunnen gaan vissen die had ik vrij genomen.
Na in het ziekenhuis van hot naar her te zijn gestuurd, werd er een echo gemaakt eerst niet dan wel dan niet dan wel!
Het werd dus wel en dit was ook de bedoeling de echo galmde galstenen en een galblaas ontsteking!
Nu dacht ik mooi kunnen ze hem gelijk verwijderen maar dat gaat niet door, dus eerst een maandje geen vette dingen eten(drama) en dan nog maar weer een echo en bloed onderzoek of dan de ontsteking minder zou zijn.
Nu ga het te groot risico, dus nog maar een maandje krepperen van de pijn in de nachtelijke uurtjes!
Zo onderzoeken voorbij toen weer naar huis Mike bellen en bellen en bellen tot je er een sik van kreeg.
Daarna sms, en nog een sms of tien Whats App , en dat ook x 10. daarna een bak kibbeling gehaald.
We laten maar eens gezond doen vis is gezond en kibbeling met saus dus ook. Daarna weer Mike bellen ik stond op het punt om weg te gaan zonder Mike, en bij het naar de auto toe lopen krijg ik net een sms dat hij wel mee wilde.
Eigenlijk mocht hij de 31 jarige Mike niet van zijn moeder van wege code rood wind alarm.
Maar hij ging mee, het waaide flink maar code rood is bij mij code groen van gaan!!
Nu is het vandaag geen zuidwester storm, als ik het goed had noordoost of zo iets.
Dus gelijk een test of de snoeken dan ook goed bijten.
Bij de eerste stek had ik zeer hoge verwachtingen, maar dit werd na een goed anderhalf uur vissen finaal de grond in geboord met 1 snoek van 57 cm in de pan en een losser. voor mij en een losser voor Mike.
Daarna vlug de auto weer in wat en kou dit was wel code rood de handen zagen er in ieder geval, wel zo uit.
Dan nog even een andere stek maar daar was het niets wel weer code handen rood!
Toen even naar de Mac Mike gelijk een Big Mac armer gemaakt ik zou alleen naar de Mac gaan als hij trakteerde.
Die vlug naar binnen gewerkt zo'n vet arm dieet doet je goed!
Hierna maar naar de volgende stek en daar was het ook niets hier werd het code geel wind alarm ook de regen kwam flink in je gezicht terecht van deze wind hou ik nou maar dan de zuidwester!
Het blijkt dat de wind van vandaag de snoeken niet wakker maakt deze blijven lekker in hun warme nest. En gelijk hebben ze
Volgende stek hier pakt Mike eindelijk zijn eerste snoek 63 cm.
De wind wordt nu steeds heftiger code oranje regenen doet het inmiddels ook flink af en toe heb je het gevoel dat je het water in wordt geblazen.
Na Mike zijn snoek pak ik er ook nog maar 1 ook 63 cm.
Het weer is echt prut, maar we gaan door en geven niet op.
Ik los hier nog twee leuke snoeken, 1 er van heeft nog een ker zin om het aas te pakken maar spuugt hem toch maar weer uit.
Volgende stek daar pak ik al snel snoek nummer 3 en los er ook nog 1 snoek nummer 3, is 62 cm en kan in de pan.
We beginnen al aardig nat te worden de wind helpt de regen daar aardig bij, en toch geven we niet op!
We pakken de volgende stek, ik overtuig Mike ervan dat daar nog wat rakkertjes zitten Mike heeft het zichtbaar koud. We zijn inmiddels aangekomen op de volgende stek heir is het dan eindelijk code rood!
Eindelijk Extreme Fishing daar gaan we voor niet wat je op Discovery Channel of iets dergelijks ziet, daar worden de vissen aan de lijn geknoopt of door een ander gevangen en dan doorgegeven aan die nep acteur.
Bij ons niet dat is echt je wordt compleet bijna van de kant het water in geblazen, dit zijn de echte vissers!

Maar nadat we dit een goed half uur hebben gedaan en niets gevangen gaan we toch maar naar huis het is dan al weer donker. Het begint flink te hagelen boven de provincie het weer wordt te Extreem.
We zij dor en door nat naar huis en even een Pizza halen!

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!
De teller staat op 114 snoeken nog 136 te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...