donderdag 6 mei 2021

Het mag niet!


 

 

Wat een weer, wat een weer!

Op zo'n manier komt er toch echt niks van vissen, en kun je alleen maar afwachten dat het betere tijden worden.

Het mag gewoon niet, ik wil even lekker gaan struinen met deze twee vlokhengels, achter de ruisvoorns aan.

Op jacht naar grote ruisvoorn, of als bijvangst een brasem, zeelt of kleine karper.

In de tussen tijd nu, is het kijken naar de kruiwagens vol regen die er uit de hemel neergestort worden.

Dan maar wat kokkerellen, en klussen.

Lekker stukje babi pang gang buikspek.


Of Indonesische bak bami.



Tja klussen wat een klus de trap vloerbedekking eraf.
Lijmverwijderen, schuren gronden aflakken.
Nog een klein stukje en dan klaar.
Boven nog laminaat leggen, dan zit het er weer op.

Zo nu en dan wat fotograferen hoort er ook bij.

Zo blijven we wel bezig.


























En Tuinvogels zijn er genoeg, de pimpelmees, houtduif, roodborst, merel, koolmees en grote bonte specht zijn de bezoekers.

Het is wat drukker geworden sinds het vogel tuinplan van kracht is gegaan.

Het vogels tuinplan, meer boompjes of struik in de tuin.

En dat werkt sinds de aanplant van een heuse 12 jaar oude elstar appelboom.

Hebben we ook meer vogels, of hebben ze nu gewoon meer voer nodig om hun jonge spruit te voeden?

In iedergeval er zitten meer vogels, de boomklever mis ik in de tuin.

Vorigjaar zag ik hem met regelmaat nu niet, heel, heel af en toe op de grote eik buiten de poort.

Hij of zij zak wel weer een keer de tuin in fladderen.

Maar ja het vissen, dat staat door het wisselvallige weer op stop.

Een paar keer erop uitgeweest, maar zonder resultaat.

Ja Rogier, die pakt nog een mooie karper.

Ik noem Rogier in het vervolg de Dominee, met zijn uitgestreken smoelwerk!




Maar eerlijk is eerlijk een mooie dikke grote spiegelkarper.

Dit is trouwens de derde in dit formaat die uit de blikkenburger vaart komt.

Uitgezette spiegelkarper, hoe oud ze zijn geen idee!

Ik heb in iedergeval het nakijken.

Maar ik sta te popelen om een paar vissen te vangen, en het is er tijd voor.

Even lekker erop uit, karper ruisvoorn, misschien een winde of brasem, zeelt mag ook!

We lopen alweer naar half mei er had al vis op de kant moeten zijn.

De vakantie staat voor de deur, een weekje Friesland, en dan gelijk de oversteek naar Schiermonnikoog.

Dingen om naar uit te kijken, Friesland lekker een huisje aan het water, de hengel uitgooien vanuit het huis.

Ik ga dat Belly boating maar eens verwijderen van het Blog.

Dat zit er niet meer in, loslaten al blijft dat nog wel eens kriebbelen.

Maar hoe ga ik het blok dan noemen!

Maar vissen het mag blijkbaar nog niet.

Wordt vervolgd

A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...