woensdag 18 maart 2015

Pilot!

Ja Pilot!
Vandaag de eerste poging op karper met de pen.
De zon zou vandaag schijnen bij 17 graden.
Dus een ritje richting de polders bij Almere en omstreken, moet je er dan tegen aan gooien.
Nu ben je daar zo hup snelweg op en gaan!
Dat je zo op de plaats van bestemming ben is een feit.
Maar de zon en 17 graden, dat was ver te zoeken.
Niet getreurd, we doen een poging!
Na een kleine 20 minuten en een blikje hennepzaadjes verder!
Hengel weer in de auto.
Want het is frisjes.
Het is geen 17 graden, als het kwik de 10 graden haalt met een behoorlijk windje is het veel.
Dus gas op de plank richting huis
Vlakbij weet ik nog een bosmeertje.
dus even kijken of hier nog een karper,te pakken is.
Door het schaarse voer wat ik nog heb, kan ik iets bijvoeren.
Zo worden er enkele maïs korrels gebruikt!
Maar de plaatselijke jeugd gooit daar min of meer roet in het water.
Stenen en takken plonsen er in.
Dus met de rust is het hier gedaan!
Maar ik zoek hier een uithoek.
Om toch een poging te doen.
Begin je met een pilot dan moet er ook vis op de mat komen!
Ook hier de temperatuur niet zoals beloofd, maar ik zit uit de wind.

Er is her en der wel geborrel op het water te vinden, dus activiteit van karper.
Na een goed uurtje, begint ook hier voor mij de kou toe te slaan!
Ook het met regelmaat geplons van honden in het water.
De wandelaars houden echt geen rekening met een eenzame visser, die diep gebogen vecht tegen de wind en de kou en geen karper vangt!
Ik snap nog steeds niet dat Bouwdewijen de Groot, hier geen liedje over heeft gemaakt!
Ik werp de dobber nog even op een plekje, waar het behoorlijk borrelt, maar ook hier geen reactie.
Wat een mislukte Pilot!
Ik heb duidelijk de verkeerde dag uit gekozen.
Afgelopen maandag middag was ik ook vrij,
toen had ik moeten profiteren.
Het zonnetje was goed de wind was goed.
Maar ik moest natuurlijk toch nog een keer op snoek, die er niet was.
Nee het is mooi geweest, ik stap op en ga naar huis!
Gehaktballetjes draaien, het is tenslotte woensdag gehaktdag,
En aardappels en spinazie erbij en je hebt weer een maaltijd.
Daarna nog eens kijken of er op het internet,.een tweede penhengel te krijgen is.
Mooi te gebruiken als vlokhengel op karper!
Zo hoef je ook niet steeds je karper pen montage te veranderen.

Zo en dan nu op naar een volgend avontuur, en A JE TO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...