donderdag 13 februari 2014

Double Hook Up deel II !!!!

We moesten er maar weer op uit, zo ben ik gisteren maar oppad gegaan met Mike the pike en Rogier.
Mike the Pike is nog herstellende van zijn snoek vermoeidheid, de vangsten vallen wat tegen voor hem te druk bezig geweest om een meter snoek aan de haak te krijgen, en dat valt hem zwaar tegen dat het niet lukt.
Maar snoeken krijg je niet zomaar in de pan daar moet je verdomd veel moeite voor doen.
Investeren heet dat zowel in tijd en kilometers rijden dus benziene kosten, snoeken komen niet zomaar aan waaien, rollen dus niet zomaar in de pan.
Veel vrije tijd er in stoppen dan komt het wel goed, zo kom ik ook steeds stapje voor stapje bij mijn doel de 250 snoeken missie.
Dit is ook de laatste keer dat ik zo'n missie op de schouders neem, er is bijna geen tijd meer om andere dingen te ondernemen!
Het wordt bijna een obsessie, en dat is niet de bedoeling van de visserij het hoort ontspannend te zijn.
Maar ik ben er aan begonnen nu en mak het ook af want twee van de missie,s zijn al mislukt en deze wil ik toch wel een kans geven vooral ik nu zo dicht bij het eindoel ben.
Mike daenkt dat er nog steeds een competitie gaande is tussen hem en mij maar ik ben bezig met de competitie tegen mijzelf!
En die is zwaar het gevecht tegen de elementen!!
Maar gisteren weer even met de jongens oppad en dat geeft een beetje rust, op het moment is elke snoek meegenomen.
Tijdens de tocht naar de eerste stek moest Mike een pakje sigaretten kopen en dat deden we bij het beruchte tank station Mike geloofde weer niet dat de snoeken daar zo makkelijk te vangen zijn op dat stukje water.
Dus liet ik Mike zijn sigaretten halen en in die 5 minuten dat dit duurt wilde ik een snoek in de pan hebben voor hij weer bij de auto zou zijn.
Noem het een kleine missie!!
Deze missie slaagde na 3 worpen en de eerste rakkert van de middag kon in de pan tijdens de foto sessie kwam Mike aan lopen en kon zijn ogen niet geloven dat dit zo snel was gebeurt.
Maar deze kleine missie was geslaagd, en een mooie rakkert van 65 cm kon in de pan.
We hebben haast want Rogier is onderweg naar een door ons afgesprokken plek!
Mike wil toch ook een paar worpen doen, en benadruk wel dat ik Rogier niet wil laten wachten of zoeken naar ons.
Ik doe zelf ook nog hier en daar en paar worpen, maar het is verder niets, en besluit richting de auto te lopen.
Mike kennende blijft natuurlijk weer wat hangen, op een bepaald stuk en denk zo vis in de pan te krijgen.
Maar als je niet in een stek geloofd moet je er ook niet vissen laat dat maar aan een ander over.
Ik sta te wachten bij de auto en besluit toch nog een worp te doen bijna vanaf de bestuurders stoel.
Dus toch nog een worp en dat over de lengte richting van het water, en die is gelijk raak ook hierbij komt er weer een rakkertje van 65 cm op de kant.
Onder tussen heeft Rogier Mike 5 keer een APP gestuurd waar wij zijn, en hangt nu duidelijk geiriteerd aan de telefoon hij wil weten welke afslag hij moet nemen op de snelweg hij kan twee kanten op.
Wij gooien snel de spullen in de auto en gaan op weg naar een bepaalde plek.
En na een minuut of tien staan we op de afgesprokken plek, Rogier staat daar al 5 minuten te wachten.
Mike heeft dus appjes gehad waar ik niets van wist en Rogier heeft mij 3 keer gebeld.
Maar het was niet raar dat ik niets hoorde buiten, hij stond op stil en het waaide ook flink.
Rogier reageerd zich nog even af op mij, en daar na zeg ik kom op vissen niet zeuren met zijn twee en we gaan aan de slag.
Het eerste stuk laat alleen een volger zien voor Rogier en verder niets.
We lopen een andere woonwijk in daar zijn onze kansen niet veel beter, ook hier heeft Rogier weer een volger en blijft nader hand strak voor de kant liggen beide gooien we onze aasjes voor zijn snuit langs de snoek doet net of er niets aan de hand is en zwemt rustig weg.
We trekken verder de wijk in en ik los nog een redelijk formaat snoek de jongens geloven mij niet en denken dat ik een grapje maak, maar ik loste er wel degelijk 1.
Dan gan we nog weer iets verder ik ving op en bepaald stukje een tijd geleden nog een kleine rakkert.
Ik weet ook zeker dat er daar meer in de pan kan zitten.

