donderdag 2 september 2021

Effe een hengeltje werpen.

Over vissen.


Gisteren Woensdag, eerst maar een keer naar de tandarts geweest.

Eerst een goede gebits controle gehad, en wat gepraat, nieuwe tandarts dus.

Maar praatjes vullen geen gaatjes dus een andere keer terug, om die dan te vullen.

Daarna even een lekkere en gezonde lunch.


Past is de schijf van vijf op het witte broodje na, dus broodje zalm,mmmmmmmm.

De hengels had ik daarvoor al in de auto gelegd.

Dus na dat lekkere broodje gelijk, oppad.

Nu maar weer op een oude vertrouwde stek, om te kijken of de snoek en baars hier wat in groter aantal aanwezig zijn.

En het begon al redelijk goed, een eerste snoek dient zich aan wel magertjes maar zo rond de 70 cm.

Flink gehavend kapote bekflap gaten in de bek.

Dus niet goed om te tonen hier.




Gelijk snellen een boer en zijn zoon zich naar mij toe.

Met de opmerking van neem ze maar mee.

Er zitten te veel snoeken ze vreten alle kleine visjes op.

En zo raken we wat in gesprek, en eindigen bij rivier kreeftjes.

Kijk, kijk daar heb je de daders die de kleine visjes op eten.

Ze vertelen dat ze tijdens het sloten leeg schepen van resten water planten emmers vol kreeftjes erbij hebben zitten.

Duidelijker kan niet!

Ze zijn lekker laten ze weten, en ik kan dat natuurlijk bevestigen.

Ze bieden zelfs aan een keer een emmer vol te halen.

Ik ga binnenkort maar een keer terug.

We vervolgen de tocht, en nog geen 5 meter verder weer een snoek, dit keer rond de 65 cm.



Mooi zo, als het zo doorgaat,  kan dit een leuk middagje worden.

Maar niets is minder waar, ik verspeel nog 2 snoeken, waaronder er een van toch wel 80 cm schat ik.

Enkele baarsjes sla ik mis, waar van er een kleintje gelukkig nog blijft plakken.


Verder is het niet geweldig, maar beter iets dan niets ik maak nog wat foto's van,  natuurlijk de koe.














Na een ruim 3 km te hebben afgetraind, is het tijd om terug te wandelen, al met al bijna 4 uurtjes bezig geweest.

Helaas was de kaasboerderij niet open, altijd gesloten op Woensdag.

Elke keer dat ik er op Woensdag langs ga is hij dicht.

Snap er echt geen hout van, volgende keer kijk ik maar weer op Woensdag.

Misschien dat Marijke en ik daar zaterdag maar weer eens moeten gaan wandelen, is een mooie voettocht en zo komen we ook bij de kaasboerderij in de buurt.

Tijd voor lekkere versche karnemelk,  yoghurt en heerlijke versche volle melk, en wat roomboter.

En natuurlijk een paar lekkere stukjes kaas!

Misschien ook nog even langs bij de kippenboer daar.

Goed idee al zeg ik het zelf.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...