woensdag 7 mei 2014

Plannen maken!

We gaan weer nieuwe plannen maken.
De gesloten tijd zit er bijna weer op, de reels, en molens kunnen weer uit het vet.
Het kunstaaas kan weer worden uitgezocht, en in de kunstaas dozen worden gedaan.
De lijn op molens en reels weer nagekeken worden op slechte stukken.
Desnoods geheel vervangen.
Er moeten nieuwe onderlijnen worden gemaakt van fluorcarbon en titanium.
Tussen tijds nog wat vissen op andere vis.
Deze week nog eens kijken voor een ochtendje op winde met de vlieg. Maar dan moet er niet al te veel wind staan,
zoals vandaag dat is net iets te veel van het goede vooral als je langs de grote rivieren gaat struinen.
Anders nog maar een ochtendje ruisvooren
Ik heb nog niet het gewenste formaat gevangen.
Tja wat zal het worden nog enkele dagen te gaan en dan zitten er weer twee weken vakantie op.
Vandaag de tuin maar eens op orde gebracht.
Een echt dagje vissen zat niet ik de planning.
De tuin had wat dat betreft ook een beetje voorrang.
En er zijn mensen die denken dat ik alleen maar aan de waterkant te vinden ben.
Het weer was ook niet je van het, dus het vissen dat maar even niet.
Even lekker in de tuin bezig zijn is ook fijn.
De nieuw aangekochte plantjes er even in
dar fleurt de boel een beetje op.

Voor Daantje de hond is het moeilijk, die is nu zwaar beledigd dat ze niet meer in het andere deel van de tuin mag.
Eigenlijk haar favoriete stuk waar ze net zo
door een stukje gaas buiten de tuin kan kijken.
En dan de voorbijgangers met haar geblaf kan laten schrikken.

Inmiddels zitten deze werkzaam heden er weer op en zijn we een dag verder.
Vandaag zit er een paar uurtjes vliegvissen
In de planning.
Dus op richting het water, onderweg nog even bij de supermarkt een flesje cola oppikken.
Deze wordt gepast betaald, heb het geld los in de zak.
Staat er weer zo, n snotaap vlak achter mij.
Ik vertrouw dat nooit voordat je het weet roetsen ze je portemonnee uit je zak.
Nou cola gehaald dan nog even van de route afwijken en bezine tanken.
Tijdens de rit ondek ik wel dat dit niet het ultieme vis weer is veel wind en hehoorlijk wat regen.
Maar terug gaan en niet vissen is ook wat.

Het tankstation is berijkt tankdop er af .
Portmonee pakken "What The F..k" portemonnee niet in de broek zak.
Of ik heb hem in mijn andere broek laten zitten of die snotaap heeft hem gerold.
Potverdorie weer naar huis, hier door verdwijnt ook de zin om te vissen.
Dat heen en weer rijden  daar wordt je ook niet lekker van .
Nu maar hopen dat die Portmonee ook echt nog in mijn broekzak zit thuis.
Want die rompslomp bankpassem heb je zo afgemeld en weer nieuw, maar je vispassen,
dat wordt een gedoe.
Eenmaal thuis blijkt het toch zo te zijn dat de portemonnee nog in mijn andere  broek zit gelukkig.
Dus hup weer naat het tankstation en tanken.
Daarna richting het water, maar wat ziet het weer er slecht uit. Er komt voldoende regen naar beneden, het waait als een idioot.
En er zijn weer eens kanten maaiers bezig, wat een ellende vandaag.
Ik ga retour en onderweg  nog even bij de hengelsportzaak langs.
Even hennep kopen voor het bijvoeren als ik vrijdag misschien nog op karper ga vissen.  Na de aankopen laat ik mij toch niet van de kaart waaien door dit soort weer.
Ik besluit alsnog te gaan doen wat ik eerst van plan was, vissen.
Echt best is het niet door de wind zie ik de meeste aanbeten te laat en sla ze mis.
Ik moet zien dat ik wat stukken opzoek die een beetje uit de wind liggen.
Maar dat is moeilijk,  uit de wind maar dan met veel bomen er om heen waardoor ik niet goed kan wepen.
Even later komt toch de eerste vooren op de kant.
Dan  og één,  hierna weer moeite met de aanbeet registratie.
Maar weer een ander stuk proberen, hier sta ik weer volledig in de wind.
Hier moet ik het toch maar proberen, ik wil toch eens zien of ik nog een kanjer ruisvooren kan vangen in deze geslotentijd voor het roofvissen.
Dan weer twee redelijke voorens.
Even later eem goede felle aanbeet, de eerste redelijke voorn kan op de foto.
Maar het is niet waar ik voor ben gekomen.
 Korte tijd later nog één.

Mooie voorns maar nog steeds niet wat ik
zoek.
De wind zet weer flink aan ik heb steeds meer moeite om de vlieg op de goede plaats te krijgen.
Ik hou het voor gezien, voor deze onstuimige dag.


Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...