Mike is inmiddels naast mij komen staan en gooien samen op een sloot breedte van 2 meter.
Tijdens deze sessie is het vooron samen raak.
Nu nog uit kijken dat de snoeken de lijnen niet door elkaar zwemmen, en het lukt ons dit in goede bannen te leiden en zo komen er twee rakkers in de pan 75 cm voor mij en 63 cm voor mij en dit heet een Double Hook Up.
Dit is nu de vierde keer in mijn leven drie keer met Mike en 1 keer met Rogier.
                                       Hier nog even de rakkert alleen!
Het is hierna weer verder tegaan en de sloot eens van de andere kant te benaderen hier lost Rogier een snoek.
Mik lost er 1 aan de andere kant dit doordat hij met zijn nep Buster achter een tak blijft hangen.
Hierna is het tijd om naar de auto te lopen die staat ongeveer een half uur lopen verderop.
Dan besluiten we nog een bepaalde plek aan te doen hier los ik ook weer een snoek, en dan is het mooi geweest voor de woensdag middag en kan zo goed op tijd thuis zijn.


We beginnen vandaag alleen aan de donderdag middag ik heb een bepaald stukje op het oog waar  Mike nadat ik er verschillende keren ben langs gereden en ook heb gevist zegt dat er niets zit de ongelovige snoek visser.
Ik denk dat ik hem ook maar zo ga noemen want hij gelooft bijna niets wat ik hem vertel.(ongelovige Thomas
Ik besluit dit stukje vanmiddag dan maar weer ens te pakken het is alweer twee jaar geleden dat ik dat heb gedaan, eens kijken wat er zit.
Dat er wat zit is voor mij wel zeker het kan niet zo zijn dat alles is weg gevangen in twee jaar tijd, en ook zijn er nieuwe stukjes water bij gegraven op deze stek en dan ga ik er vanuit dat dit goed is voor de toekomst.
Ik vis nu al vanaf gisteren met mijn Spro tripple huppel de pup al die namen van die aasjes je wordt er een beetje kriegel van!
Gisteren heb ik er toch leuk op gevangen, en nu na een kleine 10 minuten is het raak op dit aasje hij loopt mooi ondiep.
Maar zie nu bij de snoek die er op duit deze rakkert toch op het laatst een beetje terug houdend is!
Hij twijfelt maar besluit toch de Spro tripple huppel  de pup te pakken en zo komt er een leuk rakkertje van 67 cm in de pan.
Ik ga weer verder maar meer wil er op dit stuk niet uit komen, ik weet zeker dat er meer in zit er zit mooi struktuur in de kantjes. Ik besluit de Spro huppel de pup te wisselen voor een Buster en begin waar ik was geeindigd!
Doe nu een paar worpen met de Buster en het is raak nu een rakkert van 62 cm.
Terug onderweg is het verder niet veel meer en besluit een nieuw gegraven stukje af te werpen.
Daar los ik toch wel een aardig dik rakkertje, helaas pindakaas, even later weet ik weer een rakkertje te pakken van ook 62 cm.
Na op deze stek nog een tijdje in de regen te hebben door gevist ga ik wat anders zoeken.
Ik wil toch nog proberen twee snoeken te pakken voor de 200 stuks die komt nu wel heel dichtbij!
Maar ik kan werpen tot ik een ons weeg, ik besluit nog een zij stukje te pakken en er een verre worp aan te besteden de  Buster heeft  wind mee en 50 meter werpen doe je dan met gemak.
Mooi op een strategies uit gekiende plek komt de Buster neer in het water en het is gelijk raak, nu een rakkertje van 58 cm.

 Nog 1 snoek moet er in de pan maar ik begin nu toch een beetje last van vermoeidheid te krijgen en besluit het voor gezien te houden.
Morgen is er weer een middag, het wordt een vader zoon moment de jongste zoon Diederick wil een keer met mij gaan vissen, en dat voor het eerst weer in 8 jaar tijd.
Eindelijk komt hij eens met zijn snuffert achter zijn computer spel vandaan!
Het zou mij benieuwen of hij nog wel weet hoe een werp hengel werkt.

Dus op naar een volgend avontuur!!!

De teller staat op 199 stuks!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

De Pet!

De pet! Een soort Ilja Gort pet nog nooit gewassen. Ik pak hem net op van de kapstok, hij was een beetje hard, mag ook wel na een 10 jaar of...