maandag 10 mei 2021

Even uitlaten!

 




 

Eindelijk een beetje weer!

Dus vandaag even met the Feather naar de waterkant, tijd om hem uit te laten.

Ik kwam wel moeilijk mijn bed uit vandaag, elke dag om 6 uur op.

Dan is af en toe uitslapen ook niet gek.

Dus tas gepakt spulletjes er in, de hengel vast deels opgetuigd.

Dat optuigen wordt ook steeds moeilijker zeg.

Dat haakje aan de lijn zetten, oogjes doen moeilijk, dan die dikke vingers.

Kreeg kramp in mijn duim om, dat kleine haakje vast te houden.

Maar gelukt dus, lood doe ik er wel aan als ik de waterkant heb bereikt.

Er stond behoorlijk wind, dat deed de dobber snel weg zeilen.

Dus af en toe een worp in een stukje uit de wind.

En dan zie je  de aanbeten wel

Het hengeltje werpt wel redelijk strak deze Feather.

Maar de Masterpiece van Traditional  is, wat fijner om te vissen.

Maar dat is eigenlijk moeilijk oordelen.

Ik heb hem vorigjaar voor het laatst in de handen gehad.

Ik moet ze beide een keer meenemen om het verschil te voelen.

Maar mijn beleving was dat de masterpiece toch iets beter en fijner vist.

Maar dat mag ook wel met het prijsverschil.

Na aardig wat worpen, zit er dus een lus in de lijn.

Of zat deze er al in!

Volgens mij zat hij er al in, wat dom de lus wordt een lus met meerdere lussen, dat heet een Janboel.

Niet uitelkaar te krijgen, maar zit behoorlijk in de weg met werpen.

Ik besluit de lus eraf te bijten,.ook dat geeft een hapering met werpen.

En tegen beter weten in ga ik door(dom kop).

Dat kost je visplezier, je worpen worden ook onnauwkeurig.

Maar ja één worp doet de eerste mooie ruisvoorn op de kant komen.

En zeker een mooie zeker voor de eerste ruisvoorn van dit seizoen.

Daar wil ik er wel meer van hebben.



Dan weer een worp of wat, alleen dat brood.

Behoorlijk droog, vriezer brood dat droogt snel uit.

Ik hou er niet van, geef mij maar vers!

Het plakt net wat beter, net dat deel om de haak.

Na enkele worpen pak ik nog weer een mooie Riethoven, en daarna nog een.

Geen verkeerde vissen voor de eerte keer uitlaten van the Feather.

Geen verkeerde vlokhengel, maar binnenkort toch weer even met the Masterpiece op pad.

Zo blijft vissen leuk, af en toe een andere hengel mee.




Nog enkele worpen, en er komt nog een ringslang voorbij slingerend langs de kant door het water.

Heerlijk vissen zo, alleen moeten ze wat aan die zogenaamde wandelende natuurliefhebbers doen.

Wat een geschreeuw, geen vogel of iets die zich meer laat zien.

Even later kom ik nog vast te zitten en dat doet alles bij het loskomen in de war schieten.


Klaar voor vandaag, was een goede uitlaat sessie.


Op naar een volgend avontuur en   A  JE  TO. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...