donderdag 3 september 2015

Vijf jarig bestaan van dit BLOG!


Nou,nou een mijlpaal!
Zo zijn er al heel wat blog's verdwenen.
Maar deze is er nog Belly boating and Other fishing adventure's!
Misschien moet ik de naam eens gaan veranderen in Float  tube and other fishing adventure's.
Dan ga je misschien iets internationaal.
Er zijn nu toch al 32.000 views geweest.
Misschien niet veel maar voor mij wel.
Toch een teken dat de geïnteresseerden en niet geïnteresseerden, er af en toe toch een blik op werpen!
Alleen dit jaar zit het mij wat tegen, had toch wat vaker op pad willen gaan.
Maar het kan niet altijd mee zitten.
Wel wil ik toch graag weer zo snel mogelijk oppad.
Al is een verhaal schrijven steeds moeilijker, je moet toch elke keer alles onthouden en niet in herhaling vallen met een verhaal.
Of de lay out iets veranderen.
Nee we blijven bij het oude vertrouwde!
Het aangezicht blijft.
En verhalen komen wel weer vanzelf, als het hengeltje maar weer in de hand ligt.
Af en toe, wil ik er aan beginnen om ook de stekken op dit blog te gaan vermelden.
Maar als ik dat doe, strijk ik wat mensen tegen de haren in.
Maar ook is het en blijft het, natuurlijk het mooiste om als visser zelf je stekken te ontdekken.
Op avontuur, trek er op uit, ontdek je stek!
Mooier is het niet, je eigen super stek ontdekken.
Zo heb ik er al veel ontdekt!
Maar ook veel verloren, dit door kunstaas dressuur!
En ander vissers die toch lucht van die stekken kregen in de loop der jaren.
Ook is de visserij in rap tempo toegenomen, zeker de roof visserij.
Ook de roofvis stroperij, is toegenomen.
Kilo''s snoek die zo de auto in verdwijnen, sommige lachen erom.
Maar het gebeurd mooie stekken zijn daar door zwaar verpest.
Jammer maar het gebeurd!
Bij mij is er nieuwe visserij bij gekomen.
Het vissen op karper met de pen en korst!
Ik had er altijd een hekel aan, vissen op karper pffffft.
Maar ik ben om, niet het vissen op karper met die bolie''s misschien mooi om te doen.
Maar niet voor mij, dat duurt me te lang.
En dat in een tent liggen wachten, dat zou ik nog wat kunnen vinden.
Maar niet voor één grote vis.
Ook dat duurt me te lang.
Nee een beetje struiken op karper, dat komt beter in de buurt bij mij.
Ik hoop dit seizoen toch nog met de belly boat, water op te gaan!
Nog een paar weken, hoop ik er wordt aan gewerkt.
Zo pak ik nu toch af en toe het hengeltje, voorzichtig weer op.
Zie het als geestelijke therapie!
Dat thuis zitten, vergt veel van een mens.
En dat is dit even ontspannen, en weer langzaam opstaan.
Een paar uurtjes werken, het gewone dagelijks leven weer oppakken.
Zo weer opbouwen!


Zo komt de eerste vis weer in de pan, toch weer een snoekje van goed 70 cm.
En dit in stadswater!
Daarna nog een leuke baars, dit terwijl het de bedoeling was een paar snoekbaarzen te vangen.

Zo en hier moet ik het weer even mee doen.
Niets fosseren, het komt allemaal wel weer!
Zo nu en dan ga ik ook maar eens, kijken wat we allemaal tegen komen zo onderweg.
Maar voor nu is het feest het blog bestaat 5 jaar, en dat moest ik even vieren met "SNOEK IN DE PAN"!

A JE TO, en op naar een nieuw avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...