dinsdag 13 mei 2014

Met bakken!

                     De ideale visauto.
En dan denk je lekker te vissen in je laatste week vakantie!
Nou het zit er weer op vakantie voorbij.
Het was echt slecht de laatste week, en ik had er wat dagen om te vissen gepland maar er is weinig van terecht gekomen.
Alle dagen regen, regen en nog eens regen.
En dan die wind hou op schei uit.
Vrijdag toch nog even met de vliegen lat op pad gegaan. Dit tegen beter weten in maar je moet toch wat, je zou het vissen bijna verleren.
De vrijdag ook regen en harde wind, er werd dus een uit de windplekje gezocht.
Als het hard waait zijn die wel moeilijk te vinden.
Maar er werd toch een stuk gevonden zo dacht ik.
Wat uit de wind ja maar weer geen vis, door de vele rimpels door de wind was beet registratie toch weer niet te zien.
Dan maar weer een ander stukje aan de overkant van de weg.
Hier was het beter maar toch die wind, en het vliegvissen is niet veel.
Toch wist ik op dit stuk de nodige voorns te haken.
En zo ving ik er een stuk of acht.
Daarna niets meer.
Wat ik wel tegen kwam een paar mooie karpers.
Die dacht ik voor het weekend en de laatste dagen dus van de vakantie te bewaren.
Zaterdag ochtend had een top ochtend geweest zon droog iets minder wind.
Maar uitslapen is ook wat dus weg ochtend op karper.
Zaterdag middag een app van Rogier of ik zin heb om zondag nog te gaan vissen.
Maar op moederdag vis je niet Rogier.
Je hoort je moeder ontbijt op bed te brengen.
Na wat heen en weer appjes te hebben verstuurd, stond de afspraak voor zondag ochten 5.30.
Wel vroeg, maar voor de karpers die ik heb gezien is het nodig.
En ik kan ook niet de hele ochtend.
Dus door vroeg te gaan, kun je ook wat langer vissen.
Maar alleen als het weer goed zou zijn.
Ik had de buien radar goed in de gaten gehouden.
Maar het zag er voor de zondag somber uit,
Veel regen en een hoop ellende.
Dit vis uitje werd dus afgeblazen, na wat appjes rond 4.45 lekker in bed blijven.
De regen komt met bakken uit de lucht,
en slaat hard tegen de ramen door de harde wind.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...