zondag 17 november 2013

Ouwe koek!

Het is nu zaterdagavond dat ik maar vast begin te schrijven!
Mag dit nog wel schrijven noemen tikken op een toetsenbord en voor een beeld scherm kijken wat er dan verschijnt JA het is schrijven!
Ik schrijf het tik maar vast op anders vergeet ik misschien de helft morgen zondag staat er een dood aas sessie gepland en ik ga alleen dan is alle vis mooi voor mij Mike had dit weekend dacht ik wel kunnen vissen, maar deze sessie gepland en ook eigenlijk weer niet kwam uit de lucht vallen, eerst dacht ik er van het weekend geen tijd voor te hebben het loopt anders moeders de vrouw moet werken dat was vandaag en morgen ook, dus eerst vandaag even de boodschappen gedaan en het huis aan kant! en dan mooi een dood aas dagje in het verschiet. Het is dan ook de eerste dood aas sessie van het seizoen 2013/2014.
Als ontbijt nemen we lekker suikerbrood mee, dat is andere koek geen ouwe!
Ik hoop alleen dat het niet harken wordt in een tuin zonder onkruid, we wachten maar af wat het wordt de spullen zijn klaar gemaakt dobbers lood weer aan de lijn, morgen even alles in de auto.
Hoe laat weten we nog niet kan vroeg zijn maar het hoeft niet alles mag en kan!
De rest zien we morgen dan wel weer.

Nou het is zover voor dat ik ga eerst nog even een thermosfles met water vullen zodat ik straks een bakkie thee kan nemen en een kom Cup A Soup, een paar sneetjes Fries Suikerbrood al  komt het wel uit de supermarkt. Maar om nu even naar Friesland te rijden voor een versgebakken brood gaat me te ver .

Na dat dit alles klaar is gaat het de auto in het is gelukkig rustig op de weg en zijn vlot op de plaats van bestemming.
De stoel wordt klaar gezet hengels uit geworpen en daar zitten we dan de eerste dood aas sessie van het seizoen.
En je zult wel denken wat voor aas gebruikt hij nou dat zijn sardientjes en wel van vorig jaar dus ouwe koek!
De eerste fuut moet natuurlijk weer door de lijn zwemmen. Maar na een doordringend Kissst, kisssst geroep wist de fuut zich ra uit de voeten te zwemmen.
Het water ligt er vlak als een spiegel bij geen ideaal weer, om te snoeken maar we moeten het er dan maar mee doen. Dit is een zondag ochtend dood aas vissen op snoek.
De eerste sneetjes suikerbrood zijn inmiddels naar binnen gewerkt, dan is het tijd voor een kom warme thee. Na goed 30 minuten vissen besluit ik de hengels iets te verplaatsen ze worden iets meer verspreid!
Dit doe ik even tijdens de thee pauze. Af en toe is er wat roering op het water te bespeuren, het blijkt achteraf fuut nummer twee te zijn. Als het de ochtend niets wordt kan ik altijd nog gaan struinen. De Jerkbait hengel is paraat! Na bijna een uur zitten loopt er aan de overzijde van het water een witte kat!
En er begint weer van alles door mijn hoofd te spoken er wordt van alles en nog wat gedacht wat niets met vissen te maken heeft. De Egyptenaren die sterk in katten geloofde en deze vereerde.
Ja je moet er maar op komen en dan vooral een witte kat wat voor een geluk moet deze wel niet brengen.
Door het lange turen naar de dobber begint deze haast echt te bewegen!
Ik sta op het punt de hengels weer te verplaatsen, dan komt het moment dat ik één van de dobbers toch echt zie bewegen. Toch even goed in de ogen wrijven! Ach het s gezicht bedrog, en toch ook weer niet de dobber verplaatst zich nu wel erg snel. En dan nog sneller aftellen maar weer 1, 3, 6, 10 enz lijn strak draaien en aanslaan. Mis de rakkert is weg echt veel spanning voelde ik niet dus groot zal hij niet geweest zijn.
Nu de andere hengel verplaatsen even een stuk in de buurt van de aanbeet.
In ieder geval heb ik de eerste aanbeet van het seizoen gehad op de dood aas hengel.
Even later loopt er weer een kat nu zwart met wit, zou het helpen ik begin er haast in te geloven.
Dan nog even een plaspauze erbij het moet nu helemaal goed komen!
Na het zien van kat nummer twee  zie ik weer  1 van de dobbers verplaatsen, meer weg sprinten!
Nu iets meer geduld en het tellen kan weer beginnen en niet op de kleuterklas manier!
Even wachten en flink aanslaan Take 3 en hangen. Een ferme dril is het resultaat na een kleine 4 minuten kan deze rakkert van precies 1 meter in de pan!
Na 20 minuten de boel weer opgepakt en op een nieuw stuk uitgeworpen, ook daar loopt weer een kat.
Volop aasvisjes op deze stek maar na 365 minuten niets geen reactie het wordt drukker en drukker verschillend trimmers, en auto's die voorbij komen.
Het wordt tijd om in te pakken het is al bijna weer 1 uur de tijd vliegt.
Ik ga nog even wat werpen op een andere stek!
Daar pluk ik nog twee snoeken van 72 cm uit het water, even later belt Rogier nog of ik aan het vissen ben.

Die voegt zich naderhand bij me en vissen samen nog wat op beide hebben nog een losser en verder helemaal niets.
We maken nog even een praatje met een man die ik wel wat vaker tegen kom die dan ook net nog en snoek heeft gevangen.
Deze man vist altijd met spinners en weet ze echt wel te vangen.

Het is weer tijd om naar huis te gaan ik ben tevreden ik heb gevangen wat ik wilde een meter snoek!
Nog 9 te gaan de teller staat op 98 stuks.

Op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...