zondag 7 december 2014

Het is ook wel eens anders!




Het was toch wel de bedoeling dit weekend aan de waterkant te zijn.
Nu was dit ook wel het geval, maar het ging toch anders als dat het de bedoeling was.
Zo wilde ik gisteren echt vroeg aan het water zijn.
Ik kwam redelijk op tijd mijn bed uit, dus hondje even uitlaten.
Daar ging het mis, ik treed niet in details maar het ging mis!
Zo ging ik alweer bijna 45 minuten later weg.
Zo vergaat je zin, en die had ik eerst.
Dus van zin, nu met iets tegen zin naar het water.
Het zag er naar uit dat het verder wel een mooie ochtend kon worden.
De zon kwam mooi op mooie kleuren met de wolken.
Het had licht gevroren, maar het voelde niet echt koud aan.
De doodaas hengels werden uitgelegd, stoeltje uit geklapt en zo kon het wachten weer beginnen.
Op de eerste stek heb ik, 45 minuten zitten turen zonder ook maar 1 aanbeet.
Dus verschuiven die spullen.
volgende plek, hier na 30 minuten ineens na meditatie een aanbeet!
Ik zat strak naar de dobber te kijken en in gedachten vis bijt nu maar eens!
En het wonder gebeurd.
De dobber  komt in beweging, en flink ook.
En wel op die manier dat ik snel maar voorzichtig de hengel al op pak.
En dan ineens niets meer shit!
Het had zo mooi kunnen zijn, het zal wel een kleine rakkert zijn geweest.
Hierna verschuif ik de boel nog een keer.
Op deze plek na 15 minuten de dobber weer flink in beweging.
Voorzichtig sluip ik naar de hengel, de dobber nog in beweging.
Maar dan imeens niets meer, raar maar waar.
Zouden de rakkers gewoon voorzichtig worden.
Hierna nog even gebleven, ik begon het toch fris te krijgen ondanks dat het zonnetje lekker scheen.
Te schaars gekleed denk ik.

Dan vandaag de planning was, weer vroeg op.
Maar dit liep anders,  ik kon mijn bed niet uit komen.
Zo vaak slaap ik niet uit, het bed was zo lekker warm.
Dus besloot ik thuis te blijven.
Er was ook genoeg nog te doen.
In de middag begon het toch nog te kriebelen,  en ben nog even met Rogier op pad geweest.
We besloten een paar verboden stekken te pakken.
De eerste, daar was worp 1 een daalder waard!
Muur vast aan een stronk, maar ik kan mij niet heugen dat daar een stronk lag.
Goed kijken "Wat" ijs ik vond het water al zo gladjes!
Na wat heen en weer gesjor krijg ik mijn Buster weer los.
Volgende stek, hier verspeel ik twee leuke rakkers.
De eerste door dat ik niet goed bij de rakkert kon komen, en helaas dit gebeurd.
Een te hoge kant, of ik hem mee tel nee!
Niet in de hand is niet op de kant, er zijn er zat bij die dit mee tellen, ik niet!
Daarna nog even een andere stek maar dat was niets.
wel nog een king fisher gezien.

Zo komt er al weer een einde aan het weekend

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...