dinsdag 22 september 2015

Effe een fissie die voor de missie!

We gaan weer van start, it giet oan!
Eindelijk mag het weer, de hernia zit er nog wel.
Maar de  pijn is voor het grootste deel weg.
De rust heeft me goed gedaan,  dus herstellen.
De nodige kleine uurtjes weer op het werk door gebracht.
Vissen mag van de bedrijfsarts.
Dit om ook niet in een zware dip te komen.
Dus afgelopen zondag al even vroeg in de ochtend met Rogier met dood aas op snoek geweest.
Maar jongens wat was dat taai, één aanbeet en die kon ik verzilveren in een snoek van 78 cm.

Maar taai of niet de eerste is weer binnen, de eerste doodaas snoek van het seizoen.
Na 5 uurtjes zitten staan zitten.
De  boel maar opgepakt.
Daar na thuis maar appels geplukt van onze appel boom.
En daar kwam toch even 18 kilo appels vanaf.
Dus dat moest gevierd worden met appeltaart.
En voor het avond eten hete Bliksem,  ook met appel natuurlijk, anders is het geen hete Bliksem.

Na het grote oogst feest was het natuurlijk ook tijd om de eerste doodaas snoek, van het seizoen te vieren met een stukje appel gebak.
Daar maandag weer aan het werk.
Dan volgt de dinsdag.
Ik heb u de loop de tijd mijn reeltjes wel gesmeerd maar dat liep toch nog niet lekker.
Dus de dinsdagmiddag vandaag dus maar nieuwe onderdelen besteld voor reparatie.
Vissen met defect spul gaat zo moeilijk, maar iets vissen er mee kan nog wel hoor alleen je duim gebruiken als slip.
Maar ik dacht laat ik nu ook nog even een kleine doodaas sessie doen, het weer zag er zo goed uit.
Stoeltje erbij en lekker zitten.
Dus twee hengeltjes uitgeworpen voor een goed uurtje.
Maar man, man wat was het heerlijk in het zonnetje!
Mijn ogen vielen geregeld dicht, en ik schrok steeds weer even wakker van een voorbij rijdende bus.
Na dik een uur even het aas verplaatsen.
Geen rakker aan de haak is ook niet goed.
Ik werp in sardine eraf, en ik heb er maar drie mee!
Dus de laatste uit de zak en aan de haak, en in werpen maar weer.
Precies waar ik hem wil hebben.
En de andere hengel tijdens het inwerpen, zie ik gelijk van de eerste de dobber lopen.
Dat komt natuurlijk door de wind en hij ligt te diep.
Dus vlug de andere hengel in werpen.
En de eerste er weer uit, maar wat gaat dat zwaar,  en het beweegt " SNOEK" nu al hij ligt nog geen twee minuten op zijn nieuwe stek.
Zo snel heb ik het nog nooit mee gemaakt.
Dat is een Fissie voor mijn nieuwe missie.
Maar eerst deze rakkertje in de pan.
Een mooie rakkertje van 83 cm klein beginnen voor de missie.
De nieuwe missie kan volgende week beginnen.
Ik heb dan 3 weken vakantie, en ga dan de nodige uurtjes aan  de waterkant Door brengen.
" EN DE MISSIE IS 5 STUKS DOODAAS METERSNOEKEN IN DE PAN"!
Moet kunnen moet niet moeilijk zijn, in deze 3 weken.
Nu ga ik echt niet elke dag doodaas vissen.
Want er staan ook nog andere vis sessies op het menu.
De belly boat moet ook nog twee water, mocht ik nog een meter snoek vangen op deze manier gebruik ik die als reserve snoek, mocht ik de 5 niet halen.

Dus A JE TO en op naar nieuwe avonturen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...