zondag 19 september 2021

Begin ik het te verleren?

Over vissen.




Afgelopen vrijdag een paar uurtje gaan vissen.

Een stuk bij Harmelen van de Zeister Hengelaars vereniging.

Al vaak geweest met belabberde vangsten.

Maar het is zondermeer een mooi stuk, dus altijd wel even proberen.

De vangsten belabberd en heel soms een paar vissen op de plank.

Vandaag dus maar weer een poging, nu wilde ik vroeg gaan, maar had me behoorlijk verslapen.

Dus er bleven aan echte vistijd maar 2 uurtjes over.

En voor dit stuk eigenlijk meer dan genoeg


Meestal ga je binnen die 2 uur al weer weg.

Nu heb ik als start punt altijd het begin van het water wat een lang recht stuk is van een kilometer of 3, misschien meer.

Nu begin ik eens wat voor mij is het eind stuk.

Mooie T splitsing, en in mijn ogen zou er altijd wat moeten liggen.

De eerste vijf worpen niks dan nog maar een worp naar rechts.

En een zeer mooie aanbeet als resultaat, maar van korte duur deze verspeel ik al weer.

Dat gebeurt met vaker de laatste tijd!

Jammer zeg, een mooi klap op het water, wat diverse aasvis weg doet springen.

Helaas, en het zal verder wel weer niks worden, te vroeg in de sessie.

Ik ga verder en pluk er een baars uit, altijd welkom ik hou van baars.


En weer door, even later verpeel ik weer een snoek potver niet te geloven zeg.

Maar ik ga door, en pak weer een baars.





 
Ik heb het gevoel dat ik wordt gadegeslagen, en kijk achterom.

Twee stiekem kijkende ogen boven het gras uit, doen mij volgen bij elke worp.

Ik stoor me er Verder maar niet aan.

Ik verspeel nog een zeer dikke baars zeker een 40er, het zou toch niet!

Maar even later weer een baars.


Daar na weer een snoek, wat ik eerder zei het zou toch niet zo zijn, en nu maak ik de zin af dat ik het vissen begin te verleren!

Ik begin er toch een beetje van te balen.

Vissen verspelen is niet fijn, zeker als je er een paar uit wilt hebben.

En het valt me op dit stuk nu dus totaal niet tegen  de hoeveelheid aanbeten.


Zeker niet  over de afstand die ik pas heb afgelegd.

Ik verspeel nog een paar baarzen, helaas.



Dan loop ik nog een klein stuk door weer een mooie brede T splitsing.

Hier moet toch zeker ook wat liggen.

Na een paar worden toch een redelijke kort tik.

Zou het wat kunnen zijn, nog maar een worp er overheen.

Weer een dreun, en een kolk, zo één waar je alleen maar van kunt denken wat is het.

Daarna weer zo'n kolk, en een boeg golf.

Dit is een grote dame volgens mij.

Het enige wat ik te zien krijg is dat, een soort ko die ik moeilijk kan beschrijven.

Een soort van kolk in een stroming.

Dit duid op grote snoek, maar niet vandaag dus.

Nog wat worpen, maar geen aanbeten meer.

De 2 uurtjes vissen zijn voorbij, en sneller voor bij als ik wil.

Helaas ik heb ook op wat anders te doen, liever had ik nog even door gevist op dit stuk.

Wat vandaag niet echt als bagger kan worden omschreven, behalve mijn vissen dan.



We zullen maar weer zeggen op naar een volgend avontuur en A JE TO!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...