dinsdag 3 mei 2016

Karper, en nog een's Karper!

Tja karper, er wordt zoveel over geschreven.
En als roofvisser wat moet je met karpers!
ik, zoals je weet met een grote aversie tegen karper vissers.
En ik heb dat nog hoor, er zijn er zat die niet door de beugel van de Molen kunnen.
Maar al doende, kom ik er ook steeds met meer in contact die wel door de Molen beugel kunnen.
En juist die, vissen gelukkig ook op roofvis.
Zijn dus ook behulpzaam met de nodige adviezen!
ik begin het karpervissen, ook steeds meer te waarderen.
En altijd gedacht dat het makkelijk was, aan mijn neus.
Of te laat mee begonnen, dat kan ook.
Maar wat is te laat, alles valt nog te leren en is het dus nooit te laat om wat, te leren toch.
Ervaring op bouwen proberen.
Dan is er nog het neuzen op blogs, face book en  internet sites.
Er is zat over te vinden!
Karpervissen met de pen en vlok.
Daar ga ik voor niet staties.
Te langdradig, en te veel voer.
Nu ben ik al een paar keer op jacht geweest met de pen hengel, maar zonder resultaat.
Dus dan maar met de vlok (broodkorst)!
ik had al zeer mooie vangsten gezien op face book.
Waar dat al niet goed voor is!
En er wordt al vroeg karper met de vlok gevangen.
En ik maar denken dat het voor de zomer avond is, karper vangen met de vlok niet dus!
Dus op koningsdag, vlug maar een halfje krentenbrood gehaald.
Rogier een app gestuurd,of hij stuurde mij een app dat kan ook nog.
En zo in de avond met de vlok op karper.
Nu was er droog weer beloof, maar je weet het nooit dus.
Wat gebebeurd er hagelbuien, en regen en dan toch maar gaan.
Bij het meertje aangekomen regen en nog eens regen.
Toch maar proberen, en dan zit je daar.
Weinig tot geen activiteit,waar ben ik toch weer aan begonnen!
Rogier is er in tussen ook bij gekomen.
Het stopt gelukkig met regenen na een minuut of 15.
Eindelijk ook activiteit, maar niet waar ik het wil.
Ik rook nu al een dag of 15 niet, ben over gestapt op de E Damper.
Rogier is wel weer aan de sigaret en uit gewoonte wil ik er bijna 1 vragen.
Maar gelukkig denk ik dit alleen!
ik pak mijn E Damper maar, half leurkend
aan dat apparaat, en in eens  weer activiteit.
En dan ineens gloep met een grote cirkel achterlatende, weg korst klungelen sla ik aan.
Vlug stop ik de E Damper in mij  zak, de karper zwemt zich zelf vast en, gaat er als een speer van door.
Eindelijk weer karper, de eerste van het seizoen en de eerst op een koningsdag.
Dat geeft zo'n fijn gevoel he!
Al verschillende keren op pad geweest, zonder met iets terug te komen.
En dan eindelijk deze vis, weer blij als een kind.
Rogier verspeelt er nog 1 of 2.
Bij mij verschillende aanbeten, de spanning was te snijden.
Wat zit hier een spanning  in bij deze vorm van vissen op karper.
Het is echt alles in de gaten houden, echt geen seconde je oog van je korst, anders ben je echt te laat.
Bij het vissen met de pen, heb je echt iets meer de tijd.
Maar dit houd je alert.
De rest van de avond is het niet veel meer, en zo komt er weer een einde aan deze frisse Koningsdag!

Op naar een volgend Avontuur en A Je Tot!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...