zaterdag 2 november 2013

Mieren!!!

Beste lezers hebben jullie ook een hekel aan mieren, Nou ik in ieder geval wel!
Mieren in de zomer lopen ze overal in de keuken, op de stoep in de tuin langs het water, deze kleine rakkertjes. Ze komen af op alles wat zoet is.
Maar vandaag de gehele middag weer langs het water, Mike The Pike was weer eens van de partij.
Er werd de stek opgezocht waar ik afgelopen maandag de meter snoek in het water zag rolllen.
Ik laat het er niet zomaar bij zitten dus samen met Mike gingen we een poging wagen om deze meter in de pan te werken.
Twee vissers hebben meer kans dan één, dus met zwaar materieel (twee hengels met Buster) werd de te bevissen stek belaagd.
Na dit gehele stuk echt tot op de millimeter te hebben afgevist kwamen we tot de conclusie dat die meter snoek er geen zin in had of op een ander stuk zijn onderkomen had gezocht, ook niet gek.
Het lek wel oorlog een soort diepte bommen aanval, ik zou me dan ook zelf uit de voeten maken.
Na een klein uurtje vertoeven op deze stekken hadden we ieder een snoek van 40 cm, ik loste nog een redelijke rakker van rond de 67 cm.

Dan weer een paar keer een plas pauze! Hierna weer wat werpen, maar geen vis die ook maar zin had om zijn neus te laten zien. Het werd tijd voor een hapje eten en waar kun je dat beter dan bij Mac Donalds. Maar dan weer een drama verschrikt betast ik alle broek zakken alles wordt binnenste buiten gekeerd, de Auto sleutels" Duizend Bommen En Granaten" roep ik uit! De auto sleutels die zitten nog in het contactslot en de autodeuren zijn op slot, hoe kan dit nu weer gebeuren. Dat gebeurt mij zelden of nooit hooguit de derde keer is mij dit overkomen in 33 jaar tijd. Maar we hebben altijd een oplossing als een volleerde auto kraker ga ik te werk en met een beetje pielen krijg ik het slot open. In alle haast dat ik naar het water wilde kun je wel eens je sleutels uit het contact te halen, de rest van de dag controleer ik goed of de sleutels uit het contact zijn, het kost te veel kostbare vistijd zulk soort geintjes. En u op naar Mac en deze vereerde we met een bezoek Mike een chilli chicken burger en een gewoonbroodje hamburger en voor mij een Big Tasty.
Tijdens deze lunch, zie ik wat op mijn mouw lopen een mier, en dat in deze tijd van het jaar.
Deze  mier mar vlug het raam uit gewerkt, maar de volgende zat al weer op mijn kin, dan weer 1 in mijn nek dan weer drie over mijn buik dan worden het er meer toch zeker wel en hele kudde!
What The F&^&^#@%&mieren!
Waarschijnlijk heb ik deze mieren kudde, opgedaan tijdens één van de plas pauzes ergens tussen de struiken. Hier hoor je toch echt geen last meer te hebben in deze tijd van het jaar.
Op een gegeven moment voel je ze overal in je nek op je rug, niet te geloven, daarom heb ik nu een hekel aan mieren, ze zijn er altijd!
Nadat we tijdens de rit naar de volgende stek nog de nodige mieren hadden verwijderd konden we weer verder vissen.
Op de nieuwe stek waar ik eigenlijk geen interesse in had, zeg ik tegen Mike bij de eerste worp deze snoek is voor mij en gelijk duikt er een leuk rakkertje van goed 60 cm op de Buster, Mike weer van dat zeg jij ook altijd. Alleen valk voor de kant weer eens eraf. op de rest van deze stek helemaal niets meer op een losser na voor Mike.
Het wordt inmiddels tijd voor weer een paar rakkers, dus weer naar een volgende stek.
Deze heb ik enkele weken geleden op een vrijdag middag bezocht het enige wat ik die dag gezien had was een losser. Maar ik weet dat er meer op die stek te halen valt.
Dus even een paar worpen, Mike doet op aanwijzing van mij een worp maar niet waar ik bedoelde.
Hier had ik toen die enige losser, dan doe ik maar een worp iets verder niets. Dan plaats ik een worp op de plek waar Mike de eerste worp deed en klats snoek erop en gelijk weer eraf.
Mike doet nog een paar worpen en de laatste doet zijn Buster op een gezonken boot belanden en dan is het na lang pieren weg Buster(gniffel, gniffel).

Deze plek verlaten we weer snel Mike heeft hier geen vispas voor dus en illegaal vissen dat doen wij niet!
Dus volgende stek, hier moet toch wel wat te halen zijn het wordt immers hoog tijd.
Ik zie Mike naar rechts lopen en roep nog naar hem Mike daar zit niets, luisteren!!!
Dan ga ik maar mijn weg naar links, ik zie Mike de hoek om lopen, en kort hierna pak ik heel in het geniep rakkertje nummer twee en die kan in de pan 68 cm.
Deze gaat na het meten en het fotootje weer retour ik doe nu een worp links van mij en pak gelijk snoek nummer 3 en deze rakkert is 75 cm snel, sneller, snelst vlugger kan bijna niet!
Dan is het weer (Gniffel, Gniffel, Gniffel) in de verte zie ik Mike om het hoekje gluren ik houd de snoek nog even voor hem in het zicht! Binnen No Time staat Mike op nog geen 20 meter van me af te vissen. Maar vertel hem dat er niets meer te halen valt.
Dan stop er nog een auto met twee vriendelijk roofvissers waarvan 1 er van mij herkend ik wordt toch wel aardig beroemd!
Deze roofvisser heeft ook een Blog ben alleen de naam er van kwijt misschien als hij dit verhaal leest kan hij zijn  blog even in een bericht plaatsen!
Daarna stopt auto twee met ook weer roofvissers, uit de verhalen te horen was het niet best.
Mike en ik verlaten ook deze stek weer het wordt al laat en ik wil toch nog wat snoekjes in de pan hebben minimaal twee dan sta ik op 90 stuks. Op de volgende stek is het ook hier weer raak voor mij.
Mike concentreert zich op een snoek van 90 cm, van mij mag hij!
Ik pak de kleinere wel, ik gun Mike beste een grote snoek!
Hij ziet in de tussen tijd niet dat ik weer een rakkertje van 55 cm  in de pan werk, en een ruime snoek van 70 cm los.
Natuurlijk ziet hij deze vis in een oog hoek en staat dan weer bijna als een speer naast mij te vissen.
De snoek van 70 cm heeft er zin is flink jagend komt hij verschillende keren achter de Buster van Mike en mij aan, maar dat we hem in de pan krijgen is een ander verhaal!.
OP naar nog een stek ik vind het sneu voor Mike 1 snoek en dan nog aan het begin van de middag dat kan natuurlijk niet.
We gaan een goede stek voor hem op zoeken, daar aangekomen weet hij binnen 10 minuten snoek nummer twee voor hem in de pan te werken 68 cm het is dan inmiddels dan al aan het schemeren.
Het wordt weer tijd om naar huis te gaan straks krijgen we nog weer een bekeuring om dat we na zonsondergang staan te vissen illegaal dus(visstroperij) ik zeg het er maar bij!
Dit moeten we niet hebben we worden in de gaten gehouden van alle kanten.
Vanmiddag toch nog weer totaal 6 snoeken in de pan en een losser of 8 eigenlijk niet echt slecht.

Op naar een volgend avontuur en A JE TO!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...