donderdag 30 mei 2013

Je zou er een baard van krijgen!

Vanmiddag ben ik weer even langs de waterkant geweest.
Het is nu visdag nummer zes en of je dit in hele dagen moet rekenen dat dacht ik niet.
Maar soms kan elk uurtje vis opleveren. Ik ging dus maar weer vlak in de buurt van huis vissen.
Zo verspeel je ook weinig vistijd en kun je een uurtje vissen volledig benutten.
Dit stukje water daar kun je een topdag of middag beleven, maar het kan er ook weken lang bagger zijn. Ik had de auto gemakkelijk neergezet, zodat ik ook vlot weer de weg op zou kunnen en dat scheelt weer 10 minuten omrijden en dus ook weer vistijd.
De eerste worpen gingen zo moeizaam dat ik na een klein kwartier bijna de moed liet zakken.
Opeens had ik het gevoel: waarom zoek je zo'n moeilijk stuk water op om een blanke dag te behalen?
Maar zo'n ouwe rot als ik ben gaat stug door, ook op de achteraf met tegenzin gekozen stek.
Na nog eens een kwartier kwam ik bij een bruggetje op deze stek.
Nu kom ik hier al zeker tien jaar ook bij dit bruggetje en dat toch zeker een keer of vier per jaar.
En elke keer weer denk ik dat hier toch een dik rakkertje moet kunnen zitten.
Eigenlijk het gehele stuk en dan praat je over een 100 meter. Daar heb ik echt nog nooit één aanbeet gehad, laat staan een volger. Ik begin maar te werpen en worp na worp gaat strak onder de brug.
Het mooie ervan is dat er iets stroming staat en de twister jerkbait drijft dan nog net iets verder onder de brug door. Ik denk na een worp of twintig dat ik er nooit iets van heb begrepen en dat juist hier geen snoek zit. En zeker omdat het aan beide zijden van de brug zo mooi begroeid is.
En op het moment en dat gebeurd vaak duikt er een mooie dikke rakkert op het aas.
Noem het geluk, of gewoon doorzettingsvermogen, want meestal werp ik geen 20 worpen onder een brug!
Tenzij ik er een heel groot vermoeden van heb dat er ook echt iets zit. Misschien worden we met de jaren wijzer, of krijg ik iets meer geduld. Na een toch wel heftige dril komt dan eindelijk deze dikke rakker van 83 cm in de pan.
Ik had graag wat meer foto's van de omgeving willen laten zien, het is echt een zeer mooie plek.
Maar ik ben bang dat dit stukje water dan gelijk plat wordt gelopen door struinende roofvissers.
Na jaren hier te hebben geworpen heb ik toch mijn gelijk gekregen. Wat zal hier in het verleden hebben liggen wachten op mij?
Dit keer trouwens eens niet gevangen op een Buster, maar op een Twister Jerkbait  van Herwin uit Grunningen, de man waar ik vorig jaar mijn boot aan verkocht en dit bij de deal cadeau kreeg.
En mooi dat ik hem gevangen heb omdat ik eigenlijk achteraf bijna vlot weer naar huis wilde gaan. Zo zie je maar: doorzetten heeft zin.
En van dat onder die brug gooien had ik bijna een baard gekregen zoals uit een oude tv reclame van Vileda zeem  '"Maand na Maand, Jaar na Jaar", de oudjes kennen deze reclame nog wel denk ik.
Ik vis nog even een 20 minuten door, maar, daar houdt het ook mee op. Tijd om weer naar huis te gaan.
Dit is al dag zes op rij met snoek. Dat is voor deze periode toch aardig: nog 237 snoeken te gaan!

Op naar een volgend avontuur!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vogels kijken.

Ik.heb weer wat gefotografeerd de laatste tijd. Hier het resultaat. Veel kijk plezier. ...