zondag 9 februari 2014

Heel veel Wind( en regen)!!!

Daar is het dan weer het perfecte weer voor het weekend.
En perfect weer betekent dus snoeken, maar dat wisten we natuurlijk al.
De zaterdag dit was het weer met veel regen en behoorlijk wat wind.
Maar regen was er te veel de sloten weer eens lekker bruin, en ik ging maar weer eens op zoek naar een goede stek.
Alles n de regio is al aardig uit geplozen en nieuwe steken moeten er dus weer komen.
Of oude stekken die we enkele jaren niet hebben gehad gaan we op nieuw bezoeken.
Maar de regne die gooide voor de zaterdag behoorlijk roet in het eten.
Ik kon maar net 1 snoekje in de pan krijgen en dit met en lengte van 63 cm.

Dus dan maar afwachten wat de zondag vandaag dus te bieden had!
Rond een uur of 9.30 stond ik aan de waterkant en de eerste twee worpen gaf mij gelijk twee flinke lossers, dit terwijl de boter in de pan al stond te bruisen en zo kon de pan weer van het vuur.
Ik deed hierna nog maar weer wat worpen en weer schuiven de twee rakkers van formaat weer op de BBZ.
En weer eraf daarna nog weer een volger die vlak voor de kant in de remmen ging en de BBZ liet voor wat hij was.
Terug naar de eerste lossers, weer duikt er 1 op de BBZ en dit keer blijft hij hangen, de rakkert kan in de pan 84 cm na het meten is het glibber de glibber en weg rakkert dus niet op de foto helaas.
Daarna maar weer naar een volgede stek!
Hier na enkele worpen weer een rakkert in de pan deze 62 cm.

We gaan weer wat verder op kijken en dan komt er weer een rakkert die mij voor de gek denkt te houden de BBZ is intussen vervangen door de Buster, tot 3 keer toe neemt hij de Buster in de muil en tuft hem weer uit of dat het alleen maar een stukje vuil in de bek is.
Ik laat hem heel even rusten!
Ik doe enkele worpen aan de andere kant, en dan weer op de plek van de geloste rakkert weer tikt hij hem aan,.
Nog maar een worp en deze keer duikt de rakkert er vol boven op en blijft hangen.
Deze rakkert kan in de pan 72 cm.
Ik ga weer verder, er mogen er toch nog wel een paar bij het weer is er goed voor lekker veel wind!
Maar ik moet toch alles vandaag uit de kast trekken, ik krijg ze niet kado!
Na een kleine 20 minuten komt er weer een mooie rakkert op de kan 57 cm
We zullen maar zeggen op naar de volgende keer met veel moeite want ik had er iets meer van verwacht op deze stek.
Na nog een goede 15 minuten komt er nog een rakkertje van 45 cm in de pan.
Naderhand nog een rakkertje er bij van 61 cm ook niet op de foto mislukt en doen we niet op het blog.
Eigenlijk een dag met geen rare belevenissen, ik had op meer gehoopt vandaag maar we kunnen niet alles hebben.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!

De teller staat op 192 stuks

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...