dinsdag 25 november 2014

wakkere dinsdag!


Zo en het is weer dinsdag.
Het was vroeg opstaan vandaag!
Nou vroeg een half uur later dan normaal, als ik naar mijn werk ga.
6.00 is vroeg, ik had ook liever wat uitgeslapen.
Maar ik wil toch ook nog wel mijn visjes vangen.
En waneer kun je dat beter doen dan op een wakkere dinsdag.
En zo was het en zo gebeurde het ook.
De wekker ging af om 6.00 dus vlug onder de douche, dat was ook al weer enkele dagen geleden.
Brood drinken alles wat ik nodig had was maandag avond al klaar gezet gemaakt.
Dus was het inpakken en weg wezen, zodat ik lekker op tijd aan het water kon zijn!
Eerst nog even ruiten krabben, voor mij de eerste nachtvorst.
Dan torren met die kar hup het dorp uit en de snelweg op!
Nou snelweg, reken er maar niet op pats boem zo in de file.
Fijn hoor en dat om 6.30, dit verwacht je toch niet en nog een dikke file ook.
Dan Rogier maar even bellen, die zou ook van de partij zijn.
Dan tegen 7.00 nog steeds in de file.
Het nieuws maar even luisteren.
Het is een file van een uur.
Dus de helft zit er al op!
Wegens politie onderzoek is de weg dubbel afgezet.
Het zal wel om een afrekening gaan!
De file duurde nog effe, om precies te zijn 50 minuten.
En dan kom je langs de plek des onheil!
Een scherm om de plaats delict,  maar laten ze dat voortaan goed doen.
Ik kon zo het lijk zien met een doek er over.
Het blijkt een gevonden dode te zijn zo langs de snelweg, dus waarschijnlijk uit een auto gedumpt.
Dit gaat allemaal weer snel voorbij, op naar de stek.
Rogier was er inmiddels al geariveerd,  en belde dat hij al op de plaats van bestemming was.
Ik zelf was nu net uit de file en arriveerde een minuut of 5 later.
Vlug werden de hengels uitgeworpen en het wachten kon beginnen.
Rogier had zijn eerste aanbeet na goed 30 minuten.
Voor hem kon het tellen beginnen.
Op advies van mij, wachte hij iets langer met aanslaan.
Ik vond de aanbeet wat zwak, en dacht dat het een kleine rakkert kon zijn.
Dan was het moment van aanslaan aangebroken, en even spanning op de lijn en weg rakkert.
De Sardine uit de bek getrokken, en de schim van een kleine rakkert bleef over.
Dan maar weer uit werpen en wachten.
Na ruim een uur besloot ik de boel te verplaatsen.
Tijdens dit gebeuren, bleef Rogier wat langer  weg, hij stond een praatje te maken met een andere visser die net was aangekomen.
Ook voor een doodaas sessie.
Op de volgende stek al vlot een aanbeet voor mij.
Wachten tellen aanslaan.
Pats ook weg die rakkert ook een kleine snoek.
Volgende stek dit na 45 minuten.
Hier gun ik Rogier de beste plek, dicht tegen de uitloop van een flinke duiker.
Koud hebben we uitgeworpen, en ik ga zitten broodje erbij.
Begint  mijn dobber weg te lopen en best wel vlot.
Broodje aan de kant, wachten tellen aanslaan!
Hangen de rakkert voelt zwaar aan en biedt behoorlijk weerstand!
Dichterbij gekomen schat ik de vis toch iets over de 90 cm.
Dan vlug de rakkert op de kant, even meten 101 cm yes!
Vlug een paar foto's en weer terug het water in.




Ik ben er weer gelukkig mee, Rogier staat er weer een beetje beteutert bij te kijken.
Ik kan er verder weinig aan doen, maar ben blij met mijn metertje nummer 12 inmiddels. We blijven nog tot 11.30, en besluiten dan  werpend te gaan vissen.
Gisteren hadden we een mooi stuk water ontdekt, en wilde ons geluk daar beproeven.
Wat mooi is hoeft niet altijd goed te zijn!
En goed was het niet resultaat 2 rakkers voor mij in de pan 1 voor Rogier!
 Rakkert van 60 cm.
 Rakkert van 81 cm.
 Rakkert van 46 cm
 Echt snoek water zou je zeggen.


Rare naam voor een vis vereniging!
Lijkt wel een carnavals vereniging!
Na dit stuk te hebben afgestruind was het tijd om in te pakken, en dan weg wezen.
Mooi geweest weer, en zo kan ik weer terug kijken op een vruchtbare dag.

Dus A JE TO en op naar een volgend avontuur!


1 opmerking:

  1. Hengelsport Vereniging Ik Pik Niet Iedere Vis In.
    Daar mag jij helemaal niet vissen;-)

    Groet, Jurriƫn (oud-Bilthovenaar)

    BeantwoordenVerwijderen

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...