donderdag 12 maart 2015

We stoppen er mee!

Ja jullie lezen het goed ik stop er mee!
Het heeft lang genoeg geduurt, een hele worsteling is er aan vooraf gegaan.
Achillespees blesures, knieblessure een heup die versleten aan mijn onderlichaam bungelt!
Het was ook een zeer zwaar seizoen moeilijk aan de rakkers te komen.
Ik heb er voor moeten ploeteren.
Ook in de woonwijken heb ik vaak in de honde stront gestaan, om  aan een paar vissen te komen.
Nee genoeg is genoeg, ik heb de reels al van de hengels geschroefd.
En bijna alles al uit de auto!
Het is niet anders, afgelopen woensdag, heb ik de laatste snoek te pakken gekregen.
Niet groot 61 cm.
Ik had er meer van willen maken, maar dat was niet haalbaar!
Terug kijken doe ik niet, misshien een kleine terugblik!
Alle mooie snoeken op een rij maar dan alleen van afgelopen seizoen.
We beginnen met de laatste die ik gevangen heb!
Ik hem/ of haar niet eens met statief op de plaat gezet zo jammer weer he!












Dit is een kleine greep van de 88 vissen van dit afgelopen seizoen.
Ik was het zat en vond het mooi zo ik wilde eerst nog doorgaan naar de 100 snoeken.
Maar dat koste mij te veel moeite.
Toen legde ik de grens op 90 snoeken, maar ook dat was mij te veel.
Gisteren woensdag heb ik het bijltje erbij neer gegooid 1 snoek een paar uur struinen.
En dat werd nummer 88!
Nee voor mij is het roofvis seizoen 2014/ 2015 gesloten.
Misschien nog een keertje op baars,. maar dat zal met de dropschot hengel zijn met pier vanuit de belly boat!
Nee het seizoen is gesloten!
Jullie dachten toch niet dat ik er helemaal mee wilde stoppen he!
Nee voor dit roofvis seizoen gooi ik het bijltje erbij neer.
Zeg maar een soort vervroegde rust pauze.
Ik wil wat eerder beginnen met de struinerij, pen vissen en met de vlok op karper, met de dropshot hengel met pier op grote baars vanuit de belly boat,.het vliegvissen op ruisvoorn!
Daar heb ik zin in, het lekker tussen het riet door gluren naar azende karpers of ruisvoorn.
Het zal aan het weer liggen denk ik, of door het herhaaldelijk kijken naar A Passion for Angling.
Of door het lezen van de boeken van Chris Yates,..!
Ik geef toch het mooie weer de schuld,  het verlangen naar het lekkere zonnetje.
Stiekum ben ik aan het kijken voor een extra pen hengel.
Dan hoef ik de penhengel met pen niet om te zetten naar penhengel met vlok.
Ook ga ik denk ik een nieuwe reel kopen.
De oude twee in de service, daarna in de verkoop.
Het voorjaar lonkt en de snoeken,.die nog op mij zaten de wachten krijgen rust.
Ik denk dat ze er blij mee zijn,  dat geplens met die ratellende buster in het water.
Ook heb ik eens tijd om goed te kijken naar nieuwe stekken, en die zal ik toch iets verder uit de buurt moeten gaan zoeken.
Hier om mij heen heb ik het onderhand wel gezien.
En dit aankomende weekend de penhengel klaar maken, dobbertje weer op de lijn de boel uitloden.
Andre karper stoel kopen, zodat ik lekker languit met de beentjes aan de waterkant kan zitten.
Dan eind april even twee weken vakantie, een klein weekje Engeland, en een weekje vissen op Karper!
En eens goed nadenken tijdens deze karper sessies,  nadenken over een viskayak.
Ja dat gesodemieter begint, weer die kayak zit mij nog steeds dwars.
Nee iets eerder stoppen met dat actieve struinen op snoek is even niet verkeerd, kan ook de poot weer wat rusten.

Dus voor nu A JE To en op naar een volgend avontuur!

Sssst niet verder vertelen, als ik het echt niet kan laten.
Ga ik misschien toch nog een keer snoeken voor 1 April!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...